Motort cserélnek a Ferrari monacói versenyzőjének autójában, rajtbüntetéssel várja a szezon utolsó előtti futamát.
Még az Amerikai Nagydíj szombati harmadik szabadedzésén hibásodott meg Charles Leclerc erőforrása, ami miatt a Ferrari pilótája egy régebbi specifikációjú motorral vett részt az időmérő edzésen, és állt rajthoz a vasárnapi versenyen.
Fennállt annak lehetősége, hogy a hibás motor javítható, de Mattia Binotto csapatfőnök elmondása szerint olyan mértékben károsodott, hogy végül a cserére esett a választás. Legalább tíz rajthellyel sorolják majd hátrébb az Austinban negyedikként végzett Leclerc-t az interlagosi rajtrácson – egy új belsőégésű motort ugyanis biztosan behelyeznek majd a Ferrarijába. Amennyiben pedig egy új hőenergia-visszanyerő rendszerre (MGU-H) vagy turbófeltöltőre is szükség lenne, az további büntetéseket eredményezhet, amivel az összetett tabella harmadik helyén álló monacói versenyző automatikusan a rajtrács végére esne vissza.
Binotto várakozásai szerint Leclerc újra olyan tempót diktálhat, mint az amerikai futam előtt, ellenben a régebbi specifikációval. Egyelőre nem tudni, hogy Leclerc új motorjának verziója megegyezik-e azzal, amivel megkezdték az előző versenyhétvégét, vagy az egész mögött egy stratégiai lépés áll, és már egy 2020-as prototípust tesznek próbára.
Fotó: Ferrari Media
Írta:Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal