TCR: Coronelék nyerték az első Spa 500-at
TCR Spa 500 2019: Összefoglaló

Jól szerepelt a WTCR és a TCR Európa-kupa különítménye a TCR-es endurance-versenyen Spa-Francorchamps-ban.

letoltes_1_2.jpg

Első alkalommal rendezték meg az 500 körös spái TCR endurance-futamot az előző hétvégén. Bár az előző hónapokban több alkalommal is érkeztek hírek afelől, hogy a Zengő Motorsport is ott lesz a rajtrácson, végül magyar induló nélkül, illetve egy viszonylag szerény, 17 autós létszámmal bonyolították le a versenyt.

A bűvös 100 körös határt alig öt óra alatt érte el a mezőny, Pepe Oriola vezetésével, aki már a 14. körben kulcsfontosságú előzést mutatott be, amivel átvette a vezetést, míg az NKPP és a Bas Koeten Racing pole pozíciós Cuprája elsők között adta fel a versenyt, miután Harry Hilders nagyon csúnyán bukott a Raidillonban – a versenyzőt azonnal kórházba szállították orvosi ellenőrzésre, de a nyakfájásnál nagyobb sérülést nem szenvedett el.

Két audis is összecsapott, szó szerint: Eric Kwong és Chris Allen voltak azok, akik a harmadik óra után nem értettek szót egymással, ami a Bas Koeten Racing és a Ferda Motorsport számára is egy hosszabb szervizt jelentett. Náluk balszerencsésebben és Hildershez hasonlóan Kelvin Wong járt, aki az ötödik óra elején a Stavelotnál törte össze a Macau PS Racing Audiját.

letoltes_2_1.jpg

Kevesebb mint nyolc órával a limitidő lejárta előtt már a 300. körben járt a TCR Spa 500, az élen elhúzott Oriola, Tom Coronel, Ivo és Rik Breukers négyese, a Red Camel-Jordans.nl Cuprája már négy körrel előzte a tavaly még a WTCR-ben, idén viszont már a TCR Európa-kupában versenyző DG Sport Compétition Peugeot-ját, valamint Julien Briché, Teddy Clairet és Aurélien Comte trióját – érdemes megjegyezni azonban, hogy az induló egységek közül csak az övék állt három főből.

Az éjszaka folyamán sem maradtak el az incidensek: a hajnali órákba megérkezve előbb Peter Gross zúzta le az egyébként a Swift Cup Europe mezőnyét erősítő Wimmer Werk Motorsport Cupráját, később pedig Charles Espenlaub és Kwong akadtak össze – a Vmax Engineering Opelját hajtó amerikait 30 másodperces büntetéssel sújtották.

A hajrába megérkezve, az utolsó hét órában az égi áldás nehezítette a versenyzők dolgát, így végül előbb érték el a 24 órát, mint az 500 kört. A körülmények kifogtak Alex Au-n többek között, aki el is dobta a Bas Koeten Racing Audiját a Blanchimont-ban két és fél órával a vége előtt, az utolsó 10 percben pedig Peter Falhström és Andy Yan ütköztek – a Lestrup Racing Volkswagenje és a Teamwork Huff Audija miatt jöhetett is a biztonsági autó, amely csak az utolsó néhány percre állt ki a számottevően megtizedelődött mezőny elől.

letoltes_3.jpg

Az Oriola-Coronel-Breukers-Breukers kvartett magabiztosan nyerte a 24 órás futamot – a győztes egység 454 kör után kapta meg a kockás zászlót, hatkörös hátrányban pedig Briché, Clairet és Comte hármasa futott be a második helyen. A dobogó legalsó fokára a TOPCAR Sport with Bas Koeten egysége állhatott fel, Julien Apothélozzal, a WTCR-élmenő és -újonc Mikel Azconával, Antti Burival, Fabian Danz-cal és Kari-Pekka Laaksonennel.

Három kategóriát alkotott a 17 egység; a PRO-AM-ben győztes Viper Niza Racing Cupráján a malajziai WTCR-idényzárón szabadkártyásként induló Douglas Khoo, Dominic Ang, Fariqe Hairuman és Melvin Moh osztoztak, akik összetettben a negyedik helyen végeztek, míg az amatőrök kiírásában a Burton Racing Peugeot-ja lett a kategóriaelső, Pierre-Yves Corthals-lal, Caren Burtonnel, Armand Fumallal, Olivier Meurens-nel és Philip Stévenyvel.

Jövőre egy barátibb időpontban, május 1-e és 3-a között tartják az 500 körös viadalt.

Fotó: Petr Frýba / Creventic (TCR Media)

Írta:Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4615208682

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása