W Series: Élete legstresszesebb 30 percén van túl az első bajnok

54i2343.jpg

Az újonnan életre hívott női formulaautó-bajnokság, a W Series történetének első bajnoka, Jamie Chadwick a szezon utolsó versenyén, Brands Hatch-ben idegtépő pillanatokat élt át, főleg azután, hogy legfőbb riválisa, Beitske Visser megelőzte.

54i7345.jpg

A pole-ból várhatta a W Series első idényének fináléját Jamie Chadwick, aki a szezon elejétől vezette a bajnokságot. Ennek ellenére nem dőlhetett hátra az időközben a Williams Forma-1-es fejlesztőversenyzőjének kinevezett brit pilótahölgy, ugyanis Beitske Visser 13 pontos hátrányával még veszélyes volt a bajnoki címre.

Chadwick harmadtávig vezette a Brands Hatch-i futamot, ekkor azonban a célegyenes végén meglepte őt egy előzéssel a később elsőként célba érő és ezzel az első győzelmét szerző Alice Powell, majd a finn Emma Kimiläinen is megelőzte. Egy biztonsági autós fázist követően, az utolsó percekben aztán a dobogóról is leszorult a kétszeres futamgyőztes, mivel Visser is elé került. Viszont a leintésig már nem változott a sorrend; még úgy is bajnok lett Chadwick, hogy legrosszabb szezonbéli eredményét érte el, ezzel pedig zsebre vághatta az 500 ezer dolláros fődíjat.

„Alice-nek talán kicsivel jobb a versenytempója, mint az enyém” – nyilatkozta Chadwick a verseny kapcsán a Motorsport.com-nak, immár bajnokként. – „Emellett benne lehetett az is, hogy nem volt veszítenivalója, így tudtam, hogy meg fogja próbálni. A Paddock Hillben betette belső ívre, ami hosszabb időre kibillentett engem, így Emma is el tudott menni mellettem. Egy kicsit a kerekeink is összeértek, de tudtam, hogy ez nem az én harcom, onnantól fogva viszont kiestem a ritmusból. Érzésem szerint pedig Beitske nagyon is gyorsan érkezett meg rám. Aztán ráadásul hibáztam, amivel kinyílt az ajtó előtte.”

Chadwick elmondása szerint, mentálisan kemény időket élt meg az utolsó versenyen, de igyekezett arra összpontosítani, nehogy elveszítse a bajnoki címet.

„Őszintén szólva, a verseny előrehaladtával ez volt életem eddigi legstresszesebb 30 perce valószínűleg. Korábban még sosem éreztem ekkora nyomást,

mert ilyenkor tudat alatt a futamgyőzelemre is gondol az ember. Ez azon pályák egyike, amelyik büntet, így arra gondoltam, hogy bármi megtörténhet, és nem akartam eldobni a bajnokságot. Nyilván szívesen nyertem volna ma, hogy stílusosan biztosítsam be a bajnoki címet.”

w6i7244.jpg

„Teljesen más, amikor a bajnokságért harcolsz” – felelte a 21 éves versenyző arra a kérdésre, hogy mennyire viselte meg idegileg, hogy a bajnoki cím forgott kockán. – „Egy hibát vétettem, amit nem úsztam meg szárazon, mert így ment el mellettem Beitske, utána már csak be akartam fejezni a futamot a bajnokság miatt.”

„Az időmérőn még 100 százalékot bele tudtam adni, de a versenyen már nem éreztem annyira kényelmesen magamat, hogy ezt a szintet hozzam, főleg úgy, hogy tudtam, mi a tét” – zárta gondolatait.

Fotó: W Series Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3315008446

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása