TCR EU: Fiatalos lendületet vitt a Renault-hoz az újonc

Egyetlen hétvége leforgása alatt 180 fokot fordult a világ a Renault-val, illetve a Mégane-t versenyeztető Vuković Motorsporttal a TCR Európa-kupában – Eric Nève csapatmenedzser elmondása szerint Jack Young érkezése új löketet adott a csapatnak.

Akár szó szerint is értelmezhetnénk a fiatalos lendületet, mivel Jack Young vezetékneve magyarul annyit jelent, hogy fiatal, emellett egy mindössze 17 éves autóversenyzőről beszélünk az ő esetében – a John Filippi helyét átvevő brit azonban korával és tapasztalatlanságával mit sem törődve rögtön, az első hétvégéjén rárúgta az ajtót a TCR Európa-kupa mezőnyére: két negyedik hellyel – és 54 ponttal – zárt Barcelonában, ezzel a Renault, illetve csapata, a Vuković Motorsport legjobb eredményeit érte el ezen a szinten.

A sikeres hétvége kapcsán a Motorzaj.hu készített interjút a Svájcban bejegyzett alakulat csapatmenedzserével, Eric Nève-vel. „Azt hiszem, az az üzenet választ ad a kérdésre, amit Jack apjának és a Renault Sportnak küldtem” – felelte arra a kérdésre, hogy milyen érzésekkel gondol vissza a Barcelonában történtekre, majd idézte az üzenetet:

„A hétvége másik nagy eredménye – a pályán elértek mellett – az, hogy Jacknek köszönhetően egy teljesen másik arcát mutatta a csapat. Széles mosoly jelent meg a csapattagok arcán, mindez pedig remek elismerése annak a rengeteg munkának, amit elvégeztünk.”

Fotó: TCR Europe Media

Young idáig regionális Renault Clio-sorozatokban indult: 2017-ben első lett a brit bajnokság junior értékelésében, majd a tavaly a nemzetközi sorozatot húzta be, idén pedig a brit Clio-sorozat összetett kiírásában remekelt – így vívta ki magának az Európa-kupás bemutatkozás lehetőségét, amelyet megelőzően a Hockenheimringen tesztelhetett, 65 kört tett meg a Mégane TCR-rel.

„Tavaly novemberben a Clio-kupa Le Castellet-i fináléján megmutattuk a Mégane-t, és akkor kezdtünk el egyeztetni arról az ötletről, hogy a jövőben egy kiemelkedő tehetségnek TCR-es versenyzési lehetőséget biztosítanánk. Jack nyerte azt a futamot, illetve azokat is, amiket a Forma-1 betétprogramjaként rendeztek Franciaországban és Németországban. Ezt követően a Renault lépéseket tett annak érdekében, hogy az év második felében már egy Mégane-ban láthassuk, így Jack családjával és a Vuković Motorsporttal is beszéltek” – emlékezett arra vissza Néve, miképpen került képbe a csapatnál a belfasti ifjonc.

A felek azért döntöttek végül a barcelonai bemutatkozás mellett, mert ez a hétvége nem ütközött Young egyik brit Clio-kupás kötelezettségével sem.

„A nyár folyamán rengeteget dolgoztunk az autón, és keményebben, mint eddig bármikor, miután megvolt bennünk az az érzés, hogy nem sikerült olyan fejlődést elérnünk, mint amilyet akartunk, ugyanakkor azt éreztük, hogy megvan a potenciál az autóban. Amikor a barcelonai hétvége előtt Hockenheimben teszteltünk egy teljes napot két autóval, láttuk, hogy már a jó irányba haladnak a dolgok”

– tette hozzá a korábban a Chevrolet gyári WTCC-csapatánál, illetve a DG Sport Compétitionnél is megfordult szakember.

Fotó: TCR Europe Media

Young első hétvégéje a tapasztalatszerzésről szólt volna, így azt annak megfelelően építették fel a csapatnál. Néve elmondta, hogy az első edzést a pályatanulásnak szentelték – Young ugyanis korábban még sosem versenyzett Barcelonában –, míg a második edzésen új gumikkal körözhetett annak tudatában, hogy esős lesz az időmérő edzés, így lehetősége volt megismerkedni az abroncsokkal is. A kvalifikáción a körülmények ellenére a Q2 résztvevői közé került, ahol végül a nyolcadik rajthelyet csípte meg, majd mindkét versenyre új első gumikat szereltek fel az autójára.

Young brillírozását megelőzően a Renault Mégane volt a TCR-es kategória egyik leginkább lesajnált autója, azonban Spanyolországban ez is megváltozott. „Vicces volt, amikor az Oriola-család vagy 15 percen át bámulta az autót a paddockban, de más csapatok menedzsereinek az útja is váratlanul az autóhoz vezetett” – jegyezte meg nagy mosollyal Néve. –

„Egészen biztos, hogy a barcelonai tapasztalatok az áttörést jelentik a programban.

„Monzában fontos lesz a csúcssebesség, és a miénket elnézve ott is jól kell, hogy alakuljanak a dolgaink. Mind versenyzői fronton, mind pedig a teljesítményt illetően különböző forgatókönyveken dolgozunk jelenleg” – tekintett előre a csapatmenedzser, majd hozzátette, hogy Young biztosan nem tart a csapattal Olaszországba, mivel Brands Hatchben lesz jelenése azon a hétvégén, ahol megpróbálja behúzni a brit Clio-kupát.

Eric Nève (jobbra) a The Winter Series c. könyv bemutatóján a DG Sport Compètition versenyzőjével, Aurélien Comte-tal. | Fotó: Kováts Levente

Nyitókép: TCR Europe Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/15172196

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Facebook

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása