A 2019-es szezonra bevezetett aerodinamikai szabályváltozások miatt 1,5 másodperccel lettek lassabbak a Forma-1-es autók, legalábbis a Ferrari szerint.
Egyszerűbb első és hátsó szárnyak, fékcsatornák és bargeboardok – ezek a leglényegibb elemei azoknak a szabálymódosításoknak, amiket azzal a céllal léptettek életbe a 2019-es szezonra, hogy kevésbé mesterséges, azaz a DRS segítségével végrehajtott előzést lássunk a Forma-1-ben. Ennek azonban alapfeltétele az, hogy a versenyzők huzamosabb ideig közel tudjanak autózni egymáshoz, ám ez az elmúlt években nem volt lehetséges, annak okán, hogy aerodinamikailag már annyira kiforrottak és precízek voltak az autók, hogy ilyen helyzetekben turbulens levegő keletkezett.
Az még kérdés tárgyat képezi, hogy célt értek-e a szabályalkotók; mindenesetre több csapat egybehangzó véleménye az, hogy a módosítások miatt lassabbak lesznek az autók. Ezt a tézist a Ferrari új csapatfőnöke, Mattia Binotto is megerősítette, aki pénteken, a csapat 2019-es autójának, az SF90-nek bemutatóján lenyilatkozta, hogy a lassulás mértéke akár másfél szekundum is lehet.
„Előzetesen 1,5 másodperces lassulást jósoltunk körönként, amit a szélcsatornás tesztjeink is alátámasztottak. Ennek hátterében az áll, hogy az új autók nehezebbek a tavalyiaknál, miközben az aerodinamikájuk egyszerűbb lett, főleg az első szárnyak terén” – fogalmazott Binotto, aki szerint a fejlesztési verseny idén arról is fog szólni, hogy ki mennyit tudott vagy tud visszahozni az elveszett 1,5 másodpercből, de erre csak a pályán derül majd ki a válasz.
Korábban a Racing Point technikai igazgatója, Andrew Green fejtette ki ezzel kapcsolatos aggodalmait. Green szerint nem csak a lassulás jelent fejfájást a szabálymódosításokat illetően, hanem az is, hogy mindez rengeteg optimalizációs és újratervezési munkálatot igényel, ráadásul még korántsem garantált, hogy látványosabb versenyeket fogunk majd látni.
„Sajnos azt kell mondjam, hogy nem gondolom úgy, hogy a versenyek feljavítására irányuló új szabályok nem fogják közelebb hozni egymáshoz a csapatokat. Amit pedig az adatainkból látunk, az az, hogy az autó számottevően veszített a teljesítményéből, és éppen ezen veszteség visszanyeréséért küzdünk” – idézi a motorsport.com Green gondolatait.
A Ferrari is bejáratta 2019-es autóját
Vasárnap, egy nappal az első barcelonai tesztsorozat kezdete előtt felhasználta az egyik filmes napját a Ferrari. Ennek keretében Sebastian Vettel és Charles Leclerc is pályára vihette az SF90-et a barcelonai pályán – igaz, a szabályok értelmében maximum csak 100 kilométert tehettek meg az autóval, és azt is a Pirelli külön erre a célra kifejlesztett gumijain.

Fotó: Scuderia Ferrari, Racing Point
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal