WTCR: Verseny az idővel – előbb esőben, majd 60 km/órával
WTCR 2019: Nordschleife - 1-2. szabadedzés, 1-2. időmérő edzés

40e488391021a91188243c7b48f41be1.jpg

Bizarr végjátékot hozó időmérő edzések döntöttek a túraautó-világkupa (WTCR) németországi versenyeinek rajtsorrendjéről: a pole pozíciókat a bajnoki éllovas Esteban Guerrieri, valamint az újonc, ám Nordschleife-specialistának számító Benjamin Leuchter csípték el. Michelisz Norbert eközben dobogós reményekkel várja a folytatást, de Tassi Attila is – némi kavarást követően.

A Zöld Pokolba úgy érkezett meg, hogy immár nem a Hyundaié a legnehezebb autó a mezőnyben, pedig továbbra is ott van a plusz 60 kiló az i30-asokban. A listavezetővé a Lynk&Co lépett elő, amely a maga 1345 kilójával 10 kilóval nyom többet, mint a dél-koreai gyártó autója. A Lynk&Co mellett a Hondákba is 40 kilós kompenzációt raktak be, míg az Audi és a Volkswagen 30, az Alfa Romeo pedig 20 kilót kell, hogy magával cipeljen.

d73efe8e1716f49a6c9836e8f2101317.jpg

A szezon eddigi hétvégéin rendre szenvedő Volkswagenek meg is táltosodtak: Rob Huff zárta az élen az FP1-et. A 2012-es világbajnok 8 perc 59.711 másodperc alatt ért körbe a több mint 25 kilométeres pályán, 7-8 tizedet verve a hondás Esteban Guerrierire, valamint a csapattárs Johan Kristofferssonra. Jean-Karl Vernay még az utolsó pillanatokban futott egy 4. helyet érő időt, amivel 1 másodpercen belülre került Huffhoz képest.

A Nordschleifén már számtalan alkalommal megfordult Benjamin Leuchter az ötödik helyen kezdett, megelőzve a két hyundaiost, Augusto Farfust és Michelisz Norbertet. Michelisz sokáig vezetett, majd 9:01.522-es idejével megerősítette első helyét, de nem sokkal később jött Huff a 9 percen belül idejével, a folytatásban pedig már nem tudott javítani.

Guerrieri csapattársa, Néstor Girolami zárt a másik Münnich-Hondával a magyar versenyző mögött, az első tíz sorrendje pedig Nicky Catsburggal (BRC-Hyundai) és Niels Langevelddel (Comtoyou-Audi) lett teljes. A Lynk&Co viszontagságos edzéssel nyitott – Andy Priaulx és Thed Björk nem is futott mért kört –, a legelőrébb Yann Ehrlacher végzett, de ő is csak tizenegyedikként zárt.

A legjobb cuprás a Comtoyou Racing franciája, Aurélien Panis lett a 12. helyen, a jobbik alfás Ma Csing-Hua volt a 18.-on. Ami a mezőny másik magyar tagját, Tassi Attilát illeti, a KCMG-s pilóta sokáig a TOP-10 környékén ólálkodott, végül a 16. helyre volt elég a köre.

adbf8e4650ee9cb095a0c19b049b9c01.jpg

A második tréning a Sébastien Loeb Racing kettős elsőségével folytatódott, csak ezúttal Johan Kristoffersson volt a leggyorsabb, aki 8:57.185-ös körével több mint 7 tizeddel volt gyorsabb, mint Huff.

A harmadik helyre Langeveld ért oda – viszont a holland pilóta az edzés vége felé meg is törte az Audiját a Mini Carousel-kanyarban.

Girolami lett a negyedik, az argentint Catsburg és Michelisz követték, Tom Coronel (Comtoyou-Cupra) és Björk előtt. A legjobb tízbe még a WRT-Audik fértek be, Vernay-Gordon Shedden felállásban. Tassi Attila a 27. időt autózta.

5a6951a51eefb6cdaa97e2c10cd359e9.jpg

Niels Langeveld nagyot bukott.

A nürburgringi rendhagyó menetrend keretében nem csak az edzéseket, de a két időmérőt is lebonyolították – ez később még a versenybírákat is összezavarta, de ennyire ne szaladjunk előre.

053f69554f2e7adb8c694f4018b1c0ef.jpg

Az első időmérőn egyértelműen az eső volt az úr, Esteban Guerrieri nagy-nagy örömére, ugyanis a Münnich Motorsport pilótájának még egy tíz perc feletti, 10:30.955-ös köridő is fölényes elsőséget ért. Michelisz Norbert a viszontagságos helyzet ellenére brillírozott, és bejött az argentin mögé másodiknak, de lemaradása 6 másodpercnél is több volt.

A BRC magyarja ezzel a Münnich-Hondák szendvicsébe került a péntek késő délutáni órákban esedékes, első verseny rajtrácsán, mert a harmadik idő Girolami nevéhez fűződik.

Többen is akadtak, akik túlságosan nagy kockázatot vállalva próbáltak helytállni az esőben. A balesetek sorát Mikel Azcona nyitotta, aki a Bergwerk-kanyarban karambolozott a PWR Racing Cuprájával, de a spanyol autóját perceken belül elvontatták a baleset helyszínről. Azonban a folytatásban – az egyre intenzívebb esőzés ellenére – többen is slick abroncsokon merészkedtek ki; emiatt járt pórul Benjamin Leuchter, Tom Coronel és az alfás Kevin Ceccon, akik mindnyájan kicsúsztak pályáról, míg Frédéric Vervisch a Hatzenbachnál eggyel növelte a törött Comtoyou-Audik számát.

A belga ennek ellenére a negyedik pozícióba kvalifikált, mögötte Björk és Muller zártak a harmadik sorban, Vernay és Ehrlacher a negyedikben. Huff és Leuchter végzett még a legjobb tíz között, Tassi Attila viszont csak a 21. pozícióig jutott.

Láthatóan taktikázni próbált Michelisz Norbert javára a Hyundai a második kvalifikáción, mivel kiküldték elé Nicky Catsburgot szélárnyékozni – sajnos a próbálkozást nem koronázta teljes siker, mert a holland a kör vége felé, a Galgenkopfnál összetörte az i30-ast. Így törött bal első felfüggesztéssel kellett befejeznie a kört, ráadásul még a GP-pályán is kénytelen volt végigmenni ahhoz, hogy a boxba hajthasson.

De, mint kiderült, a pole pozíció sorsát illetően sokkal inkább az utolsó percek voltak mérvadóak, annak ellenére, hogy Daniel Haglöf annyira összetörte a Cupráját a Tiergartenben, hogy gátlókkal együtt szakadt ki a bal első kerék. Emiatt a pályának azon a szakaszán Code 60 – vagyis 60 kilométer/órás sebességkorlátozás lépett életbe, de ez nem zárta ki a további javítások lehetőségét.

Ezzel először a Zöld Pokolban először szereplő Tassi Attila élt, aki az élre ugrott 9:57.232-es körével, de a 8. helyig visszacsúszott, miután többen is javították. Néhány órával az időmérő leintése ráadásul megerősítették, hogy a magyar 10 rajthelyes büntetést kapott, amiért nem tartotta tiszteletben a Code 60-ra vonatkozó előírásokat.

7845eccea147faee9251d8fab904921f.jpg

Eddigi legjobb időmérős teljesítményét nyújtotta Tassi Attila a WTCR-ben.

A szankció eredetileg a második, fordított rajtrácsos futamra szólt, de pénteken módosított az ítéleten az FIA – ugyanis a Sportszabályzat szerint a versenyző csak a soron következő futamra kaphat rajtbüntetést, ami az első verseny. Így Tassinak ugyan a mezőny végéről kell indulnia az első versenyen, viszont a második viadalra megőrizhette a bravúros 3. rajthelyét, Kristoffersson és a szabadkártyás Antti Buri mögött – ahonnan elvileg még a dobogó is elérhető.

0c73f947bcb99b3c7bb3a49ab66c3057.jpg

A pole végül Benjamin Leuchteré lett – pályafutása során először –, 9:51.327-es idejével majdnem másfél szekundumot vert Huffra, aki mögött Guerrieri és Michelisz Norbi ért oda a második rajtsorba. A WTCC-s Yokohama Trophy kétszeres győztesét a csapattárs Gabriele Tarquini követte.

A TOP-10 sorrendje Mehdi Bennanival (SLR-Volkswagen), Vervisch-sel, Tassival, Burival és Kristofferssonnal egészült ki.

Az első futam pénteken 17:30-kor rajtol, a vasárnapi versenyekre pedig 11:00-ás és 12:20-as kezdésekkel kerül sor. Mindhárom futamot élőben közvetíti az Eurosport 1. 

Fotó: Gregory Lenormand, David Noels / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2614905550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása