A Ferrari németje megőrizheti a második helyét, Romain Grosjeant viszont elmarasztalták Lando Norris feltartásáért. Azonban a francia aligha aggódhat amiatt, hogy rajtbüntetést is kapott, ugyanis négy pontra van az eltiltástól.
Két incidensben is vizsgálatot indított a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Bahreini Nagydíj időmérő edzését követően. Az egyik érintettje a második helyre kvalifikált Sebastian Vettel volt, mégpedig amiatt, hogy a német túl lassan hajtott a pályán a Q1-ben. A szabálymagyarázat kimondja, hogy a versenyzőknek a két biztonsági autós vonal közötti távot a megszabott limitidőn belül – ami jelen esetben 1 perc 55 másodpercet jelent – kell teljesíteniük, és a négyszeres világbajnok ennek a paragrafusnak nem tett eleget.
Nem sokkal később, azután, hogy meghallgatták az ügyben Vettelt, kiderült, a ferraris okkal vezetett a megengedettnél lassabban. A négyszeres világbajnok azt a magyarázatot adta az irányításnak, hogy éppen gyorskört kezdett meg, ám a célegyenes végén csúnyán elfékezte az első gumijait, aminek következtében vibráció alakult ki, és ez állt annak hátterében, hogy drasztikusan lelassított – a Ferrari-pilóta beszámolóját pedig a telemetriaadatok is alátámasztották, így nem kapott büntetést.
Tavaly négy hasonló esetet vizsgált az FIA, amiből Kevin Magnussen és Sergey Sirotkin interlagosi ügyét megrovással szankcionálta, Austinban viszont Valtteri Bottast és Esteban Ocont nem büntették meg.

A másik ügy egy feltartás volt, ami szintén a Q1-ben történt, és amit Romain Grosjean követett el Lando Norris kárára. Az esetet a Haas franciája azzal magyarázta, hogy éppen gyorskörre készült, amikor megelőzte őt Vettel az utolsó kanyar előtt, és annak érdekében, hogy lemaradjon a némettől, jelentősen lelassított – csakhogy a csapat nem szólt neki időben, hogy rohamléptekben közeledik hozzá Norris, aki már a gyorskörét futotta. Kiderült, hogy a két autó közötti sebességkülönbség 136 kilométer/órás volt, amikor a McLaren brit újoncának elkerülő manőverhez kellett folyamodnia, hogy találkozójuk ne balesettel záródjon.
��� . A close call for @landonorris in Q1 . 3 grid place drop and 1 superlicense penalty point have been awarded to Grosjean for obstruction . #F1 #Formula1 #BahrainGP
27.2k Likes, 213 Comments - FORMULA 1® (@f1) on Instagram: "��� . A close call for @landonorris in Q1 . 3 grid place drop and 1 superlicense penalty point have..."
S habár a stewardok megállapították, hogy Grosjean nem szándékosan tartotta fel Norrist, ugyanakkor viszont az ő felelőssége lett volna az, hogy figyeljen. Így a francia 3 helyes rajtbüntetést kapott a vasárnapi versenyre, aminek következtében a 8. helyett csak a 11. helyről rajtolhat, továbbá beírták a licenszébe egy büntetőpontot – jelen állás szerint nyolc „fekete pontja” van Grosjeannak, tehát már csak négyre van az automatikus egyfutamos eltiltástól.
Helyzetét pedig nehezíti, hogy legközelebb csak május 13-án évül majd el két büntetőpontja, azaz addig még hátra van a Bahreini Nagydíj, valamint a kínai, az azerbajdzsáni és a spanyolországi hétvége.
A rajtbüntetésnek köszönhetően Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), Norris és Daniel Ricciardo (Renault) is előrébb lép egy-egy helyet a rajtrácson.
A Bahreini Nagydíj itthoni idő szerint vasárnap 17:10-kor rajtol majd el, a következő rajtsorrend szerint:
- Charles Leclerc (Ferrari)
- Sebastian Vettel (Ferrari)
- Lewis Hamilton (Mercedes)
- Valtteri Bottas (Mercedes)
- Max Verstappen (Red Bull)
- Kevin Magnussen (Haas)
- Carlos Sainz Jr. (McLaren)
- Kimi Räikkönen (Alfa Romeo)
- Lando Norris (McLaren)
- Daniel Ricciardo (Renault)
- Romain Grosjean (Haas)
- Alexander Albon (Toro Rosso)
- Pierre Gasly (Red Bull)
- Sergio Pérez (Racing Point)
- Daniil Kvyat (Toro Rosso)
- Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo)
- Nico Hülkenberg (Renault)
- Lance Stroll (Racing Point)
- George Russell (Williams)
- Robert Kubica (Williams)
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal