Megismétlődtek a 2013-as salzburgringi WTCC-időmérőn látott történések, aminek következtében hat versenyző kapott rajtbüntetést az első futamra, köztük Michelisz Norbi is. Ezek mellett további szankciókat is kiosztottak a stewardok.
Érdekes, sokakat a Túraautó Világbajnokság 2013-as ausztriai kvalifikációjának második szegmensében történtekre emlékeztető jelenetsornak lehettünk szemtanúi a WTCR suzukai időmérő edzésén. Thed Björk, Michelisz Norbi, Gabriele Tarquini, Yann Ehrlacher, Esteban Guerrieri és Timo Scheider, tehát három hyundaios versenyző, illetve a három Münnich-pilóta volt érintett az ügyben, amiben valamennyi fél lassítósdi-blokkolósdi „játékot” űzött azért, nehogy extra szélárnyékhoz jussanak az ellenfelek.
A legkritikusabb pontot az incidens folyamán a 11-es és a 12-es kanyar közötti szakasz jelentette, ahol a versenyzők „indokolatlanul lassú” tempóval idéztek elő „veszélyes szituációt” – volt, hogy csupán 25-32 kilométer/órával haladtak az autók. Ennek az lett a vége, hogy a versenybírák mind a hat pilótát háromhelyes rajtbüntetéssel sújtották a szombati futamra, aminek értelmében:
- Guerrieri a harmadik helyett a hatodik,
- Ehrlacher a negyedik helyett a hetedik,
- Tarquini az ötödik helyett a nyolcadik,
- Michelisz a nyolcadik helyett a tizenegyedik,
- Björk a tizenhetedik helyett a huszadik,
- Scheider pedig a tizennyolcadik helyett a huszonegyedik rajtkockát foglalhatja majd el a rajtrácson az első futamot megelőzően.
Azonban ezzel nem állt meg a stewardok kezében a rettegett toll: vastagon fogott az John Filippi esetében is többek között – a Campos Racing franciája a boxutcából kifelé jövet átlépte Cuprájával a kijárati vonalat, ami előbb az idei harmadik figyelmeztetését eredményezte, ami aztán automatikusan egy tízhelyes rajtbüntetést vont maga után. Így Filippi a 19. helyről a mezőny végére esik vissza a rajtrácson.
Esteban Guerrieri a hátrasoroláson kívül egy 600 eurós pénzbüntetést is kapott, ugyanis autóját nem biztonságos állapotban engedte ki a Münnich Motorsport, ami alatt azt kell érteni, hogy az ablakvédő háló nem volt megfelelően rögzítve. Luigi Ferrarát, a Team Mulsanne olasz pilótáját pedig megrovásban részesítették, ugyanazért a hibáért, amit John Filippi is elkövetett.
Fotó: Clement Marin / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal