Úgy néz ki, a Forma-1 felügyelőtestülete elhatározta, hogy rendet tesz gumifronton a csapatok között. Ennek céljából egységes guminyomásmérő-rendszerre írt ki új tendert.
Mint az ismeretes, 2021-től érkeznek a Pirelli nagyobb, 18 colos gumijai, továbbá betiltják a gumimelegítő paplanokat – utóbbi változásnak komoly jelentősége lesz majd a rajtnál, illetve a kerékcserék utáni első kilométereken. Így előfordulhat, hogy egyes csapatok ki akarják majd cselezni az új szabályokat.
Ezt akarja elkerülni a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA), ennek érdekében már közzé is tett egy, a gumi nyomásának és hőmérsékletének mérésére hivatott műszerre – amelyet az angol szaksajtó csak TPMS rövidítéssel emleget – vonatkozó tendert. A pályázók augusztus 30-ig adhatják le jelentkezéseiket, győztest pedig öt héttel később, október 4-én hirdetnek.
A tendert megnyerő cégnek ezt követően november 15-ére már el is kell készítenie a prototípus szenzort, hogy a Forma-1-es hivatalos és kizárólagos gumibeszállítója, a Pirelli megkezdhesse a 2021-es abroncsok tesztelését. A csapatok az első darabokat majd februárban kapják meg.
Maga a szerződés 3+2 évre szól, az FIA pedig rövid időn belül már másodjára ír ki tendert hasonló célzattal – az első pályázatot egységes üzemanyagrendszerre írták ki.
Az FIA sztenderddé akarja tenni a felniket is – erre vonatkozóan még korábban volt egy kiírás, de győztest nem hirdettek még nyilvánosan –, a szenzoroknak pedig ezeknek a hőmérséklet is tudnia kell, ahogyan a belső levegőét és a karkasz belső hőmérsékletét is. Egyértelműsíti az FIA azt is, hogy minden egyes, az adott csapat garázsában található kereket el kell látni ezekkel az érzékelőkkel – ez csapatonként akár 200 szenzort is jelenthet.
Fotó: Pirelli F1 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.