DTM - RÉGI PÁLYA, ÚJ GYŐZTES: ELŐSZÖR NYERT PHILIPP ENG
DTM 2019 Zolder: 1. időmérő edzés, 1. futam

p90350003_highres_zolder-bel-18th-may-.jpg

2002 óta először láthatott a zolderi közönség német túraautó-bajnoki (DTM) futamot, aminek a végeztével a biztonsági autó pályára lépésének köszönhetően új győztest avathatott a sorozat, Philipp Eng személyében. Az osztrák élete első győzelmét Charly Lamm-nak ajánlotta.

Az első verseny rajtsorrendjéről döntő időmérő edzéssel folytatódott a német túraautó-bajnokság (DTM) zolderi visszatérő hétvégéje. A kvalifikáció során egyértelműen gyorsabb volt a BMW az Audinál, amit az is bizonyított, hogy a bajorok összes autója befért a TOP-10-be.

p90350013_highres_zolder-bel-18th-may-.jpg

Marco Wittmann idei második pole-ját szerezte meg, de a BMW-nek nem sikerült kibérelnie az első sort, miután a kétszeres bajnok 1:21.307-es idejénél csupán 42 ezredmásodperccel volt lassabb az audis René Rast, így ő lett a második, megelőzve Bruno Spenglert és az eddigi legjobb időmérős teljesítményt nyújtó Sheldon van der Lindét.

A dél-afrikai egy újabb audis követte Robin Frijns személyében, aki mögött megint két BMW-s zárt, nevezetesen Timo Glock és Philipp Eng. A nyolcadik helyre Nico Müller ért oda az Audival, míg az első tíz sorrendjét a legrosszabb BMW-s pilótaként is a kilencedik pozícióban végző Joel Eriksson, valamint Jamie Green tették teljessé.

A WRT-Audik közül Pietro Fittipaldi zárt előkelőbb helyen, 11. lett, míg az Aston Martin részéről Jake Dennis volt a leggyorsabb, aki a 13. helyre kvalifikált, 9 tizedmásodperccel elmaradva Wittmann körétől.

Az időmérő edzés végeredménye:

dtm_2019_bel_q1.jpg

dtm-1558193003.jpg

Szombaton pedig 17 év után először rajtolt el DTM-futam a belgiumi pályán. A piros lámpák kialvása után szinte puskagolyóként lőtt ki a harmadik rajtkockából Bruno Spengler, így Marco Wittmann-nak és René Rast nem igazán volt más választása, minthogy utat hagyjanak a 2012-es bajnoknak. A kanadai mögött Rast még szorongatta Wittmann-t a második helyért, de végül nem történt helycsere köztük.

Hátrébb többen is akadtak, akik még Spenglernél is gyorsabban akartak reagálni a fények kialvására, de túlzásba vitték, és kiugrottak: Robin Frijns (Audi), Loïc Duval (Audi) és Pietro Fittipaldi (WRT-Audi) is ötmásodperces büntetést kapott, de állítólag hagy némi kívánnivalót maga után az új rajtrendszer.

Az első tervezett boxkiállásokra már egészen korán, az első három körben sor került: a két Aston Martin-pilóta, Paul di Resta és Ferdinand Habsburg mellett Mike Rockenfeller jött ki. Az audis pilóta számára nem alakult igazán jól az időmérő edzés, mert munkáját kuplunghiba hátráltatta – csapata pedig a probléma megoldása érdekében még Parc Fermé szabályokkal is szembement, így a hat évvel ezelőtti bajnok csak a mezőny legvégéről rajtolhatott.

A 14. körben aztán pályára gördült a biztonsági autó, mivel Daniel Juncadella és Jake Dennis alatt is megkotlott az Aston Martin Vantage DTM, aminek következtében a spanyol a 7-es kanyarnál, a brit a boxutca bejáratánál volt kénytelen félrehúzódni. A verseny után az R-Motorsport csapatfőnöke, Dr. Florian Kamelger azt nyilatkozta, hogy Juncadella esetében a gázkar, Dennisében pedig az elektronika romlott el.

A brit gyártó kálváriája ezzel még nem ért véget, ugyanis pont ekkor jött második boxkiállására Di Resta, akinek így meg kellett várnia a depó kijáratánál, hogy újra szabad jelzést kapjon. A folytatásra a 19. körben került sor, miközben a versenytávot 55 percre és plusz 3 körre bővítették. Az újraindításnál Spengler megőrizte a vezetést Wittmann előtt, és nemsokára felzárkózott mögéjük az újonc márkatárs, Sheldon van der Linde, miután a 4-es kanyarban maga mögé utasította Rastot.

A 20. kör végén Spengler, Glock, Frijns és Van der Linde is kijött, miközben Philipp Eng friss gumikon megkezdte a felzárkózást: megelőzte Rastot a második helyért, majd a 25. körben átvette az első helyet is. Ekkortájt tudta le kötelező kerékcseréjét Wittmann és Rast, az utolsók között, de az audis boxlátogatása katasztrófába fulladt. A Team Rosberg szerelői nagyon küszködtek a bal első kerék rögzítésével, így a 2017-es bajnok csak jelentős időveszteséggel tudta folytatni a versenyt, ami négy körrel később, mechanikai probléma miatt véget is ért a számára.

dtm-1558193038.jpg

Eng senkitől sem zavartatva megszerezte pályafutása első győzelmét a DTM-ben, amit az osztrák a BMW egykori, ám tavaly tragikus hirtelenséggel elhunyt csapatfőnökének, Karl „Charly” Lamm-nak ajánlott:

„Valószínűleg most én vagyok a legboldogabb ember a világon! Örömmel tölt el, hogy a DTM-ben lehetek, és az, hogy a BMW-vel versenyezhetek. A győzelem pedig egyszerűen fantasztikus. Ez az, amiről mindig is álmodtam. Igaz, a valóság sokkal jobb az álomnál, még ha az utolsó öt-hat kör olyan hosszúnak is tűnt, mint egy 24 órás verseny. Szerencsém is volt, való igaz, de úgy vélem, megérdemeltük ezt a győzelmet. Ezt a győzelmet mentoromnak, Charly Lamm-nak szeretném ajánlani.”

Viszont a második hely sorsa már korántsem volt ennyire egyértelmű, az utolsó körökben ugyanis Nico Müller alaposan megizzasztotta Joel Erikssont. Annyira, hogy az utolsó körben még hibázott is a svéd: átvágta az egyik sikánt, ami miatt egy-két másodpercig a levegőbe is emelkedett a BMW. Eriksson végül megőrizte a második helyet, Müller harmadikként ért célba.

Duval és Rockenfeller részéről egyaránt fantasztikus felzárkózást láthattunk, jutalmuk a negyedik és az ötödik hely lett. Green az utolsó előtti körben Rockenfeller menetelésének áldozatául esett, visszaszorult a 6. pozícióba, míg az első tíz sorrendje Wittmann-nal, Di Restával, Habsburggal és Spenglerrel lett teljes.

A futam végeredménye:

dtm_2019_bel_r1.jpg

Wittmann a taktikai fiaskó ellenére vezeti a bajnokságot. A 43 pontjánál hárommal számlál kevesebbet Eng és hattal Müller.

Vasárnap is vár a mezőnyben egy időmérő és egy versenyben Zolderben, amiket 10:25-ös és 13:30-as kezdéssel kísérhetünk figyelemmel élőben a sorozat hivatalos YouTube-csatornáján.

Fotó: BMW Group Media, DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr814834728

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása