F1 - AZ ÚJ MGU-K-VAL IS LEROBBANT A RENAULT KÍNÁBAN

08ff-74e5-2e7b-49dc96611dcf_ec64eebc65adee5484bbacd8a9a71147bdd59ac6.jpg

Hiába az új mozgásienergia-visszanyerő rendszer, a technika ördöge a szezon harmadik versenyén is utolérte a Renault-t; Nico Hülkenberg kiesését vélhetően szoftveres probléma okozhatta. Eközben Daniel Ricciardo első pontjait szerezte az enstone-i alakulattal.

A Renault számára nem indult valami fényes a 2019-es Forma-1-es idény, legalábbis ami a megbízhatóságot illeti. Az ausztráliai nyitányon Carlos Sainz Jr. volt kénytelen félrehúzódni az MGU-K meghibásodása miatt a McLarennel, míg a Bahreini Nagydíjon szinte egyszerre esett ki ugyanezen oknál fogva a két gyári versenyző, Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo.

A wokingi együttes spanyolja még az első futam után megkapta az új specifikációt az ominózus komponensből, a dupla betlit követően pedig a két Renault-ba és Lando Norris McLarenjébe is beszerelték.

Azonban a várakozásokkal ellentétben ezzel sem sikerült elejét venni a műszaki meghibásodásoknak, ugyanis Kínában második kiesését is elkönyvelhette Hülkenberg, miután negyedtávnál le kellett parkolnia a garázs előtt.

Már-már kínos ez a Renault-ra nézve, az újabb kellemetlen fejlemény kapcsán viszont még nem tudott részletesen nyilatkozni az enstone-i gárda csapatfőnöke, Cyril Abiteboul – szerinte sokkal inkább szoftveres, mintsem hardveres oka van annak, hogy ismét beütött a krach.

„Korai még megmondani, mi is történt pontosan. Melbourne-ben problémánk akadt, amire gyorsan reagáltunk is azzal, hogy Carlos új alkatrészt kapott Bahreinre. Ezt követően nagyon meg kellett nyomnunk a gyártási munkálatokat, hogy több darabunk is legyen. Ez okozhatta a további meghibásodásokat, mert nem jutott elég idő a kipróbálásra”

– nyilatkozta a motorsport.com-nak Abiteboul, majd így folytatta gondolatait:

„Tudom, de ez nem kifogás, hanem sokkal inkább egy ténymegállapítás. A többi autóban problémamentesen üzemelt az alkatrész, amin korábban 5000 kilométeres tesztet végeztünk, de úgy néz ki, akadt egy olyan üzemmód, amit a szoftver nem bírt el.”

A Renault csapatfőnöke a meghibásodás ellenére úgy gondolja, meg lehet menteni Hülkenberg MGU-K-ját, így a németnek még nem kell aggódnia a rajtbüntetések várható armadája miatt.

„Azon az állásponton vagyunk, hogy ez egy szoftverprobléma, aminek kijavításához elég csak módosítanunk néhány dolgon”

– mondta, hozzátéve, hogy már a verseny közben próbálták orvosolni a problémát, de nem sikerült újraindítaniuk a rendszert.

0a46-7379-c4b2-41579d79956f_fd0c1573a75c7cfc48d311be6479cdab09d3db60.jpg

S miközben a futam nagyját csak a monitorokon keresztül kísérhette figyelemmel Hülkenberg, addig csapattársa, Daniel Ricciardo megszerezte első pontjait a Renault színeiben, miután – rajtpozícióját megőrizve – a hetedik helyen intették le a Kínai Nagydíj, a három élcsapat versenyzői mögött.

„Egy kicsit meglepett Pérez tempója a verseny, pedig igyekeztünk a lehető legjobban leszakítani a többieket. Továbbra is akadnak azonban olyan területek, ahol tudunk még fejlődni, viszont a legtöbb esetben, amikor összeáll a hétvége, a középmezőny elején kell lennünk mindig”

– idézi az ausztrál pilóta gondolatait az GPToday.net. Ricciardo egyetlenegy boxkiállással végig tudta csinálni a versenyt, amely stratégia nem működött két héttel korábban, Bahreinben, függetlenül a kieséstől. Természetesen örült annak a renault-s, hogy újra jó versenyt zárhatott:

„Örülök, hogy sikerült működésre bírnunk ezt a taktikát. Nem volt könnyű dolgunk, hiszen ahogyan azt már mondtam, eléggé gyors volt Pérez, végig a nyomomban loholt. A vége felé aztán trükkössé vált a helyzet, de úgy gondolom, ő is elkezdett már szenvedni, így szerencsére az utolsó körökben már nem akart feszültséget kelteni.”

Fotó: Renault Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr8614765568

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása