F1: Kavicsággyal előznék meg az újabb tragédiát Spában

Ahogyan az várható volt, nem maradt következmények nélkül Anthoine Hubert halálos balesete – a hasonló incidensek elkerülése végett éveken belül kavicságyat telepíthetnek a Raidillon-kanyar kijáratához.

thusdaybelgium6-451389.jpg

Anthoine Hubert nem élte túl a spái Forma-2-es főversenyen történt tömegbalesetet, miközben Juan Manuel Correa egy hosszas, pillanatnyilag az Egyesült Királyságban folytatódó rehabilitációs folyamatnak néz elébe. Első blikkre úgy fest, a tragédiában az is közrejátszott, hogy az Eau Rouge-Raidillon kanyarkombináció kijárati szakaszán aszfaltozott a bukótér – azonban lehet, hogy ez változni fog a jövőben.

F2: Horrorbaleset a spái főfutamon, meghalt Anthoine Hubert

Tragikus véget ért a szombati nap Spa-Francorchamps-ban: óriási tömegbalesettel indult és ért is véget a Forma-2-esek főfutama - sajnálatos módon halálos áldozata is akadt az incidensnek, Anthoine Hubert személyében.

Az a hír járja ugyanis, hogy 2022-re megoldást találhatnak arra, hogyan lehetne sóderágyas bukóteret kialakítani a belgiumi versenypálya kérdéses pontján – a tervekkel a hírek szerint már az idei év végére elkészülhetnek, méghozzá úgy, hogy a változások a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) mellett a Nemzetközi Motoros Szövetség (FIM) C-típusú elvárásainak is megfeleljenek. Korábban azért nem lehet kivitelezni a változásokat, mert a leaszfaltozott bukótér boxkijáratként is funkcionál, melyet elsősorban endurance-versenyeken szoktak használni.

„Magához a pálya vonalvezetéséhez nem fogunk hozzányúlni a Raidillonnál, de az biztos, hogy sóderágyat fogunk lehelyezni ott. A motorversenyzésre egyébként is szigorúbb előírások vonatkoznak, így mindebből az autóversenyek is hasznot húznak majd”

– idézi az F1i.com a Spa-Francorchamps-i pálya főnökét, Nathalie Maillet-t, aki a változásokról a Belga hírügynökségnek nyilatkozott.

„Jelenleg azon vitatkozunk, hogy hol és milyen mélységű sóderágyat alakítsunk ki, illetve az is kérdés tárgyát kérdezi, hogy le kellene-e fednie a kanyar teljes hosszát” – magyarázta Maillet, aki rögtön leszögezte, hogy az elmúlt hétvégén bekövetkezett tragédia nincs hatással a Belga Nagydíj jövőjére.„Balszerencsés dolog, ami történt, és emlékeztet minket arra, hogy nincs olyan, hogy zéró kockázat.”

„A pálya mindig is kéz a kézben működött együtt az FIA-val a biztonság érdekében. Jelenleg az FIA vizsgálati eredményeire várunk, hogy pontosan mi is okozta a balesetet. Ez nincs befolyással az F1-es nagydíj jövőjére Spában, hiszen, ami történt, az egy versenybaleset volt. Természetesen mindannyiunk megrendített, de most a pálya fejlesztésére kell koncentrálunk” – zárta gondolatait a pálya vezetője.

Fotó: Pirelli F1 Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8315040800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kivlov 2019.09.06. 08:43:53

Eleve nem kellett volna elmenni az aszfaltozott bukótér irányába. A kavicságy sokkal kevesebb hibázásra ad lehetőséget. És F1-ben így is túl sok a célba érő autó, a kicsiknek semmi esélyük.
Ezért vissza kéne hozni a több gumiszállítót meg a tankolást is. ha már verseny nincs. :)

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása