Semmi sem zavartatta a Vincenzo Sospiri Racing #6-os számú egységének győzelmét.
Egy másfélórás privát teszt és két 50 perces szabadedzés várt a GT Cup Open Europe mezőnyére a Hungaroringen, a bajnokság idei harmadik állomásán. Előbbi az Antonelli MotorSport #12-es Lamborghini Huracánját terelgető Glauco Solieri, a gyakorlások pedig a Vicenzo Sospiri Racing #6-os Lamborghinijén osztozó Hans-Peter Koller és Edoardo Liberati kettős, valamint a #22-es Porsche 911 Cup-pal versenyző Niki Leutwiller elsőségét hozták.
A nap leggyorsabb körét az első szabadedzésen láthattuk, 1:49.805-tel.
A második szabadedzésen viszont a piros zászló került elő, miután Faust Salom fékhiba miatt a gumifalnak csapódott a 13-as kanyarban a Teo Martín Motorsport McLaren 570S-ével.
Szombaton, az első időmérő edzésen Liberati egy fantasztikus, 1:47.960-as körrel robbantott, így a #6-os Lamborghininek kétmásodperces fórral biztosította be a rajtelsőséget az első futamra. Victor Blugeon lett a második a Martinet by Alméras Porsche 911-esével, a harmadik pedig Solieri lett az Antonelli-Lamborghinivel.
A rajtnál Liberati megtartotta az első helyet, míg a másodikra Solieri zárkózott fel, elhúzva Blugeon mellett. Leutwiller, Manel Cerqueda, Carlo Curti és Márcio Basso fordultak el mögöttük az 1-es kanyarban, utóbbi koccant is Joan Vinyes Baporo-Porschéjével, aminek következtében az andorrai megpördült, a brazil meg kapott egy áthajtásos büntetést.
A 3. körben Carlo Curti megelőzte Cerquedát, egy körrel később Marc de Fulgencio nyert egy pozíciót Bassóval szemben, aztán a Teo Martín-csapat másik McLarenje is a Sports&You Mercedese elé került. Eközben az élen Liberati körönként 3 másodperccel volt gyorsabb a többieknél átlagosan, így 4 kör után már 12 szekundum volt az előnye.
Rodolfo Toni a rajt utáni métereket követően, a 11. körben újra megforgatta a Vincenzo Sospiri Racing #27-es Lamborghinijét, de tovább tudott menni a brazil. A 13. körtől fogva lehetőség nyílt a versenyzőcserére, amit első körben Guilherme Reischl (Victor Colome/Three Sixty-Mercedes), Toni és Basso használtak ki. Négy körrel később a versenyben vezető Liberati is kapott egy váltást; Koller 33 másodperces előnnyel folytathatta a Lamborghini volánja mögött.
Végül ebből a különbség csak 6,7 másodperc maradt, de a #6-os Lamborghini szelte át elsőként a célvonalat, ami Koller számára az idei második, Liberatinak pedig az első győzelmét jelentette. A harmadik Solieri lett, és egyben az amatőr kategória legjobbja is.
„A munka javát ő [Edoardo Liberati – szerk.] végezte el, teljes mértékben tökéletes volt az első etapban. Nekem már csak kézben kellett tartanom a dolgokat, ami nem volt könnyű a meleg és a gumikopás miatt”
– nyilatkozta a leintés után Koller.
Az első futam végeredménye IDE kattintva érhető el.
Fotó: Kacskovics Mihály Béla
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.