Ismételten kaotikus versenyt zárt a TCR Európa-kupa mezőnye Spa-Francorchamps-ban: sajnos „a buliból” ezúttal Nagy Dani sem maradt ki, akit már az első körben a falnak lökték – viszont Engstler révén megint értékes pontokkal gazdagodott a M1RA, és a zengős Tenke Tamás is megszerezte az első pontjait. Julien Briché-t pedig idén még nem tudták megverni fordított rajtrácsos versenyen – háromból három a JSB franciájának!
Köszönhetően annak, hogy Davit Kajaia lefulladt a rajtnál a PCR Sport Cuprájával, Dušan Borković gond nélkül meg tudta tartani a vezetést a pole pozícióból indulva – a szerb mögé Jimmy Clairet zárkózott fel a második helyre a La Source-ig, a harmadikra pedig Borković csapattársa, Mat’o Homola, miután egy határozott kormánymozdulattal kellett kikerülnie a grúz autóját.

A célegyenes végi visszafordítót ismételten megúszta a mezőny fennakadás nélkül, de az első kört már nem. Nagy Danit – akinek már a Les Combes bejáratánál is el kellett hagynia a pályát – ugyanis kilökték, így a M1RA-s a gumifalban kötött ki a Hyundaijal. A biztonsági autót a magyar pilóta balesete miatt nem küldték be, ebből adódóan a műszaki mentésbe sem fektettek túl sok energiát a spái pályabírók – csupán kitolták a fal mellé a törött i30-ast.
Pedig Aurélien Comte minden bizonnyal díjazta volna ezt a lépést, mert a Pouhon kijáratáig három pozíciót is veszített (Julien Briché-vel, Ashley Suttonnal, illetve Maxime Pottyval szemben), visszacsúszva a rajt utáni kivívott negyedik helyről a hetedikre. Valószínű viszont, hogy sokkal inkább aggódott amiatt a francia, hogy viszonylag olcsón megússza azt, hogy kiugrott a rajtnál, hasonlóan, mint Potty. Ráadásul a visszapillantójában rövidesen felbukkant két audis is, Santiago Urrutia és a szombati versenyen győzedelmeskedő Gilles Magnus személyében.
A második kör elején Tom Coronel kapott egy pofont Gianni Morbidellitől az 1-es kanyarban, de mindketten folytatni tudták. Eközben az élen úgy tűnt, hogy Jimmy Clairet megszorongathatja Borković-ot, de a targetes kisebb előnyre tett szert a kör végéig – ellenben Briché tapadt Homolára. A középmezőnyben viszont a tettek mezejére léptek: a Buszmegálló-sikánban Magnus megpróbálta túljárni Urrutia eszén, de amíg az uruguayi azzal volt elfoglalva, hogy kivezesse a belgát a pályáról, addig Andreas Bäckman szemfüles módon mindkettejük mellett elhúzott, amivel feljött nyolcadiknak.
Comte sem várt sokáig azzal, hogy megkezdje a visszazárkózást, és az Eau Rouge bejáratánál meg is előzte Potty Volkswagenjét. Valamivel előrébb, a Kemmel-egyenes végén pedig Briché kibújt Homola szélárnyékából, ám a külső íven nem koronázta túlságosan sok siker a támadási kísérletét. Azonban ez sem zavarta a Peugeot-versenyzőt, mert a Bruxelles-ben utat talált a szlovák mellett – igaz, addig-addig ügyködött azon, hogy kijjebb tessékelje, amíg majdnem kiforgatta saját magát, de végül meglett a harmadik hely.
A versenyirányítás a harmadik kör végén aztán úgy döntött, mégis pályára küldi a biztonsági autót, miközben Abdulla Ali Al-Khelaifi – aki tegnap Lilou Wadoux-t torpedózta meg a verseny leintése előtt nem sokkal – a boxba hajtott a QMMF-PCR koalíció Cuprájával, amiből a szerelők éppen egy kisebb kertre elegendő mennyiségű füvet takarítottak ki. Először azzal indokolták a döntést, hogy törmelék van az 1-es kanyarban, de mint kiderült, nem sokkal az Eau Rouge előtt Natan Bihel autója állt a szalagkorlát mellett, a francia pedig már az orvosi autó érkezését várta – bár felvételről nem mutatták meg, mi történt, de az M Racing Hyundaijának állapotát elnézve ütközhetett Bihel.
S ha már így is, úgy is szükség volt a biztonsági autó szolgálataira, Nagy Dani autóját is eltávolították a pálya széléről, az újraindítást követően pedig még öt perc és az extrakör állt a versenyzők rendelkezésére. A zöld zászlók meglengetése után Jimmy Clairet azonnal próbált támadni, de kívülről nem tudott elmenni Borković mellett a La Source-ban, aminek a bukóteréből – érthetetlen módon – egy jókora vargabetűvel tért vissza, amit Briché ki is használt, s honfi- és márkatársától át is vette a második pozíciót.
Briché folytatta hajtóvadászatát: a Kemmel-egyenesben könnyedén ment el Borković mellett, amivel az élre tört. Nem is gondolta volna, hogy másodpercekkel később milyen sokat fog érni a rutinja: mögötte ugyanis az idősebbik Clairet kilökte Borković-ot, a balesetet elkerülvén pedig Briché levágta a pályát, akárcsak mögötte páran. Clairet folytatni tudta a versenyt, Borković viszont kiállt a depóba.
Három körrel a leintés előtt Comte Sutton mellett próbált elmenni, de a Les Combes-ban összeértek, így nem történt helycsere. Legalábbis kettejük között, mert Bäckman megint lecsapott egy ilyen helyzetre, és a Bruxelles-hez lefelé menet egy újabb kettős előzést mutatott be, amivel már a negyedik helyen találta magát!
Az utolsó előtti körben a 7. helyért vívott küzdelem szolgáltatatott kulcspillanatokat: a Potty-t támadó Teddy Clairet mellé ugyanis benézett Magnus a Comtoyou Racing Audijával az 1-es kanyar kijáratánál – hosszú métereken át fej-fej mellett autózott a belga és a francia, de végül előbbi javára eldőlt a küzdelem. Másodpercekkel később, a Les Combes-ban Tom Coronel és Stian Paulsen egymásnak ütköztek, ami után a holland valósággal áttolta a füvön a norvég Cupráját, amit aztán a szalagkorlát állított meg.
A Bruxelles-ben pedig Urrutia szúrt be Magnusnak, aki a kontakt miatt defektet is kapott. Körbe sem ért már a pályán, így annak a szélén kellett konstatálnia, hogy nem sokáig vezethette az egyéni összetettet.
Az utolsó körben Andreas Bäckman még megkóstolgatta Homolát, de nem járt sikerrel, ahogyan Coronel sem abban, hogy ép autóval zárja a versenyt – ugyanis a Honda Civic eleje alaposan meggyűrődött.

Briché-t elsőként intette le a kockás zászló, így a JSB Compétition pilótája a Hungaroring és a Hockenheimring után Spában is megnyerte a fordított rajtrácsos versenyt.
„Szép így befejezni a hétvégét! Még az a sok pluszmunka sem tört meg minket, amire a balesetek és az egyéb problémák miatt szükség volt. Az első edzésen elszenvedett balesetemet nem gondoltam volna, hogy esélyem lehet a győzelemre, de igazán remek munkát végzett a csapat, hiszen már tegnap is versenyképes volt az autóm. Egy apró hiba azonban megállított minket, amit nem vettünk észre előre. Ellenben ma minden rendben zajlott, az autó hibátlan volt. Egyedül a biztonsági autós fázis miatt aggódtam, de a végkimenetel szempontjából végül nem volt jelentősége. A legjobb hír viszont kétségkívül az, hogy Lilou rendben van”
– nyilatkozta Briché a futam után.
A maga 147 pontjával bajnoki éllovassá előlépő francia mögött a pontszerzők névsora egy sor büntetés határozta meg, miután…
- Clairet 30 másodperces büntetést kapott Borković kilökéséért, amivel elveszítette a második helyet,
- Comte és Potty idejéhez 5-5 másodpercet írtak hozzá, amiért kiugrottak a rajtnál,
- Urrutiát szintén 30 másodperces időbüntetéssel sújtották a Magnusszal való ütközéséért, ami a hetedik helyébe került, továbbá Tom Coronel és Stian Paulsen kilökéséért egy öthelyes rajtbüntetést is kapott a Red Bull Ring-i szombati futamra.

Ezek után Homola és Bäckman „állhatott fel” a dobogó második, illetve harmadik fokára, Sutton, Comte, Teddy Clairet, a M1RA-s Luca Engstler, Luca Filippi, Olli Kangas és Morbidelli előtt. Tenke Tamás pedig a 12. helyen zárva megszerezte első pontjait a bajnokságban, Daniel Lloyd mögött. A Zengő Motorsport magyar versenyzője mögött Martin Rybát, a rajtrács legeslegvégéről felzárkózó Josh Files-t és a beugró Klim Gavrilovot rangsorolták még a pontszerző között.
A második futam végeredménye:
Az egyéni bajnoki pontverseny állása IDE kattintva tekinthető meg.
Öt hét múlva Ausztriába látogat el a mezőny, a folytatást pedig Briché 13 pontos előnnyel várja Magnusszal szemben, míg Comte lemaradása a harmadik helyen 24 egységnyi. Engstler 94 ponttal a 7., Nagy 55 egységgel a 12., Tenke 7 pontot számlálva a 25. helyen áll.
Fotó: TCR Europe Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal