Három versenyzőt is utólagos dádában részesítettek a stewardok a Túraautó Világkupa (WTCR) vasárnapi viadalait követően, de közülük csak egyet érintett hátrányosan.
A megszokottnál eseménytelenebb versenyeket futott a WTCR mezőnye a tumultuózus jelentekről és látványos balesetekről hírhedt makaói pályán, azért mégis akadt egy-két olyan eset, amire a leintés után pillantást tudott vetni az FIA.
Ilyen volt Pepe Orioláé is: mint az ismeretes, a második versenyen, a Lisszabon-kanyarban történt tömeges koccanást – aminek többek között a BRC versenyzői, Michelisz Norbi és Gabriele Tarquini is áldozatául estek – az váltotta ki, hogy a Campos Racing spanyolja ütközött Yann Ehrlacher-vel.
A Münnich-csapat pilótája valami hihetetlen módon fogta meg a Hondát, azonban Oriola Cupráját nem tudtak elkerülni: előbb Vernay csapódott neki, majd az Audiba beleszállt hátulról Michelisz és Huff, miközben mögöttük Thed Björk és Tarquini is egymásba akadtak.
Onboard with me for a 360° at 160 kph, touch the wall, catch it back and loose no places � I can probably go to the "save of the year awards" ��� #Macau #MacauGP #wtcr #racing #motorsport #vine #munnichmotorsport #travel #happy #boy #YE68
1,324 Likes, 76 Comments - Yann Ehrlacher ® (@yannehrlacher) on Instagram: "Onboard with me for a 360° at 160 kph, touch the wall, catch it back and loose no places � I can..."
A TouringCarTimes-nak nyilatkozva Oriola annyit mondott, hogy nem tudott hova menni, és nem véli magát hibásnak a balesetért. Azonban a stewardok nem így gondolták, viszont ehhez képest egy enyhe és (a szezon vége mivoltából) értelmetlennek számító büntetéssel, egészen pontosan egy megrovással megúszta Oriola az incidenst.
A fiatal spanyolon kívül még a Sébastien Loeb Racing versenyzőit, Rob Huffot és Mehdi Bennanit meszelték el, egy-egy, egy boxutca-áthajtásos szankciónak megfelelő 30 másodperces időbüntetéssel, amiért kiugrottak a fordított rajtrácsos futam rajtjánál. Bennani ezzel a hetedik helyét egy tizedikre cserélte, azonban Huff esetében semmit sem nyomott a latba, mivel a brit versenyét megpecsételte az Oriola-féle tömegbaleset, azaz így is, úgy is a 24. lett, egy környi hátrányban.
Fotó: Alexandre Guillaumot / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal