TCR EU - 25 ÉS 9: A BARCELONAI PÉNTEK NYERŐSZÁMAI
TCR Europe 2018: Barcelona - 1-2. szabadedzés

2018-2018_zandvoort_race_1---2018_tcr_europe_zandvoort_r1_9_attila_tassi_122_1.jpg

Nem, nem az e heti ötöslottó-sorsolás tuti nyerőszámairól van szó. Persze, meg lehet játszani őket, de garanciát nem vállalunk arra, hogy pénzt is fog hozni. Viszont Barcelonában kezdetét vette a TCR Európa-kupa utolsó 2018-as versenyhétvégéje, amelynek folyamán a pénteki első szabadedzés a bajnoki éllovas Mikel Azcona, a második pedig a HELL-KCMG magyar versenyzője, Tassi Attila elsőségét hozta.

Ahogyan azt már megszokhattuk az év korábbi részében, élő képet nem láthattunk az edzésekről, így a történéseket továbbra is csak a Live Timing és a hivatalos sajtóközlemény, esetleg a helyszínen tartózkodó és angol nyelven író kollégák beszámolói segítségével rakhattuk össze.

Mindenesetre közép-európai idő szerint éppen ebédidőben bonyolították le az első barcelonai tréninget, amelyet kétszer is félbe kellett szakítani piros zászlóval, miután két versenyzőn is kifogott a négyes kanyar: előbb, alig négy perc után Tassi csapattársa, Josh Files csúszott ki a kavicságyba, majd 11 perccel a leintés előtt a Sports & You Peugeot-jával Francisco Abreu követte a hondás példáját.

A két piros zászlós fázis között Dušan Borković állt az élre 1:55.631-gyel, azonban nem sokkal később a Target-Hyundai pilótájánál gyorsabb köridőt tudott futni Nathanaël Berthon: a Comtoyou Racing Audiját egyébként a WTCR-ben terelgető francia 1:55.439-cel vette át a vezetést, míg kettejük mögé Azcona és a harmadik bajnokesélyes, Jean-Karl Vernay ért oda.

2018_tcr_eu_photo_news_141.jpg

Valósággal záporoztak a gyorsidők a második újraindítást követően, az utolsó percekben, végül Mikel Azcona kiemelkedő fölénnyel húzta be a gyakorlást. A PCR Sport Cuprájával versenyző spanyol 1:54.931-es idejével több mint öt tizedet adott Berthonnak, aki mögé az utolsó utáni pillanatban felugrott Ashley Sutton, a BTCC 2017-es bajnoka a WestCoast Racing Volkswagenjével.

A magyarok közül Tassi Attila zárt a legelőrébb, negyedik lett a HELL Energy Racing with KCMG Hondájával, 39 ezredmásodperccel megelőzve tavalyi legyőzőjét, Vernay-t. Borković ideje végül a hatodik helyre lett elegendő, aztán a szerb mögött zárt Stian Paulsen a Cuprával, valamint a német TCR-ből érkezett Mike Halder, aki ezen a hétvégén Tassit és Josh Files-t segíti. A TOP-10-et Andreas Bäckman és Peter Terting tették teljessé.

Kissé visszafogottan, a mezőny kellős közepén kezdte a záróhétvégét a M1RA: a WTCR bajnoki címéért harcban lévő Michelisz Norbi a 14., Nagy Dani pedig a 16. leggyorsabb kört futotta meg. Rajtuk kívül a nagyobb nevek közül a legjobb 10-en kívülre szorult még Josh Files (HELL-KCMG-Honda), Oliver Taylor (Pyro-Honda) és a kétszeres nemzetközi bajnok, Stefano Comini (Autodis-THX-Honda), akik a 17., a 25. és a 26. helyen zártak a félórás tréninget.

Az első szabadedzés végeredménye:

tcr_eu_2018_esp_fp1.jpg

2018-2018_barcelona_friday---2018_barcelona_9_attila_tassi_2.jpg

Néhány órával később sor került a második edzésre is a Forma-1-es Spanyol Nagydíjnak is rendre otthont adó barcelonai aszfaltcsíkon, amin – a magyar szurkolók nagy örömére – Tassi Attila állt az élre. A 19 éves hondás már az első, 1:54.273-es köridejével legyőzhetetlennek bizonyult, mögé Julien Briché (JSB-Peugeot) és Kris Richard (Target-Hyundai) értek oda, nagyjából két-három tizedmásodperces lemaradásban.

A nem matematikai bajnokaspiránsoknál ezúttal Jean-Karl Vernay diktálta a tempót, aki a negyedik legjobb időt rakta össze a Leopard Lukoil Team Audijával, megelőzve riválisát, Borković-ot, Tassi csapattársát, Josh Files-t, a pontversenyt vezető Mikel Azconát és a Benelux-bajnokság elsőségéért küzdő Maxime Potty-t. Ezúttal már egy hajszállal jobban alakultak a dolgok a M1RA számára: Michelisz Norbert a 9. helyen végzett az #555-ös rajtszámot viselő Hyundaijával, Nagy Dani pedig a 14. lett. Michelisz mögött Ashley Sutton lett a tizedik, éppen csak megelőzve Reece Barr-t (Target-Hyundai) és Haldert.

Nagy Danin kívül ezúttal is akadtak ismerősebb és eredményesebb versenyzők, akik kiszorultak a mágikus tízesből, közülük a legrövidebb megint Comini húzta, aki ezúttal is csak a 23. pozícióban zárt.

A délutáni félórás gyakorlást csak egyszer kellett félbeszakítani, mégpedig annak okán, hogy Martin Ryba a Brutal Fish Racing Volkswagenjével tett egy kiadósabb látogatást a 3-as kanyar külső íve mellett húzódó kavicságyban.

A második szabadedzés végeredménye:

tcr_eu_2018_esp_fp2.jpg

Az eddig látottak alapján nagyjából annyit szűrhetünk le, hogy a három fő bajnokesélyes, Azcona, Vernay és Borković nagyjából egálban vannak, az élmezőny elején-közepén, míg az összetett harmadik helyre momentán Tassi Attila rendelkezik a legjobb esélyekkel, miután mindkét szabadedzést a legjobb öt között zárta, mialatt Files és Nagy barcelonai kalandja idáig meglehetősen felemásan alakult.

Persze, ez még változhat, hiszen igazán nagy tétje mostantól lesz a játéknak, elvégre a pontokat nem pénteken, hanem az időmérő edzésen és a két versenyen osztják. Ezek közül a kvalifikációra – amelynek során még mindig a Live Timingra kell támaszkodunk – és az első futamra már szombaton sor kerül, 11:45-ös és 17:30-as kezdéssel, vasárnap pedig 15:55-től rendezik meg 2018 utolsó futamát. A két 23 perces és plusz 1 körös viadal esetében azonban nem a TCR hivatalos YouTube-csatornája jelenti az egyetlen alternatívát – akik magyarul szeretnék nyomon követni az eseményeket, azok szombaton a Sport 2-re, vasárnap pedig a Sport 1-re kapcsoljanak.

Fotó: TCR EU Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr9914311161

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása