WEC: Látványos baleset után a #7-es Toyota vezeti az időmérőt
WEC 2018/2019: Le Mans - 1. időmérő edzés

wec_2018-2019_rd_073.JPG

Bizarr balesetet láthattunk, főszerepben az LMP1-es, valamint az LMP2-es kategória első helyezettjével – ennek ellenére Kobayashi az élre tudta repíteni a #7-es Toyotát, viszont a japánokkal egyelőre egy-két privát alakulat is fel tudja venni a harcot. Emiatt Alonsóék megint csak negyedikek lettek

Nagyjából félidőnél járt az első időmérő edzés Le Mans-ban, amikor Roberto González az LMP2-ben vezető DragonSpeed csapat #31-es autójával megpördült a Ford-sikánban, majd, amikor megpróbálta folytatni az útját a mexikói, oldalról telibe trafálta a #7-es Toyotát, amit akkor éppen Mike Conway vezetett – a brit a levegőbe is emelkedett a TS050-essel. Egyik autó sem úszta meg ép karosszériával a találkozót, ennek ellenére mindkét autót láthattuk még a pályán az utolsó 20-25 percben.

WEC �� on Twitter

Wow! Wow! Wow! What just happened between the @Toyota_Hybrid #7 and the @DragonSpeedLLC #31!? �� #WEC #LEMANS24 @24hoursoflemans https://t.co/fGmVB2JFbW

A japán egység részéről viszont még az első tíz percben megfutotta Kamui Kobayashi azt a 3:17.161-es kört, ami elegendő volt ahhoz, hogy az ex-Forma-1-es pilóta csapattársaival, Conway-jel és José Maria Lopezzel megszerezze az ideiglenes pole-t. Hármójukat az SMP Racing #11-es egysége követte a második helyen, a harmadik pedig a #3-as Rebellion lett, miután Thomas Laurent a Mulsanne-sikánnál megjárta a kavicságyat is. Fernando Alonsóék eközben a pontversenyben vezető #8-as autóval ismét a negyedik időt autózták – akárcsak a szabadedzésen.

Az LMP2-ben – a #7-es Toyotával való ütközés ellenére – a #31-es Oreca volt a leggyorsabb, köszönhetően Pastor Maldonado 3:26.804-es körének. A venezuelai pilóta egysége mögött a #36-os Signatech-Alpine, valamint a United Autosports #22-es számú autója végzett.

Vegyes érzésekkel zárhatta a Q1-et a Chip Ganassi Racing és a Ford: a #67-es autót ugyanis az élre repítette Harry Tincknell egy 3:49.530-as körrel, mindössze 28 ezredet adva a #93-as Porschében ülő Nick Tandynek, a harmadik helyen a #97-es Aston Martin végzett. Eközben a #66-os Forddal Olivier Pla a sóderágyban kötött ki, így egységének az utolsó hely jutott.

Az amatőr GT-mezőnyben folytatta menetelését a Dempsey-Proton istálló #77-es Porschéje, a #98-as Aston Martin és az #56-os Project 1-Porsche előtt zárva.

A csütörtöki nap folyamán pedig eldől, ki rajtolhat az élről a 87. Le Mans-i 24 óráson: 19 órától a második, 22:00-ás kezdéssel pedig a harmadik szakaszt rendezik meg. Az eseményeket élőben közvetíti az Eurosport 1.

A Q1 után az időmérő edzés állása:

null

null

Fotó: Toyota Motorsport Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr3214891646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása