Egy körrel hamarabb „intették le” a szuzukai Forma-1-es futamot, így még az is pontot szerzett, aki célba sem ért. Charles Leclerc-t pedig duplán büntették utólag.
A Forma-1-es Japán Nagydíj első körében ütközött Charles Leclerc és Max Verstappen, aminek következtében a Red Bull hollandja kiesett, a monacói Ferrari-pilóta pedig hatodikként végzett, miután egy kényszerű boxkiállással visszaesett a mezőny végére, néhány körrel az incidenst követően. Eleinte – némileg meglepő módon – nem is vizsgálták, hanem pusztán jegyezték az esetet, később azonban közölték, hogy a verseny után mégis vizsgálatot indítanak.
Sophia on Twitter
Video Charles Leclerc colliding with Max Verstappen in Lap1! #JapaneseGP #Formula1 #F1 https://t.co/naam9BjqOr
Pár órával a leintés után kihirdették, hogy habár a tapadás hiányából adódott az alulkormányozottság vezetett a balesethez, ezzel a jelenséggel tisztában kellett volna lennie Leclerc-nek. Ezért túlnyomó részben ő számít felelősnek, így öt másodpercet hozzáírtak az idejéhez, további tízet meg azért, mert a stewardok felszólítása ellenére sem hozták ki rögtön a monacóit a sérült autóval, ezzel veszélyhelyzetet előidézve.
Az összesen 15 másodperces büntetéssel Leclerc veszített egy pozíciót, Daniel Ricciardo mögé, a hetedik helyre esett vissza, továbbá a szuperlicenszébe is bejegyezték két büntetőpontot. A Ferrari sem úszta meg ennyivel a Nemzetközi Automobil Szövetségnél (FIA), ugyanis 25 ezer eurós bírságot róttak ki a csapatra.
Sophia on Twitter
Video Pierre Gasly colliding with Sergio Perez in the last lap of the race! #JapaneseGP #Formula1 #F1 https://t.co/f4pu22Lrcm
Arra szintén utólag derült fény, hogy a szuzukai nagydíj igazából csak 52 körös volt 53 helyett, ugyanis a LED-panel egy körrel korábban jelezte a verseny végét. Azért groteszk a szituáció, mert a tavalyi Kanadai Nagydíj után, amikor a zászlóval követték el hasonló hibát, vezették be, hogy elektronikusan „intik le” a futamokat.
Így azonban az 52. kör végeredménye számít a hivatalosnak, ez pedig jó hír Sergio Péreznek, aki pont az utolsó körben akadt össze a Toro Rosso franciájával, Pierre Gaslyval, és kötött ki a falban, mert ennek ellenére a 9. helyen rangsorolták, két pont szerzett – az utolsó körös ütközést egyébként versenybalesetnek minősítették. Nico Hülkenberg lett a 10. a Renault-val, míg Pérez csapattársa, Lance Stroll ki is szorult a pontszerzők közül.

Könnyen megeshet, hogy még mindezzel sem ért véget a változások sora, mivel a Racing Point fellebbezést nyújtott be a Renault ellen. A silverstone-i együttesnél ugyanis felmerült az a gyanú, hogy az enstone-i riválisok kialakítottak egy olyan szisztémát a fékrendszeren belül, amely megtett távolság alapján automatikusan állítja a fékerőeloszlást. Várhatóan szerdánál hamarabb nem lesz fejlemény az ügyben.
Fotó: F1 / Twitter, Racing Point F1 Media
Írta:Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal