Valtteri Bottas például úgy véli, hogy a leggyorsabb körért járó bónuszpont kései kockázatvállalásra késztetheti azokat, akik a verseny végére megnyugtatóbb előnyre tettek szert a mögöttük haladókkal szemben. De van olyan, aki csak kinevette a szabálymódosítást.
Tulajdonképpen már az utolsó utáni pillanatban döntöttek arról, hogy az idei évtől ismét pluszpont jár a versenyben futott leggyorsabb körért, de csak a TOP-10-ben – utoljára ilyesmire több mint 60 éve, 1950 és 1959 között volt példa. A változás természetesen központi téma volt a melbourne-i paddockban, aminek kapcsán a motorsport.com megszólaltatta Valtteri Bottast, Charles Leclerc-t, Robert Kubicát és Romain Grosjeant.
„Tavaly nagyon jól jött volna ez a módosítás, ugyanis azzal a néhány extra ponttal a bajnokság harmadik helyén zárhattam volna. Persze, most, hogy tudjuk a szabály részleteit, különbözőek lehetnek a versenyek végkimenetelei. Például, ha a végén belefér egy ingyen depózás, akkor néhány rizikós körrel talán megéri elcsípni, viszont, ha a győzelemért vagy a dobogóért harcolsz, másodlagos dologgá válhat az egész”
– jegyezte meg a Mercedes finnje, aki tavaly hét leggyorsabb körrel zárt, amiből hatért a jelenlegi szabályok keretében a grátisz vb-egységet is megkapta volna.
Bottasszal többé-kevésbé egyetértett a Ferrari újdonsült igazolása, Charles Leclerc – a monacói is úgy véli, hogy a versenyzők a leggyorsabb körért nem fognak kockára tenni egy biztos pozíciót:
„Ha az előzések úgy alakulnak, mint tavaly, akkor aligha éri meg szerintem feladni a pályán egy pozíciót a leggyorsabb körért. A pozíciók közötti pontkülönbségek miatt úgy gondolom, hogy kifizetődőbb elől maradni. Ha nincs mit veszíteni vele viszont, azt hiszem, teszünk majd egy próbát.”
A mezőny nagy visszatérőjeként jegyzett Robert Kubica ironizálva fogadta a szabályváltozást, hiszen a Williams az előszezoni teljesítménye alapján nem igazán tűnik esélyesnek arra, hogy a pontszerző zónáig felküzdje magát. A lengyel úgy fogalmazott, hogy „sajnos ez a szabályváltozás nem érint minket”, majd hozzátette, hogy lesz példa arra, hogy furcsa befutót fog eredményezni, akár dominó effektust is elindíthat a legjobb körért vívott hajsza.
Olyanok is akadtak, akiket nem igazán ragadtatott el a leggyorsabb kör ponttal való jutalmazása – természetesen ebbe a csoportba sorolható például az alfás Kimi Räikkönen, aki nem számít semmilyen érdemibb változásra ennek hatására. A versenyzői szövetség (GPDA) igazgatója, Romain Grosjean pedig úgy vélekedett, hogy az elsősorban az élcsapatok számára lehet érdekes, mivel akkora az előnyük általában, hogy nekik meg se kottyan a végén egy extra boxkiállás.
Érdekesség, hogy 2018-ban pont Grosjean csapata, a Haas volt az egyetlen, amely a Mercedes-Ferrari-Red Bull trión leggyorsabb kört tudhatott a neve mellett Kevin Magnussen révén, a szingapúri versenyről. Azonban a dán akkor sem kapott volna pontot érte, ha már tavaly él a szabály, mivel csak tizenharmadikként ért célba. Egyébként pedig van igazság Grosjean szavaiban, amit azzal az egy ténnyel bizonyítani lehet, hogy a 2014-ben indult turbóérában az eddigi 101-ből 92 futamon valamelyik topcsapaté lett a leggyorsabb kör.
Fotó: Mercedes Media Database
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal