Döntést hozott a Forma-1-es Olasz Nagydíj időmérő edzésének utolsó szegmensében látott kutyakomédiában a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), ám a vártnál jóval enyhébb ítélet született.
Komédiába torkollott az olaszországi Forma-1-es kvalifikáció utolsó felvonása. Még két perc volt hátra, amikor pályára léptek a versenyzők, ám a taktikázás már a boxkijáratnál kezdetét vette. A két Mercedes hajtott volna ki elsőként a depóból, ám annak a végén félreálltak, és a sor közepébe hajtottak vissza. Az első kanyarban aztán Nico Hülkenberg hagyta el a pályát, az alternatív útvonalon pedig a vonat elejére tört – csakhogy mindenki arra törekedett, hogy ne kerüljön előre, ezzel a saját kárára szélárnyékot adva a riválisoknak.
Addig-addig ment a helyezkedés, míg a Kimi Räikkönen balesetével 9 fősre redukálódott társaságból mindössze ketten, a ferraris Charles Leclerc és a mclarenes Carlos Sainz Jr. jutottak el időben a vonalig, a többieket már a kockás zászló intette le.
Több vizsgálatot is indított az ügyben a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), ám súlyosabb ítélet egyik esetben sem született – legalábbis ahhoz képest, hogy hasonló káosz miatt a Forma-3-ban a főfutam előtt nem kevesebb mint 19 versenyzőt sújtottak három-, öt-, illetve tízhelyes rajtbüntetéssel.
Formula 1 on Twitter
It was a crazy end to qualifying... #ItalianGP �� #F1 https://t.co/tF93FfXT2c
A renault-s Hülkenberget a kanyar levágásáért nem is büntették, az indokolatlan lassúhajtást pedig megúszta egy figyelmeztetés, akárcsak Sainz Jr., valamint a Racing Point-os Lance Stroll – mindhárman először kaptak ilyen jellegű szankciót az idei szezonban.
Sebastian Vettel szintén megúszott egy büntetést, így megtarthatta a negyedik rajthelyet – a németet amiatt idézték be a stewardok, mert úgy tűnt, hogy elhagyta a pályát a Parabolica-kanyarnál. A hétvége eleji versenyzői eligazításon elhangzottak értelmében ez büntetést jelentette volna, csak a ferraris esetében nem lehetett megállapítani a rendelkezésre álló kamerafelvételekből, hogy tényleg elhagyta-e négy kerékkel a pályát.
Azonban az FIA leszögezte, hogy a közeljövőben megoldást fog találni arra, hogy elkerülje az ehhez hasonló incidenseket.
Az enyhe döntések ellenére nem Lando Norris (McLaren), Pierre Gasly (Toro Rosso), valamint Max Verstappen (Red Bull) motorcsere miatti hátrasorolásai jelentik az egyedüli változásokat a rajtrácson, ugyanis az Alfa Romeo megerősítette, hogy balesetét követően új sebességváltót és motort kellett behelyezni Räikkönen autójába, így a finn a boxból vág neki az Olasz Nagydíjnak.
Fotó: Renault F1 Team Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.