Minden idők legforróbb Formula-E-futamán nem csak az időjárás izzasztotta meg a versenyzőket: idejekorán ért véget a chilei viadal a pole pozíciós és a regnáló bajnok számára is, míg az újonnan csatlakozott ex-F1-esek közül is csak Wehrlein maradt talpon, viszont ő nem akármilyen eredménnyel. Mindennek tetejébe sokáig minden jel arra mutatott, hogy a leintéssel még nem ért véget a fordulatok sorozata, ugyanis Sam Birdöt vizsgálták, de a Virgin pilótája végül nem kapott büntetést.
Lucas di Grassi kizárást követően Sébastien Buemi várhatta az élről az ötödik szezon harmadik futamát, aminek rajtjánál a svájci meg is őrizte a vezetést Pascal Wehrleinnal szemben, mialatt Sam Bird áthámozta magát Daniel Abton, ezzel felzárkózva a harmadik helyre az első kör végére. Szép lassan Buemi némi előnyre tett szert az első helyen, viszont Wehrleint utolérte Bird, aki a támadási üzemmódot kihasználva meg is előzte a Mahindra Racing németjét a célegyenes végén.
ABB Formula E on Twitter
We go green in Santiago for the 2019 Antofagasta Minerals #SantiagoEPrix https://t.co/9N7OvPfELP
Bird ezt követően a Nissan e.dams svájciját vette üldözőbe, igaz, lendületét két teljes pályás sárga zászlós fázis is megszakította – először Maximilian Günther megállása, nem sokkal később pedig Stoffel Vandoorne balesete miatt. A belga pilóta éppen Edoardo Mortarát üldözte az ötödik helyért, amikor hibázott a 3-as kanyarban, aminek a vége az lett, hogy a falnak nekicsapódva alaposan megtörte a HWA-ját.
ABB Formula E on Twitter
It was going so well for @svandoorne up until this moment �#SantiagoEPrix https://t.co/Zyh9zGkhon
Éppen csak megjelent ismét a zöld zászló, máris jött az újabb dráma: nyomás alatt hibázott Buemi az élen, és a 7-es kanyarban – ahol már az első edzésen összetörte az autóját – a palánknak ütközött, aminek következtében idő előtt kellett feladnia a versenyt!
Ezzel az első hely Bird ölébe pottyant, s bár Wehrlein a támadási mód segítségével megpróbálta megnehezíteni a virgines brit versenyző dolgát, nem járt sikerrel, ugyanis az utolsó körökre vissza kellett vennie az iramból annak okán, hogy a valaha volt eddigi legforróbb verseny az akkumulátorokat is igencsak megdolgoztatta, amit látva az indiai csapat óvatosságra intette a DTM 2015-ös bajnokát.
Így Bird végül 6.4 másodperces előnnyel húzta be a versenyt, amivel továbbra is elmondhatja magáról, hogy eddig valamennyi Formula-E-szezonban sikerült legalább egy futamot nyernie – igaz, ez egy jó ideig veszélyben forgott, ugyanis azzal a gyanúval vizsgálatot indítottak Bird ellen azzal a gyanúval, hogy a megengedettnél könnyebb volt az autója, de végül ezt a helyzetet is túl tudta élni.
Eközben Wehrlein befutott másodiknak, harmadiknak pedig Abtot rangsorolták, noha a kockás zászló Alexander Sims-t intette le ebben a pozícióban. Csakhogy a BMW újonca a futam folyamán kiforgatta Mortarát, amiért utólag egy áthajtásos büntetésnek megfelelő időbüntetést kapott, amivel a hetedik helyre esett vissza.
A büntetés értelmében Mortara lett a negyedik a 15. helyről felzárkózó Robin Frijns és Mitch Evans előtt, míg az utolsó pontokat Sims, a NIO idei első pontjait megszerző Oliver Turvey, José Maria Lopez és a 20. rajtkockából induló Jerome d’Ambrosio csípték el azt követően, hogy Lopez a megengedettnél több energia felhasználása, Di Grassi az argentin pilóta kilökése, d'Ambrosio pedig a teljes pályás sárga zászló alatti gyorshajtás miatt kapott időbüntetést.
ABB Formula E on Twitter
@MassaFelipe19 vs @oliverrowland1, round 2 � #SantiagoEPrix https://t.co/EMYuQE7YSD
A hátsó traktusban is zajlott az élet. Turvey csapattársa, Tom Dillmann volt az első kieső, miután – Günther későbbi esetéhez hasonlóan – megállt a pályán, majd Felipe Massa volt kénytelen kiállni az Oliver Rowlanddel való kakaskodását és egy abból eredő felfüggesztéstörést követően, aztán a brit az utolsó körökben vágta falhoz az autóját, miközben Mortarát üldözte. Mindeközben a regnáló bajnok Jean-Éric Vergne és a szezonnyitón győzedelmeskedő Antonio Félix da Costa is egymásra találtak: a portugál kiütötte a franciát, ami után később mindketten a garázsban fejezték be az ePrix-t.
ABB Formula E on Twitter
@JeanEricVergne gets caught up in a three-way collision and is sent to the back of the pack #SantiagoEPrix https://t.co/DJKOz3zBw5
Az akciók következtében alaposan megtizedelődött a mezőny: mindössze 14-en értek célba, közülük is Gary Paffett körhátrányban, ugyanis áthajtásos büntetést róttak ki rá, miután átlépte a 200 kW-os energialimitet.
A bajnoki pontversenyben d'Ambrosio büntetésével Bird átvette az első helyet, de csak két ponttal előzi meg a belgát, miközben a harmadik helyen hármas holtverseny alakult Da Costa, Frijns és Vergne között – mindhárman 16 ponttal vannak elmaradva a belgától. A csapatbajnokságot pedig a Virgin Racing vezeti, 12 ponttal megelőzve a Mahindrát és 24-gyel a Techeetah-t.
Három hét múlva, Mexikóban folytatódik a bajnokság.
A Santiago ePrix végeredménye:
null
null
Fotó: Envision Virgin Racing / Twitter
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal