GT Cup Open Europe: Lamborghini-siker a Hungaroringen
GT Cup Open Europe 2019: Hungaroring - Teszt, 1-2. szabadedzés, 1. időmérő edzés, 1. futam

kmb_1136.jpg

Semmi sem zavartatta a Vincenzo Sospiri Racing #6-os számú egységének győzelmét.

Egy másfélórás privát teszt és két 50 perces szabadedzés várt a GT Cup Open Europe mezőnyére a Hungaroringen, a bajnokság idei harmadik állomásán. Előbbi az Antonelli MotorSport #12-es Lamborghini Huracánját terelgető Glauco Solieri, a gyakorlások pedig a Vicenzo Sospiri Racing #6-os Lamborghinijén osztozó Hans-Peter Koller és Edoardo Liberati kettős, valamint a #22-es Porsche 911 Cup-pal versenyző Niki Leutwiller elsőségét hozták.

A nap leggyorsabb körét az első szabadedzésen láthattuk, 1:49.805-tel.

A második szabadedzésen viszont a piros zászló került elő, miután Faust Salom fékhiba miatt a gumifalnak csapódott a 13-as kanyarban a Teo Martín Motorsport McLaren 570S-ével.

kmb_1313.jpg

Szombaton, az első időmérő edzésen Liberati egy fantasztikus, 1:47.960-as körrel robbantott, így a #6-os Lamborghininek kétmásodperces fórral biztosította be a rajtelsőséget az első futamra. Victor Blugeon lett a második a Martinet by Alméras Porsche 911-esével, a harmadik pedig Solieri lett az Antonelli-Lamborghinivel.

A rajtnál Liberati megtartotta az első helyet, míg a másodikra Solieri zárkózott fel, elhúzva Blugeon mellett. Leutwiller, Manel Cerqueda, Carlo Curti és Márcio Basso fordultak el mögöttük az 1-es kanyarban, utóbbi koccant is Joan Vinyes Baporo-Porschéjével, aminek következtében az andorrai megpördült, a brazil meg kapott egy áthajtásos büntetést.

A 3. körben Carlo Curti megelőzte Cerquedát, egy körrel később Marc de Fulgencio nyert egy pozíciót Bassóval szemben, aztán a Teo Martín-csapat másik McLarenje is a Sports&You Mercedese elé került. Eközben az élen Liberati körönként 3 másodperccel volt gyorsabb a többieknél átlagosan, így 4 kör után már 12 szekundum volt az előnye.

Rodolfo Toni a rajt utáni métereket követően, a 11. körben újra megforgatta a Vincenzo Sospiri Racing #27-es Lamborghinijét, de tovább tudott menni a brazil. A 13. körtől fogva lehetőség nyílt a versenyzőcserére, amit első körben Guilherme Reischl (Victor Colome/Three Sixty-Mercedes), Toni és Basso használtak ki. Négy körrel később a versenyben vezető Liberati is kapott egy váltást; Koller 33 másodperces előnnyel folytathatta a Lamborghini volánja mögött.

kmb_1115.jpg

Végül ebből a különbség csak 6,7 másodperc maradt, de a #6-os Lamborghini szelte át elsőként a célvonalat, ami Koller számára az idei második, Liberatinak pedig az első győzelmét jelentette. A harmadik Solieri lett, és egyben az amatőr kategória legjobbja is.

„A munka javát ő [Edoardo Liberati – szerk.] végezte el, teljes mértékben tökéletes volt az első etapban. Nekem már csak kézben kellett tartanom a dolgokat, ami nem volt könnyű a meleg és a gumikopás miatt”

– nyilatkozta a leintés után Koller.

Az első futam végeredménye IDE kattintva érhető el.

Fotó: Kacskovics Mihály Béla

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9914930310

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása