A nagy ijedtség ellenére Nobuharu Matsushita is megúszta azt a rajtbalesetet, amely a Forma-2-es bajnokság szocsi sprintfutamán borzolta a kedélyeket. Nikita Mazepint pedig megbüntették.
A bő négy héttel ezelőtti Anthoine Hubert-féle tragédia képkockáit idézte fel sokakban Nobuharu Matsushita és Nikita Mazepin balesete, ugyanis az azt követő nagyjából 40 percben semmit nem lehetett tudni a japán pilóta állapotáról. Történt ugyanis, hogy a rajt után Mazepin és a camposos Jack Aitken is leszaladt a pályáról a 2-es kanyarnál, majd a pályára a kijelölt útvonalon visszatérve összeakadtak, az orosz versenyző pedig Matsushita autójába csúszott, majd mindketten a TecPro-falban kötöttek ki.
Néhány órával később a Forma-2 hivatalos weboldalán erősítették meg a hírt, hogy ugyan mindkét versenyzőt helikopterrel szállították a közeli kórházba, mind Mazepin, mind Matsushita sértetlenül megúszta a bukást, igaz, utóbbit megfigyelés céljából kórházba tartották az éjszakára.
A jó hírről Matsushita is beszámolt, ahogyan csapata is.
„Nobuharu Matsushita és Nikita Mazepin is sértetlenül úszta meg azt a súlyos balesetet, amit a sprintversenyen szenvedtek el. A duó a futam első körében ütközött, aminek következtében piros zászlóval félbe kellett szakítani a versenyt. Mazepin képes volt magától kiszállni az autóból, Matsushitát pedig a helyszínre érkező orvosi stáb segítette ki” – áll a közleményben.
„Mindketten eszméletüknél voltak, de elővigyázatosság céljából a szocsi kórházba szállították őket; jól vannak. Nikita Mazepin teljesen fittnek bizonyult a vizsgálatok során, és Nobuharu Matsushita esetében sem találtak sérüléseket, de éjszakára kórházban marad, hogy további vizsgálatoknak vessék alá elővigyázatosság céljából” – olvasható az fiaformula2.com-on.
A stewardok kivizsgálták mindeközben a balesetet, amiben végül Mazepint találták vétkesnek, így az ART Grand Prix orosz pilótájára 15 rajthelyes büntetést róttak ki a következő futamra, amit Abu-Dzabiban rendeznek majdnem két hónap múlva, továbbá négy büntetőpontot is beírtak a versenyzői licenszébe.
Azzal magyarázták a döntést, hogy Aitken megfelelően kerülte a táblákat a bukótérben, és ebből adódóan képtelen volt elkerülni Mazepinnel a kontaktot, így összeértek, ami az orosz pilóta autóját Matsushitáéba katapultálta.
Fotó: Carl Bingham / LAT Images (FIA Formula 2 Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal