Noha szombaton, a verseny folyamán nem volt szerencséje az előző szezon bajnokának Mexikóban, azonban a másnap lebonyolított teszten egy körrekorddal villantott a DS Techeetah-val a francia.
Az őrültre sikeredett Mexikóvárosi ePrix leintésével nem ért véget a csapatok munkája a helyszínen, ugyanis vasárnap a szezon harmadik idényközi tesztjét bonyolították le (Ad-Diriyah és Marrakesh után), aminek folyamán új nem hivatalos pályacsúcs született az Autodromo Hermanos Rodríguez aszfaltcsíknak a Formula-E által használt, 2,1 kilométeres nyomvonalán.
Ugyanis Jean-Éric Vergne – akinek nem igazán jött ki a lépés ezúttal sem, így zsinórban másodjára nullázott – a DS Techeetah versenygépével 58.775 másodperc alatt ért körbe a pályán, igaz, mindössze néhány századdal előzte meg a HWA-s Stoffel Vandoorne-t, aki 56 ezredmásodperccel zárt a mahindrás Pascal Wehrlein előtt, akiről ismeretes, hogy az időmérőn nagy fölénnyel húzta be a rajtelsőséget.
Robin Frijns lett a negyedik, a Virgin Racing pilótáját pedig a reggeli etap folyamán 58.917-es idejével a leggyorsabbnak bizonyult Daniel Abt követte az Audival. A német mögött Vergne csapattársa, André Lotterer zárt. A TOP-10 Lucas di Grassival (Audi), a hétvége folyamán az első Formula-E-pontjait megszerző Felipe Massával (Venturi), José Maria Lopezzel (Dragon Racing) és Mitch Evans-szel (Jaguar) lett teljes.
Valamennyi pilóta részt vett a teszten, még az a Nelson Piquet Jr. is, aki 24 órával korábban még a széria történetének egyik legnagyobb bukását mutatta be Vergne megtorpedózásával. A brazil mindezt a kitartó Jaguar-szerelőknek köszönheti, akik éjt nappallá téve fáradoztak azon, hogy monocoque-ot építsenek fel.

Azonban a mezőny kiegészült Raffaele Marciellóval – az olasz pilóta a délutáni etap folyamán vette át José Maria Lopez autóját, s az e-racing365.com úgy tudja, nem véletlenül. A szakportál értesülései szerint ugyanis a korábban a formulaautózás nevelőszériáiban és a GT-versenyzés világában is felbukkant olasz helyettesítheti a Dragon Racing újdonsült igazolását, Felipe Nasr-t a Római ePrix hétvégéjén, mivel a brazilnál prioritást élvez az, hogy megvédje bajnoki címét az IMSA WeatherTech SportsCar Championshipben.
Jóllehet, a Marrakeshben a HWA-val tesztelő Marciello is kemény hétvégének nézhet elébe, amennyiben meg akarja ejteni debütálását az elektromos formulaautós szériában, ugyanis a Blancpain GT Series endurance-kupájának – amiben jó eséllyel indulni fog a Mercedes-AMG gyári pilótajaként funkcionáló 24 éves pilóta a francia AKKA ASP színeiben – monzai nyitóversenye is ugyanarra a hétvégére esik. Márpedig lehet, hogy érdemes lesz vállalnia ezt a kockázatot, ugyanis a hatodik szezonban már főállású pilótaként versenyezne a Formula-E-ben. Egyébként Marciello a 17. lett ezúttal, 41 körrel.
A teszt menetét három piros zászlós periódus zavarta meg: előbb Felipe Nasr koccant neki a falnak a 8-9-es kanyarkombinációban, a későbbiekben pedig törmelékek és különböző, a pályára került folyadékok miatt kellett megszakítani a körözést.
Ezzel pedig le is zongorázódott a szezonközi tesztek sorozata, a továbbiakban a csapatok az idei hajtásláncaikra tervezett fejlesztéseket már csak a versenynapokon és a rendelkezésre álló forgatási napokon tudják próbálgatni. Viszont az év eleje óta már lehet tesztelt a hatodik szezonre szánt erőforrásokat – az új belépők, a Porsche és a Mercedes pedig várhatóan már a következő hónapban élni fog ezzel a lehetőséggel.
A mexikói szezonközi teszt végeredménye:
null
null
Fotó: LAT Images / FIA Formula-E Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal