Tavaly Nyck de Vriesnek nem működött a Charles Leclerc által két évvel ezelőtt alkalmazott, egykiállásos stratégia a sprintversenyen, azonban Luca Ghiotto tudta követni a monacói példáját: az UNI-Virtuosi Racing olasz pilótája először nyert a 2017-es monzai sprintfutam óta, Mick Schumacher pedig pontszerzésre váltotta a pole pozícióját.
Sokak számára emlékezetes Charles Leclerc két évvel ezelőtti sprintversenyen aratott győzelme, ugyanis a monacói még boxutcát is megjárta, bár nem volt kötelező, de kerékcseréjét követően átgázolt a mezőnyön. Tavaly, szintén a Prema színeiben, Nyck de Vries is hasonlóképpen próbált meg lapot húzni a tizenkilencre, de a hollandnak nem jött be az alternatív stratégia.
Ezúttal viszont Luca Ghiotto próbált szerencsét: az UNI-Virtuosi Racing versenyzője a fordított rajtrács értelmében a hetedik helyről vághatott neki a sprintversenynek, de a negyedik körben már vezetett a DAMS pilótái, Sérgio Sette Câmara és a szombati főversenyen győzedelmeskedő Nicholas Latifi előtt. A 12. kör végére, amikor megejtette a boxkiállását, 5-6 másodperces előnyt épített ki.
A friss lágy Pirelliken a 14. helyre tért vissza Ghiotto, de az olasz nem teketóriázott sokat a felzárkózással. Néhány kör múlva ismét utolérte a DAMS-osokat, a 21. körben pedig visszaállt az első helyre, végül 5,4 másodperces előny birtokában intette le elsőként a kockás zászló. Ghiotto ezzel első győzelmét aratta a 2017-es olaszországi sprintverseny óta, Sette Câmara és Latifi állhattak még fel a dobogóra.

Az olasz versenyző csapattársa, a Renault-junior Guanyu Zhou ért célba negyedikként annak ellenére, hogy a tizedik rajtkockából rajtolhatott csak, és nem jött ki kerékcserére a futam közben. Louis Delétraz látta meg a kockás zászlót az ifjú kínai mögött, és úgy lett ötödik, hogy az első körben Nyck de Vries és Jack Aitken társaságában belekeveredett egy kisebb adok-kapokba a 4-es kanyar után, aminek során mindhárman elhagyták a pályát.
Mick Schumacher pedig a svájci carlinost követve, a hatodik pozícióban fejezte be a 23 körös viadalt, amit az élről kezdhetett meg. A Ferrari-akadémista német tempója az első köröktől fogva gyengébb volt, mint a nála számottevően tapasztaltabb élmenőkké, így hamar veszített néhány pozíciót – az utolsó métereken így is maga mögött kellett tartania De Vries-t, akinek nem volt kifizetődő az extra kerékcsere, csak a 7. lett, pedig negyedik volt, amikor kiállt a pitbe.
Az utolsó pont Jordan Kingé lett, noha az MP Motorsport britjének volt egy koccanása Juan Manuel Correával, miután megelőzte őt, aminek következtében a Sauber Junior Team by Charouz amerikaija törött első vezetőszárnnyal és bal első defekttel volt kénytelen visszaevickélni a boxba. A tegnapi futam egyik nagy sztárja, Anthoine Hubert számára nem vált be a későn megejtette depózás, s csak a kilencedik lett, míg a TOP-10 Schumacher csapattársával, Sean Gelaellel lett teljes.
A versenyt követően két büntetést osztottak ki a stewardok: egyrészt kizárták a 18. helyezett Giuliano Alesit, amiért a boxkiállása során felcserélték az első kerekeit, másrészt pedig 10 helyes rajtbüntetést kapott a bakui főversenyre az MP Motorsport újonca, a holland licensszel versenyző indiai Mahaveer Raghunathan amiatt, hogy a kockás zászlós leintés ellenére még egy kört megtett versenytempót, és csak azután abszolválta a levezető kört.
A bahreini sprintfutam végeredménye:
Fotó: FIA Formula 2 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal