Szoros Mercedes házi csata döntött a rajtelsőség sorsáról Kínában: Lewis Hamilton alig több mint két századmásodperccel kapott ki az időmérő edzésen, így Valtteri Bottas várhatja az élről a királykategória 1000. versenyét. Az Ezüst Nyilak megnyugtató előnnyel bérelték ki az első sort, mögéjük a Ferrarik, a Red Bull-Hondák, a Renault-k és a Haas-Ferrarik sorakoztak fel.
Furcsa Q1-gyel vette kezdetét a Forma-1-es Kínai Nagydíj időmérő edzése, ugyanis papíron öt, gyakorlatilag viszont csak egy versenyző esett ki. Ugyanis Alexander Albon a harmadik edzésen elszenvedett balesetéből kifolyólag nem tudott részt venni, ahogyan Antonio Giovinazzi sem, miután Alfa Romeójában a Ferrari-erőforrás ugyanúgy hibásodott meg, mint Charles Leclerc autójában két hete, Bahreinben.
A thai versenyző kapcsán pedig a Toro Rosso megerősítette, hogy vasárnapra nem csak új monocoque-ot, hanem új motort is kap.
A Williamsek pedig így is, úgy is esélytelenek voltak a továbbjutásra, csak ezúttal a sereghajtó szerep a tizedik helyett a kilencedik rajtsort jelentette Robert Kubicának és George Russellnek. Albon, Giovinazzi és a két williamses mellett a Racing Point kanadaija, Lance Stroll búcsúzott, akinek másfél tizeden múlt a továbbjutás.
A Q1-et Valtteri Bottas, a Q2-t pedig Lewis Hamilton zárta az élen; a második etapban pedig a Mercedes mellett a Ferrari versenyzői, illetve Max Verstappen a közepes gumikon autózták leggyorsabb köridejüket, így ők öten gumielőnyből várjak a vasárnapi versenyt. Ellenben Pierre Gaslyval, aki csak a lágyabb gumikon tudott továbbjutni és így is bő fél másodpercet kapott Verstappentől.
Kimi Räikkönennek viszont a Q3-as szereplés sem jött össze – először a 2016-os Magyar Nagydíj óta –; miután a motorerőre panaszkodott, csak a 13. lett a finn. A Jégember előtt Daniil Kvyat és Sergio Pérez végeztek, mögötte pedig a McLaren versenyzői, Carlos Sainz Jr. és Lando Norris.
Az időmérő edzés utolsó szakasza végképp nem a csapatok összecsapásáról szólt, sokkal inkább a házon belüli küzdelmekről. Egyhamar egyértelművé vált, hogy az 1000. F1-es verseny pole-ja a két mercedeses között dől majd el: az első csörtében Bottas bizonyult a jobbnak, igaz, csak hét ezreddel előzte az utolsó szektorban gyorsabb Hamiltont.
Második nekifutásra jobb első szektort produkált aztán a címvédő, csakhogy a középső szakaszon ismételten időt veszített Bottashoz képest, így nem tudott javítani. Viszont a finn pilóta magasabbra tudta helyezni a nívót, és 16 ezredmásodperccel megjavította egyéni legjobbját – az 1:31.547-es köre már elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy bebiztosítsa a rajtelsőséget, pályafutása során hetedik alkalommal.
A Ferrarinak be kellett érnie a második sorral, bár az korántsem volt egyértelmű, kié lesz a harmadik hely. Charles Leclerc az utolsó körében egy hiba ellenére javítani tudott, amivel átugrotta Sebastian Vettelt, ám a négyszeres világbajnok vissza tudott vágni, aminek köszönhetően ő indulhat Bottas mögül.

A harmadik sor a Red Bullé lett, de Max Verstappenről mindent el lehetett mondani az időmérőt követően, csak azt nem, hogy nyugodt és elégedett. Történt ugyanis, hogy nem ért fel az utolsó körére, mert a pálya utolsó szektorában beragadt egy bolyba, Vettel pedig a hajtűkanyarban megelőzte a Red Bull hollandját.
Verstappen negatív érzelmeinek már a csapatrádión is hangot adott, de a leintés utáni nyilatkozatok során is zsörtölődött:
„Próbáltam követni az előttem haladó Ferrarit, és udvarias lenni. Meg is előzhettem volna akár, de ez az, amit időmérőn nem szoktunk csinálni. Ezúttal rosszul jöttem ki egy ilyen helyzetből, ami miatt nem vagyok boldog, de vissza fogják kapni ezt a többiek. Roppant bosszantó ez az egész, mert akár a harmadik helyért is partiban lehettünk volna.”
Természetesen Vettel megvédte magát és a manőverét – álláspontját a RaceFans.net szakoldal idézte:
„Nyilvánvalóan mindenki kicentizte a végét. Az ilyen szituációk pedig eléggé nehezek, főleg akkor, ha a vonat végén vagy. A csapat jelezte nekem, hogy már csak 10 másodpercem van arra, hogy átérjek a vonalon, így ki kellett eszelnem valamit. Nem tudom, másoknak miket kommunikáltak, de ha mindenki úgy tett volna, ahogyan én, valamennyiünknek sikerült volna.”
Verstappen mögött Gasly zárt, majd Daniel Ricciardóval és Nico Hülkenberggel jött a két gyári Renault, a TOP-10-et pedig mért idő nélkül a két Haas-pilóta tette teljessé, akik szintén nem jutottak el időben a célvonalig.
Ennek ellenére Magnussen megvédte mind Vettelt, mind a ferrarishoz hasonlóan az előzés mellett döntő Nico Hülkenberget, míg Hamilton és Leclerc szerint nem létezik a kivezető körön tanúsítandó illendőségre vonatkozó íratlan szabály. Mindenesetre a versenyfelügyelők nem indítottak vizsgálatot az ügyben, így gyakorlatilag véglegesnek tekinthető a sanghaji rajtsorrend.
Az 1000. nagydíj közép-európai idő szerint vasárnap 8 óra 10 perckor rajtol el.
Az időmérő edzés végeredménye:
Fotó: Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal