DTM: Hármas Audi- és Müller-siker az idényzárón
DTM 2019: Hockenheimring II. - 2. futam

Felhelyezte a koronát gyümölcsöző 2019-es szezonjára az Audi, Nico Müller vezetésével hármas győzelemmel zárt az esős hockenheimi záróversenyen az ingolstadti gyártó. Előkerült a piros zászló is, a Super GT-s különítmény pedig nem találta a ritmust a cudar körülmények között.

a1913726_medium.jpg

a1913712_medium.jpg

Rajtbüntetés döntött az idei utolsó rajtelsőség sorsáról, mert ugyan Mike Rockenfeller autózta a leggyorsabb kört a délelőtti időmérő edzésen, öthelyes rajtbüntetést kapott, amiért a szombati versenyen túlságosan sok figyelmeztetést halmozott fel – így a pole a szintén audis Nico Müller ölébe hullott. Az esős összecsapáson a svájci pilóta győzelme egyedül a kerékcseréknél került veszélybe, mivel az átlagosnál két másodperccel többet kellett a garázs előtt időznie, ekkor a már bajnok René Rast ugrott az élre, aki a rajtnál zseniális helyezkedéssel kapaszkodott fel a nyolcadik helyről a másodikra.

Rast azonban nem tudta tartósan megőrizni a vezetést, ugyanis hibázott, így Müller visszaszerezte – virtuálisan – az első helyet, idei harmadik győzelmét aratva. Rast mellett még Mike Rockenfeller is elment, így a német a harmadik helyen célba érve biztosította be az Audi hármas sikerét. Legjobb BMW-sként Timo Glock lett a negyedik, míg Jamie Green (Audi) és Joel Eriksson (BMW) az alternatív, utolsó körös kerékcserés stratégiájukból egy ötödik, illetve egy hatodik helyet tudtak kipréselni. A pontszerzők névsorát Robin Frijns (Audi), Jake Dennis (Aston Martin), Bruno Spengler (BMW) és Loïc Duval (Audi) tették teljessé.

a1913719_medium.jpg

A bajnoki díjátadóra is sor került a dobogóceremónia folyamán.

Az Aston Martinok és a Super GT-s autók – Dennis pontszerzésétől eltekintve – felejthető versenyt zártak: Paul di Resta már az első formációs körön kénytelen volt leparkolni az autójával, míg Daniel Juncadelláé a második körben kapott lángra. Nick Cassidy a Lexus LC500-al már néhány kanyar után kicsúszott, miután összeért a WRT-s Jonathan Aberdeinnel – a pálya szélén rekedt autók miatt félbe is kellett szakítani a futamot.

Jenson Button a szombati bravúrját követően ezúttal csak a 16. lett a Team Kunimitsu Hondájával, Ronnie Quintarelli a 2009-es Forma-1-es világbajnok mögött ért célba a Nismo Nissan GT-R-rel. A DTM-nek és a Super GT-nek még november 23-24-én, a „Dream Race”-en lesz közös jelenése, a helyszín pedig Fuji lesz.

A 2020-as szezon április 25-én, a belgiumi Zolderben rajtol.

A második futam végeredménye IDE kattintva tekinthető meg.

Fotó: Audi Communications Motorsport

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr7515201782

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása