Paul di Resta mindenkit meglepett a rajtnál márkája hazai versenyén, mint kiderült, szabálytalanul, így a győzelem Wittmann és Rast között dőlt el. A BMW-s egy merész előzéssel meg tudta tartani az első helyét, onnantól fogva pedig még audis riválisa hajrázása sem tudta kizökkenteni a ritmusból, idén negyedik alkalommal állhatott fel a dobogó tetejére 2014 és 2016 bajnoka.
Rendhagyó módon egyetlen, szombat reggeli szabadedzéssel rajtolt a német túraautó-bajnokság (DTM) Brands Hatch-i hétvégéje, a környékre vonatkozó zajkorlátozási szabályok miatt – egyébként a mezőny 2013 óta először teszi tiszteletét a brit aszfaltcsíkon. A 45 perces tréningen – amelyet esős körülmények között rendeztek – az audis Robin Frijns autózta a leggyorsabb kört 1:16.318-cal, bő egy tizeddel megelőzve márkatársát, Loïc Duvalt. A franciát két BMW-s, Marco Wittmann és Timo Glock követte, de a német hátránya már alulról súrolta a 8 tizedet, míg a bajnokságot vezető René Rast a 13. helyen kezdett.
Az időmérő edzést szintén trükkös, vizes, majd felszáradó pályán bonyolították le, ám a piros zászlót mégsem az időjárás, hanem a két WRT-s balesete idézte elő; Jonathan Aberdein és Pietro Fittipaldi is az 1-es kanyarban törte össze az autóját – a pilóták sértetlenül megúszták a fallal való találkozást, ugyanez autóikról már nem volt elmondható, olyannyira nem, hogy a Haas F1-es brazil tesztpilótája számára itt véget is ért a szombati nap.
Amint meglengették a zöld zászlókat, válaszút elé kerültek a versenyzők, hogy az esős vagy a száraz pályára alkalmas abroncsok mellett voksoljanak-e – végül azok jártak jól, akik kockáztattak, és a Hankook slick gumijait választották. A pole pozíció sorsáról pedig mindössze 69 ezred döntött a két bajnoki esélyes, Wittmann és Rast között, az 1:15.654-es kört autózó BMW-s javára.
A harmadik helyre közel négytizedes hátrányban Duval ért oda, míg Paul di Resta kisebb bravúrral a második sorba kvalifikált az R-Motorsport Aston Martinjával. A TOP-10 sorrendje Robin Frijnsszel (Audi), két újonccal, Sheldon van der Lindével (BMW) és Jake Dennisszel (Aston Martin), valamint Nico Müllerrel (Audi), Timo Glockkal (BMW) és Daniel Juncadellával (Aston Martin) egészült ki.
Az időmérő edzés végeredménye IDE kattintva érhető el.
Az 55 perces plusz 1 körös futamnak végül csak 16-an vághattak neki a megszokott 18 versenyző helyett, ugyanis Fittipaldi mellett a BMW-s Joel Eriksson sem tudta vállalni az indulást, minekutána az autójában többek között a sebességváltó is csütörtököt mondott.
Ami pedig a rajtot illeti, újabb meglepetést láthattunk Di Restától, mivel a Forma-1-et is megjárt skót a negyedik helyről seperc alatt az élre repítette az Aston Martint – látszólag egy szabályos rajttal, de mint kiderült, kiugrott a piros lámpák kialvásánál. Ezért a kötelező boxkiállásnál egy öt másodperces büntetés várta őt, amivel veszített néhány pozíciót, de végül mechanikai meghibásodás miatt fel kellett adnia a futamot.
Wittmann és Rast között pedig sokkal inkább taktikai jellegű csatát láthattunk. Döntő pillanat volt a győzelem sorsa szempontjából, amikor Rast kis híján Wittmann elé tudott vágni az egy körrel korábban megejtett kerékcseréjének köszönhetően. Csakhogy a BMW-s az üzemi hőmérsékletű gumijai segítségével elöl tudott maradni, igaz, ehhez egy nagyon bátor manővert kellett bemutatnia a Paddock Hillben, miközben Jamie Green lesodródott a pályáról az Audijával, így őt is ki kellett kerülnie.
A verseny második felében figyelemreméltó, több mint hat másodperces előnyt épített ki magának Wittmann, ám az utolsó körökben Rast rákapcsolt, az utolsó körre pedig úgy fordultak, hogy már csak 1,4 szekundum volt a különbség. De későinek bizonyult a hajrá, Wittmann ugyanis ha nem is sokat, de 3 tizedmásodpercet meg tudott őrizni a fölényéből, amivel idei negyedik győzelmét aratta a DTM-ben.
Rast bejött másodiknak annak ellenére, hogy egy rossz rajt után sokáig csak a negyedik hely környékén tanyázott, míg a dobogó legalsó fokára márkatársa, Nico Müller állhatott fel. A negyedik helyért szép kis hajsza zajlott a verseny utolsó szakaszában, amiből Frijns jött ki győztesként, mögötte Duval, Eng és Rockenfeller értek célba, és pontot szerzett még a két dél-afrikai, Van der Linde és Aberdein, továbbá az egyetlen talpon maradt Aston Martinnal célba érő Daniel Juncadella is.
Di Restáéhoz hasonlóan az osztrák Ferdinand Habsburg versenye is egyhamar kudarcba fulladt, miután boxkiállásánál problémák adódtak, majd kiállt, míg Jake Dennis még az első kört sem tudta teljesíteni – a brit autóját Timo Glock (BMW) passzírozta fel a falra az első métereken Juncadella közreműködésével, amiért a spanyol egy áthajtásos büntetést kapott.
178 pontjával Rast vezeti a tabellát, 27 pontos fórral előzve Müllert, míg a harmadik helyen Wittmann hátránya 32 egységnyire csökkent.
Legközelebb vasárnap délelőtt 11 órakor lép akcióba a DTM mezőnye a második időmérő edzés alkalmával, a második futam pedig 14:30-kor rajtol.
Az első futam végeredménye IDE kattintva érhető el.
Fotó: BMW Motorsport, DTM Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal