Vagy Formula–1, vagy iskolapad – interjú David Schumacherrel

Célja a Forma-1, de más alternatívája nincs, legalábbis egyelőre. Viszont azt megfogadta, hogy amennyiben nem lesz eléggé jó a jövőben, visszatér az iskolába, és folytatja a tanulmányait. Még a Hungaroringen készítettünk interjút a korábbi F1-es pilóta, Ralf Schumacher fiával, Daviddel.

img_1052.jpg

Michael, Ralf és Mick után újabb Schumacher-sarj indult meg a motorsport ranglétráján. A hatszoros Forma-1-es futamgyőztes Ralf Schumacher fia, a 2001-es születésű David 2017-ben második lett a német gokartbajnokságban Dennis Hauger mögött, így azon a télen belekóstolt a formulaautózásba is. Az Egyesült Arab Emírségekben megrendezett téli Forma-4-es bajnokságban indult, amit annak ellenére másodikként zárt, hogy az első fordulót kihagyta. Tavaly a német F4-es szériában futott teljes idényt, mellette pedig belekóstolt az Euroformula Open-be, valamint a spanyol F3-ba – előbbi bajnokságban az édesapja tulajdonában álló US Racinggel indult, kilencedik lett a végelszámolásnál.

img_9903_1.jpg

Fotó: Kacskovics Mihály Béla

Az előző tél sem telt el versenyzés nélkül David Schumacher számára, és az ázsiai Forma-3-as bajnokság téli kiírásában próbált szerencsét – akárcsak magyar barátnője, a szintén autóversenyző Keszthelyi Vivien. A szezon második versenyén Buriramban a harmadik helyen futott be, de a második sepangi hétvégén már nem vett részt, így a nyolcadik pozícióban fejezte be a kitérőt. A 17 éves németnek a Formula Regional European Championship jelentette a következő állomást, amelynek hungaroringi hétvégéjén készített vele interjút a Braking News Motorsport.

„Egyelőre akad némi problémánk az autó egyensúlyával, egyébként idáig jól alakult ez a szezont. Pontok tekintetében kevésbé, való igaz, de úgy gondolom, a következő hétvégén már sokkal jobb lesz”

– értékelte 2019-es évének eddigi alakulását kérdésünkre a legifjabb Schumacher, aki a Hungaroringre úgy érkezett meg, hogy Le Castellet-ben harmadik lett az utolsó futamon, míg a vallelungai nyitányon megszerezte első futamgyőzelmét. Mogyoródon dobogó nélkül – egy 6., egy 5. és egy 7. hellyel – zárt, viszont egy héttel később, a Red Bull Ringen kétszer is a legjobb három között végzett. Ezzel a pontversenyben is újra a TOP-3-ban van, igaz, jelentős a lemaradása mind az éllovas Frederik Vestivel, mind pedig a második helyen álló Enzo Fittipaldival szemben.

kmb_0807.jpg

Fotó: Kacskovics Mihály Béla

Ennek ellenére nem tett le arról, hogy megnyerje a bajnokságot – az összetett állását elnézve rákérdeztünk, hogy szerinte mik azok a legfontosabb tényezők, feltételek, ami elengedhetetlenek ennek kivitelezéséhez:

„Szerintem a legfontosabb dolog, hogy jó csapatunk van, és mindannyian azt csináljuk, amit a csapat mond. Emellett fontos, hogy legyen egy jó autónk. Ez meg is van, csak még ki kell küszöbölnünk apró hiányosságokat, vezetői oldalról is. Nincs könnyű dolgunk, mert hatalmas és nehéz az autó a Forma-3-asokhoz képest. Emiatt nem könnyű vezetni a kanyarokban, de pillanatnyilag jók a kilátásaink a folytatást illetően.”

Schumacher végső célja – ahogyan a legtöbb autóversenyzőnek az ő korosztályában – a Formula–1, ráadásul B-terve nincs, viszont arra van már forgatókönyve, hogy mi lesz, ha nem lesz elég jó ahhoz, hogy versenyzőként folytassa a pályafutását:

„Természetesen a célom az, hogy egy nap a Forma-1-ben versenyezzek. De ehhez még sok és kemény munkára van szükség, és az idáig vezető út sem volt könnyű. Egyelőre nincs B-tervem, de édesapámnak azt mondtam, hogy amíg elég jónak bizonyulok, folytassuk a versenyzést. De ha nem így lesz, akkor visszaülök az iskolapadba, és folytatom a tanulmányaimat.”

kmb_2489.jpg

Fotó: Kacskovics Mihály Béla

Nyilvánvaló módon mindenben támogatja Davidet az édesapja, amit mi sem bizonyít, hogy Ralf folyamatosan mellette van – a boxban, a rajtrácson és a többi helyen is a versenyhétvégék alatt –, sőt, az első lépéseket is neki köszönheti. Ennek apropóján arról is kérdeztük, mit jelent neki az, hogy az apja kvázi a mentora is.

„Első körben nem az én döntésem volt, hogy kövessem apám nyomdokait. Ő vitt el először gokartozni, és egy pár kör után megtetszett, és csak annyit mondtam neki, hogy ezt folytatni akarom. Onnantól kezdve elkezdtünk komolyabban foglalkozni a dologgal, hogy eldöntöttem, hogy valahogyan megpróbálok eljutni a Forma-1-ig. Sokat jelent nekem [a támogatása – szerk.], nagyon sokat segít nekem, és rengeteg tippet kapok tőle. Legyen szó a versenyzésről, vagy arról, hogyan menjek gyorsan. Hatalmas segítség számomra, hogy folyamatosan mellettem áll”

– felelte kérdésünkre.

Fotó: Kacskovics Mihály Béla

kmb_1866.jpg

Érintőlegesen kitértünk a családra is, a témában két diszkrét kérdést szegeztünk neki – egyrészt annak kapcsán, hogy tartja-e folyamatosan a kapcsolatot unokatestvérével, a Formula–2-ben versenyző Mickkel, illetve arról, mi az álláspontja a rokonokkal való és pályán zajló csatákról – hiszen nem csak Mickkel, hanem Keszthelyivel is összefuthat akár egy versenyen. Előbbiről elmondta, hogy gyakran kommunikál Mickkel, de csak ritkán beszélnek egymással a versenyzésről, utóbbi felvetésről pedig azzal kommentálta, hogy „meglátjuk, hogy sor kerül-e rá. Talán igen, talán nem. Sosem tudhatjuk, mi fog történni, de úgy vélem, biztosan jó móka lehet”.

A kihívásokról kérdeztük ezután Davidet, de ő leszögezte egyhamar, hogy a versenyzés a szívszerelme, így végül a miértekre kanyarodtunk ki:

„A sebesség természetesen lenyűgöző, főleg, ha azt a kanyarokon kell átvinni ezekkel a formulaautókkal, egy versenyen pedig még inkább. Ezen a pályán ez nem annyira könnyű, mert sok a gyors kanyar, és amikor az előttünk lévő szélárnyékában autózunk, elveszítjük azt a leszorítóerőt, ami egyébként megvan.”

A motorsportban az utóbbi években komoly hangsúlyt fektettek a biztonsági fejlesztésekre – nem véletlen, hogy manapság már nemcsak a Formula–1-ben, hanem a Formula-E-ben, továbbá a kisebb formulaautós kategóriákban is glória „díszíti” az autókat, így a Formula Regional European Championship-ben is. David Schumacher elismerte, hogy nagyon is fontos a biztonság, kiváltképpen azóta, hogy Jules Bianchi 2014-ben halálos végkimenetelű balesetet szenvedett a Formula–1-es Japán Nagydíjon, de úgy látja, hogy a felügyelőtestület kezd átesni a ló túloldalára.

„Jules esete miatt nagyon fontos a biztonság, de nem tetszik, hogy már túlságosan nagy szerepet kap a biztonság az autókon, mert azok így túlságosan nehezek. A régi Forma-3-as autókhoz képest 5-6 másodperccel vagyunk lassabbak egy körön ezen a pályán, ami hatalmas különbség, különösen egy olyan autóval, aminek jobban kellene lennie. És nem csak a glória miatt van az. Sokkal vastagabb a szénszál, Sophia Flörsch baleseténél pedig láthattuk, hogy a régi autók is rendkívül biztonságosak voltak. Nem vagyok benne biztos, hogy szükség van ekkora biztonságra, mert csak lassítja az autókat”

– zárta gondolatait Schumacher.

img_0970.jpg

Fotó: Kováts Levente

Nyitókép: Kováts Levente

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4614979294

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása