A téli ázsiai Forma-3-as szériában, a BlackArts Racing színeiben fog versenyezni Keszthelyi Vivien – ezzel ő az első magyar női pilóta, aki a formaautózás ezen szintjére eljutott. Azonban nem lesz könnyű a feladat, mert az autó tesztelésére csak közvetlenül az első verseny előtt lesz lehetősége.
A GT4-es Audi Sport R8 LMS Cup-ban tavaly az újonccímet bezsebelő Keszthelyi Vivien versenyzői szempontból igencsak sűrű hónapjait éli. Ugyanis nem sokkal azután, hogy véget ért az audis szezonja, már híre ment annak, hogy célba veszi a korábbi Forma-1-es versenyző, David Coulthard, valamint a száguldó cirkusz valaha volt egyik legnagyobb tervezőguruja, Adrian Newey támogatásával létrehozott W Series-t, az első kifejezetten női formulaautós szériát – egyelőre még nem tudni, hogy indulhat-e a bajnokságban, de mindenesetre a 60 főt tartalmazó, szűkített nevezési listán szerepel a neve, egyedüli magyarként.
Ezzel a lépéssel egyértelművé vált, hogy a 18 éves pilótahölgy kategóriát vált, ami annak is betudható, hogy a Mercedes kiszállásával kissé bizonytalanná vált a DTM sorsa, ami eredetileg Keszthelyi fő célja volt. Azonban szerdán délelőtt kiderült, hogy még a tél folyamán belekóstolhat a formaautózásba, független attól, hogy mi lesz a végeredménye a W Series-nevezésnek, ugyanis a BlackArts Racing autójával indulni fog az ázsiai Forma-3-ban.
„Örömmel jelentjük be, hogy a BlackArts Racing csapata egy rendkívül tehetséges, Európából, Magyarországról érkező háromszoros túraautó-bajnok pilótával a soraiban kezdi meg a 2019-es FIA által hitelesített F3 Asian Championship Winter Series-t. Keszthelyi Vivien (18) fiatal kora ellenére már számtalan alkalommal bizonyította, hogy kimagasló érzéke van a versenyzéshez, mi pedig büszkék vagyunk, hogy kategóriát lépve velünk kezdi meg pályafutását a formaautózás világában” – írja közleményében a BlackArts Racing.
Tavaly még Audival versenyzett Keszthelyi, két héten belül meg már egy Forma-3-as autó kormányát tekergeti majd.
A Swift Cup Europe-ot is megjárt Vivien a következőképpen kommentálta a bejelentést: „A W Series megalakulásával át kellett gondolnom, hogy hol folytassam a karrieremet. A napokban lettem 18 éves, még elég fiatal vagyok a formaautós tapasztalatok megszerzéséhez, ráadásul a Forma-3-ban szerzett tudás mindkét csúcskategória eléréséhez segítségemre lehet a jövőben. A vezetéstechnikai elsajátítására komoly kihívásként tekintek, hiszen formulaautós múlttal nem rendelkezem, és gyakorlatilag az alapoktól kezdve kell megtanulnom a versenyautó vezetését. A hátsókerék-hajtású, azon belül is a formula autós tapasztalatok megszerzésével azonban nem várhatok, mert csak akkor van esélyem tovább lépni, ha ezeket minél hamarabb begyűjtöm."
Az ázsiai Forma-3-ról azt érdemes tudni, hogy a rajtrácson ugyanúgy Tatuus T-318-as autók fognak felsorakozni, akárcsak a W Series-ben. A versenynaptár meglehetősen zsúfolt, ugyanis kilenc versenyből áll, tehát Keszthelyinek gyakran kell majd utaznia Európa és Ázsia között. Viszont, ha a TOP-5-ben zár, értékes F1-es szuperlicensz-pontokkal fog majd gazdagodni. Az első verseny január 12-én lesz, a thaiföldi Buriramban, ami előtt a pilótahölgy két napot fog tesztelni az autóval.
Fotó: Team VRS Média
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.