Bizarr balesetet láthattunk, főszerepben az LMP1-es, valamint az LMP2-es kategória első helyezettjével – ennek ellenére Kobayashi az élre tudta repíteni a #7-es Toyotát, viszont a japánokkal egyelőre egy-két privát alakulat is fel tudja venni a harcot. Emiatt Alonsóék megint csak negyedikek lettek
Nagyjából félidőnél járt az első időmérő edzés Le Mans-ban, amikor Roberto González az LMP2-ben vezető DragonSpeed csapat #31-es autójával megpördült a Ford-sikánban, majd, amikor megpróbálta folytatni az útját a mexikói, oldalról telibe trafálta a #7-es Toyotát, amit akkor éppen Mike Conway vezetett – a brit a levegőbe is emelkedett a TS050-essel. Egyik autó sem úszta meg ép karosszériával a találkozót, ennek ellenére mindkét autót láthattuk még a pályán az utolsó 20-25 percben.
WEC �� on Twitter
Wow! Wow! Wow! What just happened between the @Toyota_Hybrid #7 and the @DragonSpeedLLC #31!? �� #WEC #LEMANS24 @24hoursoflemans https://t.co/fGmVB2JFbW
A japán egység részéről viszont még az első tíz percben megfutotta Kamui Kobayashi azt a 3:17.161-es kört, ami elegendő volt ahhoz, hogy az ex-Forma-1-es pilóta csapattársaival, Conway-jel és José Maria Lopezzel megszerezze az ideiglenes pole-t. Hármójukat az SMP Racing #11-es egysége követte a második helyen, a harmadik pedig a #3-as Rebellion lett, miután Thomas Laurent a Mulsanne-sikánnál megjárta a kavicságyat is. Fernando Alonsóék eközben a pontversenyben vezető #8-as autóval ismét a negyedik időt autózták – akárcsak a szabadedzésen.
Az LMP2-ben – a #7-es Toyotával való ütközés ellenére – a #31-es Oreca volt a leggyorsabb, köszönhetően Pastor Maldonado 3:26.804-es körének. A venezuelai pilóta egysége mögött a #36-os Signatech-Alpine, valamint a United Autosports #22-es számú autója végzett.
Vegyes érzésekkel zárhatta a Q1-et a Chip Ganassi Racing és a Ford: a #67-es autót ugyanis az élre repítette Harry Tincknell egy 3:49.530-as körrel, mindössze 28 ezredet adva a #93-as Porschében ülő Nick Tandynek, a harmadik helyen a #97-es Aston Martin végzett. Eközben a #66-os Forddal Olivier Pla a sóderágyban kötött ki, így egységének az utolsó hely jutott.
Az amatőr GT-mezőnyben folytatta menetelését a Dempsey-Proton istálló #77-es Porschéje, a #98-as Aston Martin és az #56-os Project 1-Porsche előtt zárva.
A csütörtöki nap folyamán pedig eldől, ki rajtolhat az élről a 87. Le Mans-i 24 óráson: 19 órától a második, 22:00-ás kezdéssel pedig a harmadik szakaszt rendezik meg. Az eseményeket élőben közvetíti az Eurosport 1.
A Q1 után az időmérő edzés állása:
null
null
Fotó: Toyota Motorsport Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal