A Belga Nagydíj hétvégéjéhez hasonlóan Mexikóban is elektronikusan fogják monitorozni a pályaelhagyásokat.
Néhány héttel ezelőtt, Spa-Francorchamps-ban debütált egy új, elektronikus rendszer, amely automatikusan rögzítette érzékelők segítségével, ha egy versenyző egy ominózus pályaszakasz levágásával jogosulatlan előnyre tett szert. Akkor a Raidillon-kanyarban próbáltak ki a szisztémát, ezúttal a 11-es kanyarban, vagyis az újonnan kijelölt, harmadik DRS-zóna előtt fogják tesztelni működését.
Az elv azóta sem változott: ha valamelyik versenyző elhagyja a pályát azon a ponton, azonnal elveszik a gyorskörét, a harmadik kihágás után bemutatják neki a fekete-fehér figyelmeztető zászlót.
A szervezők ezt a problémát korábban magasított kerékvetőkkel próbálták kiküszöbölni, ám Alex Peroni monzai Forma-3-as balesetét követően inkább alternatív megoldást választottak.
Michael Masi, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) versenyigazgatója már a hétvégi események kezdete előtt tisztázta, hogy az minősül pályaelhagyásnak, ha a 11-es kanyar kijáratán az autó teljes szélességével lesodródik a piros-fehér színnel jelölt kerékvetőről – a versenyen három dobásuk lesz a pilótáknak, a negyedik elhagyást már jelentik a stewardoknak.
A csapatokat minden egyes négykerekes pályaelhagyásról értesíteni fogják, vis maiornak az az eset számít, ha valakit leszorítanak a pályáról.
Fotó: Ferrari Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal