Sötét felhők az Ardennek felett – egy szörnyű tragédia margójára

1017696139-lat-20190830-_gh18449.jpg

A szombati történések megmutatták, hogy hiába a megannyi biztonsági intézkedés, a glória meg miegymás – a halállal szemben nincs tökéletes „védelem”, főleg egy olyan veszélyes tevékenység esetében, mint amilyen az autóversenyzés. De nem ez az egyetlen tanulság Anthoine Hubert tragédiájának.

Noha folyamatosan igyekeznek felhívni a figyelmünket arra, hogy a motorsport veszélyes, valahogy mindig megfeledkezünk róla, vagy csak egy mélyebb fiókba helyezzük el ezt a gondolatot a szürkeállományunkban. Ugyanez volt a helyzet azon az egyébként nagyon is napsütéses szombat délutánon, ami végül Anthoine Hubert tragédiájába torkollott…

Főleg a komolyabb incidens nélkül lezajlott Forma-3-as futam után ember nem volt a talpán, aki azt hitte volna, hogy a napsütést szinte egyik pillanatról a másik sötét felhők takarják el. Ezek az új Forma-2-es karosszériák hiába masszívabbak elődjeiknél, hiába szerelték fel glóriával őket, van az a helyzet, amikor még a leghatékonyabb védelem is kevésnek bizonyul.

1017700227-lat-20190831-_gh10425.jpg

Alig három órával a tragédia előtt még mosolyogva adott interjút Hubert az F2-es versenyzői parádén. | Fotó: Gareth Harford / LAT Images (FIA Formula 2 Media)

Ilyen volt 2014-ben Jules Bianchi balesete is – akkor a munkagép győzte volna le a glóriát, most pedig egy másik, 200-300 kilométer/órás sebességgel, a másodperc tört része alatt megérkező és becsapódó versenyautó le is győzte. Ettől függetlenül jó, hogy bevezették a Halót, mert több olyan tragédiától mentette meg az autósportot az elmúlt két-három évben, mint amilyen volt a tegnapi.

És panaszkodhatok amiatt, hogy…

  • még egy hosszú éjszaka után sem tudtam túltenni magamat ezen a szörnyű baleseten,
  • ezeket a sorokat is remegő kézzel írom le, annyira felkavartak érzelmileg a történtek,
  • vagy éppen amiatt, hogy ezt a napot biztos nem lehet elfelejteni, ahogyan azt sem, amikor Bianchi halálát jelentették be…

Tudom, hogy bőven akad olyan ember, akinek legalább annyira, vagy még jobban is fáj Anthoine Hubert halála, mint nekem. Rokonok, barátok, kollégák, vagy bárki, aki legalább havi rendszerességgel megfordul az F2-F3 paddockban – amely tapasztalataim alapján egy meglehetősen összetartó közeg –, és találkozott vele.

1017692013-lat-20190829-_gh21962.jpg

Anthoine Hubert közkedvelt személyiség volt a paddockban. A francia a hétvége elején még jókedvűen beszélgetett Guanyu Zhou-val (UNI-Virtuosi Racing), Juan Manuel Correával (Sauber Junior Team by Charouz), Mick Schumacherrel (Prema) és Callum Ilott-tal (Sauber Junior Team by Charouz). | Fotó: Gareth Harford / LAT Images (FIA Formula 2 Media)

Mit érezhetnek ennek a 22 éves srácnak a szülei, a barátnője, a barátai, vagy azok, akikkel nem olyan régen, a nyári szünetben együtt edzett?!

Mit érezhet többek között Charles Leclerc, Pierre Gasly vagy Esteban Ocon, akikről közismert, hogy nemcsak honfitársai, hanem jó barátai is voltak Anthoine Hubert-nek? És arról sem szabad megfeledkezni, hogy Leclerc-nek, Gaslynak és a többieknek ezen sokkhatással is autóba kell ülniük ma, és még nagyobb tempóval kell áthaladniuk azon a bizonyos kanyaron – negyvennégyszer.

Az ő fejükben sem fordult meg, hogy pont most történne bármi baj – pedig ez a veszély Hubert esetében már 12 éve a levegőben lógott, amióta először versenygokartba ült. Persze, szerencsére manapság nem mindennapos a haláleset egy versenypályán.

Legyen bárkiről szó… Akár hozzátartozóról, akár versenytársról – a versenyzői parádé alatt valószínűleg mindenki arra gondolt még, hogy „jó, lefutja a futamot, a 13. helyről talán még pontokat is szerez, aztán jönnek a csapatmegbeszélések, és majd a vacsoránál, a vendéglátóegységben találkozunk”. Ez szokott lenni a dolgok menete normál esetben.

És nem tudok elmenni azon gondolat mellett, hogy valószínűleg Hubert a halálával nagyobb figyelmet kapott a sajtó és a nyilvánosság részéről, mint egész pályafutása során – és csak most ismerik el igazán, mekkora tehetség volt. Ezért is fontos, hogy a „kicsikkel” is foglalkozzunk.

1017566256-lat-20190623-_r3i3544.jpg

Már nem tudjuk meg, mire vitte volna a tehetségével Anthoine Hubert. | Fotó: Joe Portlock / LAT Images (FIA Formula 2 Media)

De van még valami… Anthoine Hubert halála nemcsak azt bizonyította be, hogy a motorsport veszélyes, hanem azt is, hogy mennyire rövid és mulandó tud lenni, illetve milyen váratlanul és hamar véget tud érni az emberi élet.

Túl rövid az élet. Túl rövid a folyamatos gyűlölködéshez. És bár a valós sérelmeket nehéz megbocsátani, az élet túl rövid ahhoz is, hogy vélt sérelmeinket tápláljuk. Túl rövid ahhoz, hogy halogassunk, kifogásokat keressünk.

Utólag bánkódni már késő – akkor és ott kell megragadni a pillanatot. A pillanatot arra, hogy odaülj hozzátartozód vagy barátod mellé, átöleld, és azt mondjad neki, hogy szereted. Fontos, hogy minél több időt tölts azokkal, akik szeretnek, vagy akikhez te viszonyulsz pozitívan. Fontos, hogy fenntartsuk a kölcsönös pozitív érzelmeken alapuló kapcsolatainkat – legyen szó egy családtagról vagy egy barátról. Bármikor elveszíthetsz egy számodra fontos embert.

A mai világ ugyanis kiszámíthatatlan, a jó Isten útjai is kifürkészhetetlenek. Bármikor és bárhová megérkezhetnek a sötét felhők – és ehhez nem feltétlenül szükséges az, hogy háromszázzal száguldj…

img_1809_2.JPG

Ez az autó így, ebben a formában mindörökké üres marad. | Fotó: Kováts Olivér

Nyitókép: Gareth Harford / LAT Images (FIA Formula 2 Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr5415034262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása