F1: Maldonado állítja, hogy akár Ferrari-pilóta is lehetett volna

Érdekes dolgot árult el magáról a korábbi Forma-1-es pilóta, Pastor Maldonado: a balesetkirályként megbélyegezett venezuelai állítása szerint közel volt ahhoz, hogy 2014-re leigazolja őt a Ferrari.

attachment_147035.jpg

Bár sokak számára inkább a baleseteivel alkotott igazán maradandót Pastor Maldonado, pedig még Forma-1-es futamgyőzelme is van. A 2012-es Spanyol Nagydíjon aratott sikerével mindmáig ő az utolsó versenyző, aki győzött a Williams színeiben – ám a sportágban eltöltött öt évéből más dobogós eredményt nem tud felmutatni.

2013 végéig versenyzett a Williamsnél, és ugyan a grove-i csapattal kötött szerződése 2015-ig szólt, támogatói közbelépésével távozott egy csalódást keltő szezont követően, 2014-ben pedig már a Lotus színeiben tért vissza. Pechjére a hibridéra beköszöntével felborultak az erőviszonyok, s míg az enstone-i gárda formája mélyrepülésszerű romlást produkált, addig a Williams a mezőny végéről a legjobb négy csapat közé került.

A Forma-1-ből 2015 végén távozott Maldonado a bajnokság hivatalos YouTube-csatornáján futó „Grill The Grid” podcastsorozat legutóbbi adásában vendégeskedett. Kiderült róla, hogy arra számított, hogy 2014-től a Ferrari versenyzője lesz, de a maranellói gárda végül Kimi Räikkönent igazolta le Fernando Alonso mellé.

„Én voltam az egyetlen, az új srác az F1-ben, ahogyan az pillanatnyilag elmondható Verstappenről is, vagy Robert Kubicáról a maga idejében. Az emberek odajöttek hozzám, és örömmel beszélgettek velem”

– kezdte gondolatait Maldonado.

„Ami nem volt egyértelmű, az a támogatóimmal való együttműködésem. Sokszor volt konfliktus az érdekeink miatt, erről tárgyaltunk is” – magyarázta a 34 éves pilóta, aki egész F1-es pályafutása során a venezuelai olajvállalat, a PDVSA támogatását élvezte. –  „A szponzorjaim alapvetően nyitottak voltak, akár arra is, hogy a logójuk fel sem kerül az autóra, vagy arra, hogy egy másik vállalatukét helyezik fel, és csak azért, hogy megoldást találjanak számomra.”

ap-1hcvsyets2111_news.jpg

„Egy bizonyos ponton nagyon közel voltam ahhoz, hogy a Ferrari versenyzője legyek. Konkrétan számítottam is akkoriban a csapatváltásra, mert az volt az én időm. Lehetett volna egy második esélyem arra, hogy ne kelljen minden egyes nap azért küzdenem, hogy megpróbáljam megmutatni a képességeimet, mert ez tulajdonképpen lehetetlen volt”

– fedte fel a valóságot.

Maldonadónak meggyőződése, hogy végül a Ferrari vezetőségében bekövetkezett változások – egészen pontosan a csapatfőnök, Stefano Domenicali, valamint az elnök, Luca di Montezemolo távozása – akadályozták meg a szerződés létrejöttét. „Elbuktuk a szerződést és a kommunikációt is, így elkezdtünk másra koncentrálni” – mondta. – „Sosem jártam Maranellóban, de a versenyhétvégéken többször is találkoztunk. Domenicalival is, Montezemolóval is.”

A 2010-es GP2-es bajnok nehezen hagyta maga mögött a Williams családját, csakhogy a katasztrofálisra sikeredett 2013-as idényt – amit egyetlenegy ponttal zárt, míg újonc csapattársa, Valtteri Bottas néggyel – követően nehezen tudott volna ott maradni. „Arra számítottunk, hogy a Williams történetének legjobb autóját vezethetjük, de végül a legrosszabb autót kaptuk” – indokolta a váltást.

Forma-1-ből való távozását követően még két évig a Pirelli tesztpilótája volt Maldonado, majd a tavalyi és az idei évben az endurance-versenyzés világában próbált szerencsét a DragonSpeed alakulatával. Az endurance-világbajnokság (WEC) előző idényét a harmadik helyen zárta az LMP2-es kategóriában, és ugyanebben a géposztályban megnyerte a daytonai 24 órás versenyt.

Fotó: Ferrari Media, Getty Images / Red Bull Content Pool

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr10015049492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása