F1: Egymásnak ellentmondóan nyilatkoznak a pilóták a huplis COTA-ról

Hepehupás pálya fogadta az F1 mezőnyét az USA Nagydíjon: Hamiltonnak még a feje is befájdult, Ricciardo azonban nagyon élvezte.

a26e-4f02-2fc6-490fae3d1adc_6e9093c68fc32a0cbb99fc3ccc65fdb748e6d19d.jpg

Amerikában folytatódik a Forma-1 2019-es szezonja, a pénteki nap folyamán viszont igencsak megnehezítette a versenyzők dolgát a Circuit of the Americas (COTA) vonalvezetését tarkító huplik, ami miatt az átlagosnál több vezetői hibát láthattunk az első két szabadedzésen.

2012 óta látogat el a királykategória Texasba, azóta – a tavalyi versenyt kivéve, akkor Kimi Räikkönen állhatott a dobogó legfelső fokára – szinte minden futamot a világbajnoki éllovas, Lewis Hamilton nyert. A brit pilótának már egy 8. hely is elég ahhoz a vasárnapi versenyen, hogy bebiztosítsa hatodik bajnoki címét, és felzárkózzon a hétszeres vb-győztes Michael Schumacher mögé az örökranglistán.

Hamilton ennek ellenére a vártnál harmatosabban kezdett Austinban, a Mercedesszel az első edzésen csak a nyolcadik lett, a második gyakorláson azonban az élre állt. A pénteki nap után Hamilton elárulta, hogy a buckákkal meggyűlt a baja, az első edzésen rosszul is lett tőlük.

m217699.jpg

„Nem éreztem jól magam az első edzés után. Ez a leghepehupásabb pálya, amit valaha láttam. Elképesztően fájt is a fejem, le is kellett dőlnöm az első edzést követően” – magyarázta Hamilton. – „A kívülállóknak általában úgy magyarázzuk, hogy a huplik számos helyen egyáltalán nem rosszak, sőt hozzáadnak a pálya karakterisztikájához. Ebből adódóan nem vagyok rajongója a tükörsima pályáknak, de itt nagyon kemény huppanók vannak.”

„Ez nemcsak nekem, hanem a csapatnak sem jó, mert nincs sok felfüggesztésünk. Általában szinte a földön van a fenekünk, ezért minden terhelés a gerincet éri.”

Osztotta Hamilton véleményét csapattársa, Valtteri Bottas is, de vannak jócskán versenyzők, akik elfogadhatatlannak tartották az állapotokat. Például Sergio Pérez is, aki szerint onnantól kezdve, hogy a gumik elkezdtek kopni, kockázatos volt a pályán tartózkodni.

„Nagyon fájdalmas tud lenni” – utalt a pálya felületére a Racing Point-os. – „Bárki megsérülhet ezeken a huppanókon, így is láthattunk több versenyzőt nagy tempónál kicsúszni. Ez pedig a huplik miatt vannak, ami szerintem teljesen elfogadhatatlan. Úgy gondolom, ma átléptünk egy határt. Nem csodálkoznék, bár remélem, hogy nem így lesz, ha a versenyen többen is ütköznének, amikor a gumikopás beindul. Ha hirtelen jön egy bukkanó egy rossz szögben, az egyenes utat jelent a fal felé.”

_x4i8845.jpg

A Red Bull versenyzője, Max Verstappen, aki az élen zárta az első edzést, szintén úgy véli, hogy nagyon óvatosan kell vezetni. „Muszáj óvatosnak lennünk. Ha csak egy kicsit is letérünk az ideális ívről vagy ki akarunk végezni, mindig attól tartok, hogy megsérül a hátunk. Ezzel persze mindig számolnunk kell, egy utcai pályán nem is bánom, ha vannak huplik. De ezek, amik itt vannak, már elég súlyosak, néhol majdnemhogy elemelkednek a kerekek az aszfalttól, akkorák” – nyilatkozta a holland.

Pérez csapattársa, Lance Stroll szerint ez az autóknak sem tesz feltétlenül jót. „Van itt két-három olyan hupli, amik teljesen felborítják az autó működését. Nem jó ez a motornak sem, főleg a visszaváltásoknál” – mondta Stroll. – „Erre a következő évig muszáj megoldást találni, ha az idei évre már nem is lehetséges.”

Daniel Ricciardo azonban nem élt kifogással a texasi pályával szemben, elmondása szerint nagyon élvezte a videojátékos vezetési módot. „Jobban preferálom ezeket a körülményeket, mint amikor minden tökéletes” – ismerte el a Renault ausztrálja. – „Tisztára olyan, mint a videojátékokban! Néhány kanyar ugyan kényelmetlen, de ez is hozzáad a pálya karakteréhez és az érzéshez, segít ébren tartani. Természetesen kihívást jelent, de ez az egész egy kihívás.”

c502-111e-7627-489ba4a709cc_1c75c40b81f7a27163eb0cecdc6cfa6e06225642.jpg

A másik Renault-pilóta, Nico Hülkenberg sem osztja Verstappenék nézetét. A német szerint igazán nagy veszélyt nem tud teremteni a pálya állapota, de azt elismerte, hogy a hátsó egyenes végén érdemes óvatosan fékezni.

„Nem fájdalmas, de dinamikus, sokat kell mozgolódni az ülésben. Tetszik ez nekem, mert így van karaktere és íze a pályának. Nagyon sok olyan helyszín van, ahol tükörsima az aszfalt, és csak néhány olyan, mint amilyen ez. Ez teljesen más” – fejtette ki gondolatait a német.

„Talán vasárnap lehet néhány olyan szituáció, amikor nem igazán tudsz mit tenni, főleg ha elhagyod az ideális ívet” – folytatta. – „Emlékszem, néhány évvel ezelőtt néhányszor majdnem eldobtam az autót, de arra a részre általában nem mész az első körig.”

Romain Grosjean is alapvetően élvezte a pályát, pedig a második gyakorláson még falba is tette a Haas-Ferrarit az S-kanyarokban. A Haas franciája egyedüliként az 1-es kanyar felé vezető útra panaszkodott, de „a többi szerintem karaktert ad a pályának, és ezt menő dolognak tartom”.

Formula 1 on Twitter

� Spinnin' into the weekend � Some drivers were feeling a little dizzy after Friday practice... #USGP �� #F1 https://t.co/461yNWDl44

Fotó: Renault Media, Mercedes Media Database, Racing Point Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6015282910

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása