DTM: Így kell hangolni egy jubileumra!
DTM 2019: Misano - 1. időmérő edzés, 1. futam

p90353040_highres_misano-ita-8th-june-.jpg

Marco Wittmann az utolsó helyről rajtolva és a mezőnyön átgázolva nyerte meg a német túraautó-bajnokság misanói első versenyét, megszerezve idei második győzelmét. A BMW-s mellé két audis, a pole pozíciós René Rast és Loïc Duval állhatott fel a dobogóra. Eközben Andrea Dovizioso megsüvegelendő teljesítménnyel mutatkozott be.

A DTM misanói programja szombaton az első verseny rajtsorrendjéről döntő időmérő edzéssel vette kezdetét, amely végül René Rast elsőségét hozta. A 2017-es bajnok először szerzett pole-t 2019-ben, 1:25.294-es idejével mindössze néhány századdal előzte meg a WRT-s Jonathan Aberdeint, és több mint két tizedmásodpercet vert Loïc Duvalra.

a196972_large.jpg

„Viszonylag tiszta köröm, de amikor ránéztem az adatokra, láttam, hogy sokkal gyorsabban is tudtam volna menni, de ma jobb volt óvni a gumikat, így a boxban maradtunk, aztán reménykedtünk abban, hogy már senki sem fog javítani. Régóta nem voltam már pole-ban, így ez plusz 3 pont a bajnokságban, amivel már egészen közel vagyok Philipphez”

– idézi Rast időmérő utáni gondolatait a TouringCarTimes.

Az ingolstadti márka az első két rajtsort Robin Frijns 4. helyével bérelte ki. A holland mögött három BMW-s zárt, Sheldon van der Linde, Bruno Spengler, valamint Philipp Eng személyében, míg az első tíz sorrendje két audissal, Nico Müllerrel és Mike Rockenfellerrel, továbbá a BMW-s Timo Glockkal lett teljes.

Ezúttal is Jake Dennis volt a legjobb Aston Martin-pilóta, a 13. helyen zárt, két pozícióval és két tizeddel megelőzve az Audi beugró versenyzőjét, a MotoGP-élmenő Andrea Doviziosót. Az olasz mögött egyedül Wittmann zárt, aki mechanikai problémák miatt pályára sem tudott gördülni.

Az időmérő edzés végeredménye IDE kattintva tekinthető meg.

a197016_large.jpg

A verseny rajtjánál Rast meg tudta tartani a vezetést, Aberdein viszont Duvallal és a hatodik helyről remekül induló Spenglerrel szemben is pozíciót veszített, így a második pozícióból indulva egyhamar a negyedik helyen találta magát. Az első kör végén pedig máris kezdetét vette a taktikázás, ugyanis Marco Wittmann rögtön letudta kötelező boxkiállását, minden mindegy alapon – hasonlóképpen tett aztán az R-Motorsport osztrák újonca, Ferdinand Habsburg is.

Három kör után máris pályára hajtott a biztonsági autó, miután a tavalyi győztes, Joel Eriksson alatt megállt a BMW elektronikai viszontagság okán. Három körig tartott az SC-fázis, így a szabályok értelmében két kört adtak hozzá a versenytávhoz.

Az újraindítást követően Rast tartotta a pozícióját Duval előtt, Spenglert azonban a maga szemtelen fiatalságával Sheldon van der Linde megelőzte – ám a dél-afrikai nem tudott végérvényesen túljárni a kanadai eszén, aki két kanyarral később visszaszerezte a 3. helyet. Mögöttük, az 5. helyért Aberdein és Frijns kezdtek el csatázni, majd kisvártatva a holland előzött.

Rast a 15. kör végén jött be a boxba, Spenglerrel és Frijnsszel a nyomában – a kanadai számára nem zajlott igazán sallangmentes a kerékcsere, mert utána alig tudott elindulni BMW-jével. Rast pedig úgy tért vissza a pályára, hogy 20 másodperc volt a hátránya Wittmann-nal szemben – ám a versenymérnöke szentül meg volt győződve arról, hogy a német rivális nem fogja kibírni a végéig azokon a gumikon.

p90353039_highres_misano-ita-8th-june-.jpg

Az illető versenymérnök remélhetőleg a jövő héten nem adja lottózásra a fejét, ugyanis Wittmann a 27. körben – amikorra mindenki letudta a kötelező kerékcseréjét – az élre állta, és már nem volt szüksége újabb boxkiállásra. Sőt, az előnyéből is megmaradt majdnem 9 másodperc a leintésig – 2014 és 2016 bajnoka így a második győzelmét szerezte a szezonban, és ennél jobban aligha hangolhatott volna a következő, 100. DTM-futamára.

„Rendkívül boldog vagyok, főleg azok után, hogy mennyire balszerencsések voltunk a zolderi futamokon. Azonban a szerencse ismét a mi oldalunkon áll! Nyilvánvaló módon csalódottsággal töltött el, hogy nem tudtam mért időt futni az időmérőn. Óriási kockázatot kellett vállalnunk, hiszen így az utolsó helyről indult. A korai kiállás mellett döntöttünk anélkül, hogy tudtuk volna, hogy egyáltalán kibírjuk azon az egy szett gumin a teljes versenyt. Az utolsó 5-6 kör abszolút kritikus volt ebből a szempontból, de végül kifizetődő volt, mert megnyertük a versenyt. Fantasztikus volt, főként a csapatom részéről, így köszönetet szeretnék mondani minden csapattagnak. Egyszerűen fantasztikusak voltak!”

– nyilatkozta a BMW sajtóközleményében a győztes Wittmann.

dtm-1560008401.jpg

Rast ért célba másodiknak, Duval pedig másodjára állhatott dobogóra pályafutása során. Spengler, Müller, Rockenfeller, Eng, Aberdein, Van der Linde és Glock a további pontszerzők sorrendje. Dovizioso első DTM-futamán a 12. helyen ért célba.

a197104_large.jpg

Az olaszról elismerően nyilatkozott Dieter Gass, az Audi Motorsport főnöke:

„Amit Andrea mutatott itt, az igazán lenyűgöző. Szórakoztató volt a versenyét nézni, már izgatottan várom, hogy lássam, mire lesz képes holnap”

– mondta, majd a verseny értékelésére is kitért:

„Összességében erős versenyt zártunk. Habár a győzelem nem lett meg, ami kicsit csalódással tölt el azok után, hogy az időmérőn megszereztük az első négy helyet, és a versenyen is gyors tempót diktáltunk. Nehezményezem a biztonsági autó pályára lépését, amely döntően befolyásolta a verseny végkimenetelét. Ugyanakkor Marco Wittmann tiszteletet érdemel, amiért egy szett gumin lehúzta az egész versenyt.”

A verseny végeredménye IDE kattintva tekinthető meg.

A bajnoki összetettben Rast átvette a vezetést, 75 pontjával 8 pontos fórja van Wittmann-nal szemben, míg Eng hátránya 10 egységnyi a harmadik helyen.

Vasárnap is egy időmérő edzés és egy futam vár a mezőnyre Misanóban – előbbi 10:45-kor, utóbbi 13:30-kor veszi kezdetét. Magyarországon egyik tévécsatorna sem közvetíti a DTM-et, ám a sorozat hivatalos YouTube-csatornáján élőben lehet majd figyelemmel kísérni a történéseket.

Fotó: BMW Motorsport Media, Audi Motorsport Communications, DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr1214885506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása