DTM: Így kell hangolni egy jubileumra!
DTM 2019: Misano - 1. időmérő edzés, 1. futam

Marco Wittmann az utolsó helyről rajtolva és a mezőnyön átgázolva nyerte meg a német túraautó-bajnokság misanói első versenyét, megszerezve idei második győzelmét. A BMW-s mellé két audis, a pole pozíciós René Rast és Loïc Duval állhatott fel a dobogóra. Eközben Andrea Dovizioso megsüvegelendő teljesítménnyel mutatkozott be.

A DTM misanói programja szombaton az első verseny rajtsorrendjéről döntő időmérő edzéssel vette kezdetét, amely végül René Rast elsőségét hozta. A 2017-es bajnok először szerzett pole-t 2019-ben, 1:25.294-es idejével mindössze néhány századdal előzte meg a WRT-s Jonathan Aberdeint, és több mint két tizedmásodpercet vert Loïc Duvalra.

„Viszonylag tiszta köröm, de amikor ránéztem az adatokra, láttam, hogy sokkal gyorsabban is tudtam volna menni, de ma jobb volt óvni a gumikat, így a boxban maradtunk, aztán reménykedtünk abban, hogy már senki sem fog javítani. Régóta nem voltam már pole-ban, így ez plusz 3 pont a bajnokságban, amivel már egészen közel vagyok Philipphez”

– idézi Rast időmérő utáni gondolatait a TouringCarTimes.

Az ingolstadti márka az első két rajtsort Robin Frijns 4. helyével bérelte ki. A holland mögött három BMW-s zárt, Sheldon van der Linde, Bruno Spengler, valamint Philipp Eng személyében, míg az első tíz sorrendje két audissal, Nico Müllerrel és Mike Rockenfellerrel, továbbá a BMW-s Timo Glockkal lett teljes.

Ezúttal is Jake Dennis volt a legjobb Aston Martin-pilóta, a 13. helyen zárt, két pozícióval és két tizeddel megelőzve az Audi beugró versenyzőjét, a MotoGP-élmenő Andrea Doviziosót. Az olasz mögött egyedül Wittmann zárt, aki mechanikai problémák miatt pályára sem tudott gördülni.

Az időmérő edzés végeredménye IDE kattintva tekinthető meg.

A verseny rajtjánál Rast meg tudta tartani a vezetést, Aberdein viszont Duvallal és a hatodik helyről remekül induló Spenglerrel szemben is pozíciót veszített, így a második pozícióból indulva egyhamar a negyedik helyen találta magát. Az első kör végén pedig máris kezdetét vette a taktikázás, ugyanis Marco Wittmann rögtön letudta kötelező boxkiállását, minden mindegy alapon – hasonlóképpen tett aztán az R-Motorsport osztrák újonca, Ferdinand Habsburg is.

Három kör után máris pályára hajtott a biztonsági autó, miután a tavalyi győztes, Joel Eriksson alatt megállt a BMW elektronikai viszontagság okán. Három körig tartott az SC-fázis, így a szabályok értelmében két kört adtak hozzá a versenytávhoz.

Az újraindítást követően Rast tartotta a pozícióját Duval előtt, Spenglert azonban a maga szemtelen fiatalságával Sheldon van der Linde megelőzte – ám a dél-afrikai nem tudott végérvényesen túljárni a kanadai eszén, aki két kanyarral később visszaszerezte a 3. helyet. Mögöttük, az 5. helyért Aberdein és Frijns kezdtek el csatázni, majd kisvártatva a holland előzött.

Rast a 15. kör végén jött be a boxba, Spenglerrel és Frijnsszel a nyomában – a kanadai számára nem zajlott igazán sallangmentes a kerékcsere, mert utána alig tudott elindulni BMW-jével. Rast pedig úgy tért vissza a pályára, hogy 20 másodperc volt a hátránya Wittmann-nal szemben – ám a versenymérnöke szentül meg volt győződve arról, hogy a német rivális nem fogja kibírni a végéig azokon a gumikon.

p90353039_highres_misano-ita-8th-june-.jpg

Az illető versenymérnök remélhetőleg a jövő héten nem adja lottózásra a fejét, ugyanis Wittmann a 27. körben – amikorra mindenki letudta a kötelező kerékcseréjét – az élre állta, és már nem volt szüksége újabb boxkiállásra. Sőt, az előnyéből is megmaradt majdnem 9 másodperc a leintésig – 2014 és 2016 bajnoka így a második győzelmét szerezte a szezonban, és ennél jobban aligha hangolhatott volna a következő, 100. DTM-futamára.

„Rendkívül boldog vagyok, főleg azok után, hogy mennyire balszerencsések voltunk a zolderi futamokon. Azonban a szerencse ismét a mi oldalunkon áll! Nyilvánvaló módon csalódottsággal töltött el, hogy nem tudtam mért időt futni az időmérőn. Óriási kockázatot kellett vállalnunk, hiszen így az utolsó helyről indult. A korai kiállás mellett döntöttünk anélkül, hogy tudtuk volna, hogy egyáltalán kibírjuk azon az egy szett gumin a teljes versenyt. Az utolsó 5-6 kör abszolút kritikus volt ebből a szempontból, de végül kifizetődő volt, mert megnyertük a versenyt. Fantasztikus volt, főként a csapatom részéről, így köszönetet szeretnék mondani minden csapattagnak. Egyszerűen fantasztikusak voltak!”

– nyilatkozta a BMW sajtóközleményében a győztes Wittmann.

Rast ért célba másodiknak, Duval pedig másodjára állhatott dobogóra pályafutása során. Spengler, Müller, Rockenfeller, Eng, Aberdein, Van der Linde és Glock a további pontszerzők sorrendje. Dovizioso első DTM-futamán a 12. helyen ért célba.

Az olaszról elismerően nyilatkozott Dieter Gass, az Audi Motorsport főnöke:

„Amit Andrea mutatott itt, az igazán lenyűgöző. Szórakoztató volt a versenyét nézni, már izgatottan várom, hogy lássam, mire lesz képes holnap”

– mondta, majd a verseny értékelésére is kitért:

„Összességében erős versenyt zártunk. Habár a győzelem nem lett meg, ami kicsit csalódással tölt el azok után, hogy az időmérőn megszereztük az első négy helyet, és a versenyen is gyors tempót diktáltunk. Nehezményezem a biztonsági autó pályára lépését, amely döntően befolyásolta a verseny végkimenetelét. Ugyanakkor Marco Wittmann tiszteletet érdemel, amiért egy szett gumin lehúzta az egész versenyt.”

A verseny végeredménye IDE kattintva tekinthető meg.

A bajnoki összetettben Rast átvette a vezetést, 75 pontjával 8 pontos fórja van Wittmann-nal szemben, míg Eng hátránya 10 egységnyi a harmadik helyen.

Vasárnap is egy időmérő edzés és egy futam vár a mezőnyre Misanóban – előbbi 10:45-kor, utóbbi 13:30-kor veszi kezdetét. Magyarországon egyik tévécsatorna sem közvetíti a DTM-et, ám a sorozat hivatalos YouTube-csatornáján élőben lehet majd figyelemmel kísérni a történéseket.

Fotó: BMW Motorsport Media, Audi Motorsport Communications, DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/14885506

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal

Facebook

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása