Jean-Éric Vergne után Lucas di Grassi is duplázni tudott a Formula-E 2018/2019-es szezonjában, így az Audinak Daniel Abt tavalyi sikere után ismét volt oka az örömre. Buemi először állt dobogóra, Vergne pedig pazar felzárkózással harmadik.

Sébastien Buemi, a Formula-E 2015/2016-os bajnoka meglehetősen felemás szezont fut, de ennek ellenére már idén másodjára nem talált legyőzőre időmérő edzésen. Németországban a Nissan e.dams svájci pilótája a Super Pole-ban az első és a harmadik szektorban is abszolút a legjobb volt, 1:07.295-ös körével pedig majdnem négy tizedet vert a HWA-s Stoffel Vandoorne-ra. Pedig a belga a csoportidőméréseket követően még az élen állt, viszont az első és az utolsó kanyarban is hibázott.
Mögötte Lucas di Grassi (Audi), Gary Paffett (HWA), Alex Lynn (Jaguar) és Alexander Sims (Andretti-BMW) zártak – csakhogy utóbbinak még volt egy öthelyes rajtbüntetése a monacói hétvégéről, így Daniel Abt lépett előre a hatodik helyre. Eközben a Techeetah versenyzői több mint felejthető időmérőn estek túl: a bajnoki éllovas Jean-Éric Vergne csak a 9. lett, míg André Lotterer a sor végére kvalifikált.

Di Grassi a 45 perces + 1 körös verseny rajtját nem kapta el valami jól, de hamar fel tudta venni a ritmust, így a harmadik körben már az első helyért hajtott végre sikeres támadást Buemi ellen a 6-os kanyarban. A brazil versenyzőt a folytatásban már nem is lehetett elcsípni, így Mexikó után újra győzni tudott, az Audi pedig zsinórban másodjára zárta elsőséggel hazai futamát.
Buemi ért célba másodikként, ezzel a svájci először állhatott dobogóra az idényben, igaz, előbb a BMW-s Antonio Félix da Costa – aki a nyolcadik helyről zárkózott fel –, majd Jean-Éric Vergne helyezte nyomás alá. Végül a francia lett a harmadik, aki így 6 ponttal vezet az összetett kiírásban Di Grassi és 16-tal Lotterer előtt.
Da Costának be kellett érnie a negyedik hellyel, megelőzve Vandoorne-t és Abtot. Sims a hetedik helyével a szezon harmadik, chilei versenye óta először szerezett pontokat, a TOP-10 Oliver Rowlanddel (Nissan e.dams), Sam Birddel (Virgin) és Pascal Wehrleinnal (Mahindra) lett teljes.
Paffett katasztrofális versenyt tudhat maga mögé: a kétszeres DTM-bajnok hiába startolt a negyedik rajtkockából, a verseny közepén rohamosan elkezdte veszíteni a pozíciókat, így végül tizenhatodikként intették le. Lotterer és Lynn pedig kénytelenek voltak idő előtt befejezni a futamot – utóbbi ezzel egy lehetséges dobogós helyezéstől esett el.
Június 22-én a svájci Bernben folytatódik a bajnokság.
A Berlini ePrix végeredménye:
null
null
Megvan az első triplázó az elektromos Jaguar-szériában
Amíg a Formula-E nagyban csodálkozunk azon, hogy már két duplázó is a 2018/2019-es szezonban, addig a Jaguar I-PACE eTrophy-ban Caca Bueno már három futamgyőzelemnél tart. A Jaguar Brazil Racing versenyzője a pole-ból indulva, szoros csatában győzte le csapattársa, Sérgio Jimenezt, illetve a Team Asia New Zealand versenyzőjét, Simon Evans-t.
Bueno mindennek ellenére csak a harmadik a pontversenyben, miközben az élen változás történt: Jimenez átugrotta a Rahal Letterman Lanigan Racing pilótáját, Bryan Sellerst, aki ezúttal negyedikként látta meg a kockás zászlót.
A széria Svájcba nem kíséri el a Formula-E-t, így a július 13-14-i hétvégén már a duplafutamos szezonzáró hétvégére kerül sor.
A berlini futam végeredménye:
null
null
Fotó: Audi Motorsport Communications, LAT Images / FIA Formula-E Media, Jaguar Racing Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal