Mindössze második ferraris versenyhétvégéjén megszerezte pályafutása első Forma-1-es rajtelsőségét Charles Leclerc. Az ifjú monacói négyszeres világbajnok csapattársát is elverte közel három tizedmásodperccel, a Mercedesnek pedig csak a második rajtsor jutott Bahreinben.
Egy necces szituációval és egy szoros Q1-es végjátékkal indult a 2019-es szezon második, bahreini időmérője. Nagyjából felénél tartott a 18 perces nyitóetap, amikor Lando Norrist a gyorskörén feltartotta a Haas pilótája, Romain Grosjean – a balesetet megúszták, de a McLaren brit újonca kigyorsításnál kétszer is megcsúszott az eset miatt, amit a versenyfelügyelők már elkezdtek vizsgálni.
Formula 1 on Twitter
� A close call between @RGrosjean and @LandoNorris #BahrainGP �� #F1
A Q1 egyébként kettős Ferrari-elsőséggel zárult, Charles Leclerc bő két tizeddel maga mögé utasította Sebastian Vettelt, aki mögött Lewis Hamilton zárt közel 8 tizedmásodperces lemaradásban, a negyedik helyre pedig az utolsó pillanatokban javító Norris ért oda. A Forma-2-es ezüstérmest és a 18. helyezettet egy másodperc sem választotta el, ami bizonyítja azt, mennyire kiélezettek voltak az utolsó percek.
Kimi Räikkönen a 15. helyen még éppen továbbjutott a Q2-be, de ez csapattársának, Antonio Giovinazzinak nem jött össze. A 16. pozícióban búcsúzó Alfa Romeo-pilóta mögött nem kis meglepetést kiváltva a szabadedzéseken brillírozó Nico Hülkenberg zárt; az olasszal és a némettel egyetemben még Lance Stroll (Racing Point) és a két Williams-pilóta számára ért véget az időmérő. Ami a grove-i istállón belüli párharcot illeti, George Russell másodjára is legyőzte a 8 év után visszatért Robert Kubicát.
Leclerc a Q2-ben kapásból 1:28.046-tal nyitott, ami elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy egyetlenegy körrel bebiztosítsa magának a Q3-as szereplést, méghozzá az első helyen továbbmenve. Eközben Vettelnek az első köre nem sikerült jól, csak hatodik helyen állt az első köröket követően – a német szóvá is tette csapatának, amiért a legnagyobb forgalomba küldték ki őt, de második körével már fel tudott zárkózni a második helyre.
A négyszeres világbajnok mögött a két mercedeses zárt, a továbbjutók névsorát pedig Kevin Magnussen (Haas), Carlos Sainz Jr. (McLaren), Max Verstappen (Red Bull), Grosjean, Norris és Räikkönen tette teljessé. A Renault pedig hiába szerepelt jól az előző években a sivatagi pályán, a Q2-ben a másik, a szabadedzéseken egyébként rosszabbul teljesítő pilótáját, Daniel Ricciardót is elveszítette – igaz, az ausztrál csak 17 ezreddel kapott a 2007-es világbajnoktól.
Ricciardo mellett kiesett a két Toro Rosso-versenyző, Alexander Albon és Daniil Kvyat, valamint a közéjük beékelődő Pierre Gasly – aki a Red Bull-Hondával a melbourne-i kvalifikáción is idejekorán elvérzett – és Sergio Pérez (Racing Point).
Az utolsó, 12 perces szakaszban Charles Leclerc az első körével beállította Sebastian Vettel tavalyi, 1:27.958-as körrekordját, így a két mercedeses ismételten csak az F2-bajnok monacói mögé sorolhatott be, miközben Vettel a Q2-es fiaskó miatt, gumispórolás céljából kénytelen volt mindent egy lapra feltenni.
A második csörtében Leclerc tovább tudott javítani, és 1:27.866-os idővel bebiztosította magának pályafutása első F1-es pole-ját! A Ferrari újdonsült igazolása ezzel a 99. pole pozíciós lett a sportág történetének 999. versenye előtt. A maranellói gárda első sorát Vettel biztosította be, és kiemelendő egyúttal, hogy a német közel három tizeddel kapott ki, továbbá mindkét Mercedes-pilóta egy tizeden belül zárt hozzá képest.
Hamilton a 3. helyről várhatja a vasárnapi rajtot, Bottas pedig a 4.-ről, megelőzve Verstappent, Magnussent, Sainz Jr.-t, Grosjeant, Räikkönent és Norrist.
A Bahreini Nagydíj vasárnap 17 óra 10 perckor fog elrajtolni közép-európai idő szerint – a versenyt élőben tűzi műsorra az M4 Sport, de nem szabad megfeledkezünk az óraállításról sem: hajnalban ugyanis 2-ról 3 órára kell átállítanunk az órákat.
A Bahreini Nagydíj időmérő edzésének végeredménye:
Formula 1 on Twitter
Q3 CLASSIFICATION: That's @ScuderiaFerrari's 62nd front-row lock out � #BahrainGP �� #F1
Fotó: formula1.ferrari.com, Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal