Az amerikai csapat megállapította, hogy egy sérült kerékanya okozta Romain Grosjean végső vesztét az idénynyitón.
Már-már tendenciaként tekinthetünk azon jelenségre, hogy a problémamentes kerékcsere és a Haas F1 Team kifejezések nehezen férnek meg egy kontextusban, főleg, ha Ausztráliában jár a Forma-1-es mezőny. Tavaly mindkét versenyző elvérzett az elbaltázott depózások miatt, ezzel eldobva egy erős pontszerzést.
A negyedik F1-es idényét taposó amerikai csapat pedig idén is csak egy hajszállal volt szerencsésebb ennél a folyamatnál. Már Kevin Magnussen kerékcseréje is igencsak nyögvenyelősre sikeredett, ám Romain Grosjean hosszú másodperceken át vesztegelt a Haas garázsa előtt, mivel a bal első kerék nagyon nem akarta az igazságot.
Ennek következtében a francia versenyző pontszerző helyről a mezőny sűrűjébe esett vissza, nem sokkal féltáv után pedig lötyögő bal első kerékkel volt kénytelen félreállni. A futam után a Haas csapatfőnöke, Günther Steiner elárulta, hogy Grosjean egy olyan kerékanya okozta, amely annál a bizonyos boxkiállásnál sérült meg.
„Problémánk akadt a kiállásnál, ami miatt Romain 7 másodpercet veszített. Onnantól kezdve elúszott számára a verseny, ugyanis még akkor sem tudott volna pontokat szerezni, ha elmegy a végéig. Ezúttal magát a kereket sikerült rögzíteni, ellentétben a tavalyi esettel, de 15 körrel később mechanikusan eltört a kerékanya, mert túlságosan erőltettük a rögzítést”
– idézi Steiner szavait a motorsport.com.
A Haas idei boxutcai kálváriája már csak azért is groteszk, mert a tavalyi esetből tanulva kiemelt hangsúlyt fordított a kerékcserék gyakorlására az előszezon alapján. Ennek tudatában Steiner kijelentette, hogy szó nincs túlgyakorlásról, de meggyőződése, hogy mégis jól felkészültek az idei évre, a hiba újbóli előfordulása pedig a balszerencsének tudható be.
„Csalódott volt [Romain – szerk.]. Beszéltem vele az esetről, mert szerintem így volt helyes, és bocsánatot kértem tőle, mert ennek nem lett volna szabad megtörténnie. De továbbra is pozitívan áll hozzá a dolgokhoz, mert amúgy az autó jó, így nem ez volt az utolsó esélye a pontszerzésre”
– nyilatkozott a Haas-csapatfőnök arról, miképpen élte meg Grosjean a kiesését.
Valóban van oka arra a Haasnak, hogy bizakodva várja a folytatást, mert Kevin Magnussen a másik VF-19-et a döcögős kerékcsere ellenére behozta a hatodik helyre, legjobbként zárva a „B”-ligában.
Fotó: Haas F1 Team / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal