Első időmérős sikerét követően a futamot is megnyerte a Rebellion a sanghaji WEC-fordulón, a Toyoták kettős dobogóval zárták a kármentést egyik legkatasztrofálisabb hétvégéjükön.
Az eddig domináns Toyota mintegy körönként három másodperces lemaradásba került az LMP1-ben a teljesítménykiegyenlítő-rendszer miatt, ezért a japánok autóit csak a 4-5. helyről várhatták a sanghaji négyórás kezdetét. Az #1-es Rebellion számára szörnyen kezdődött a futam, Norman Nato ugyanis beragadt a rajtnál, így számos LMP2-es autó is elhúzott az egység mellett.
WEC �� � on Twitter
And now let's see what happened to the @RebellionRacing #1 at the start. �� #WEC #4HShanghai https://t.co/GpGajPChyU
A második stintben Gustavo Menezes vette át a pole pozíciós autót, és gyorsan felzárkózott a #8-as Toyota mögé, miután a #7-est a két Ginettával egyetemben kiintették áthajtásos büntetésre, amiért a beragadt Natót még a rajtvonal előtt megelőzték. A második órában Menezes meg is előzte Sébastien Buemit, visszaszerezve ezzel az első helyet, sőt majdnem 30 másodperces előnnyel adta át a stafétát Bruno Sennának.
Egy teljes pályás sárga zászlós fázisnak köszönhetően – amit a GTE Pro-ban az élen álló #95-ös Aston Martin defektje idézett elő – a Rebellion meglépett, miközben a Toyotáknak még egyszer ki kellett jönniük tankolásra, így több mint egyperces különbség alakult ki az élen. A Rebellion már nem először nyert a WEC-ben, mivel a tavalyi silverstone-i sikert a zöldasztalnál megörökölték, a Toyotát azonban a 2017-es austini verseny óta először győzték le a pályán.
Security Check Required
null
Buemiék megtartották a második helyét, Mike Conway, Kamui Kobayashi és José Maria Lopez triója felállhatott a dobogó legalsó fokára. A toyotás egységek ennek ellenére is vezetnek az egyéni kiírásban: a Buemi-Hartley-Nakajima triónak 62, Kobayashiéknak 59, míg a Rebellion egységének 43 pontja van.
A Team LNT Ginettáit pedig már az LMP2-es kategóriagyőztes követte: a #38-as JOTA-Orecával Rodolfo González, Antonio Félix da Costa és Anthony Davidson szereztek elsőséget a Jackie Chan DC Racing színeiben versenyző, #37-es testvérautót, vagyis Ho-Pin Tung, Gabriel Aubry és Will Stevens hármasát megverve. Harmadik helyen a Zak Brown tulajdonában lévő United Autosports #22-es Orecája futott be Phil Hansonnal, Filipe Albuquerquével, valamint Paul di Restával.
Első 2019-es győzelmét aratta a GTE Pro-kategóriában a Ferrari, miután Alessandro Pier Guidi és James Calado kettőse az #51-es AF Corse-autóval a Porschék támadásait is visszaverte a verseny hajrájában, ezzel megállítva az egyébként két győzelmet is jegyző stuttgartiak menetelését. A #92-es 911 RSR lett a második Michael Christensennel és Kevin Estrével, harmadikként Gianmaria Bruni és Richard Lietz duóját intették le a #91-es autóval. Az amatőr GT-sek mezőnyében a TF Sport #90-es Porschéje, Salih Yoluc, Charlie Eastwood és Jonathan Adam hármasa a Fuji 6 órás után újra elsőséget ünnepelhetett.
December 14-én a szezon eddigi leghosszabb versenyével, a bahreini nyolcórással folytatódik a bajnokság.
A sanghaji 4 órás végeredménye IDE KATTINVA tekinthető meg.
Fotó: Joao Filipe / AdrenalMedia.com (FIA WEC Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal