Hiába módosították a hétvége közben is(!) a teljesítmény-kiegyenlítő rendszer paramétereit, érinthetetlenek a Toyoták Fujiban. Ennek ellenére fel van adva a lecke a japánoknak, ugyanis pole pozíciós egységüket kizárták az időmérőről, így a hatórás versenynek Fernando Alonsóék vághatnak neki az élről.
A szervezők már a japán hétvége előtt a Toyoták megfékezésen ügyködtek, ám az EoT-módosítások körülbelül annyira bizonyultak hatékonynak, mint fogyókúrázás közben a chipsdiéta. Ugyanis a TS050 Hybridek a pénteki edzéseken utcahosszal verték a nem hibrid LMP1-es ellenfeleiket, így további változásokat vezettek be, aminek keretein belül a Rebellion Racing, az SMP Racing, a DragonSpeed és a ByKolles csapatok némi „löketben” részesültek. A normál Gibson-motoros autók körönként 1.5 megajoule-lal, versenyetaponként pedig 1.1 kiló üzemanyaggal többet használhatnak, míg az SMP és a ByKolles esetében ez az értek 1.4 megajoule.
Azonban az extra megajoule-ok is a chipsdiéta sorsára jutottak, ugyanis az időmérő is elsősorban a Toyoták házi csatájáról szólt, mivelhogy a privát ellenfelek még így 0.8-1 másodperccel voltak lemaradva legalább. A pályán Kamui Kobayashival és José Maria Lopezzel a #7-es Toyota szerezte meg a pole, 1:23.557-es idejével 91 ezredet verve Fernando Alonsóékra. Azonban a zöld asztalnál hamar az Alonso - Buemi - Nakajima trió oldalára billent a mérleg nyelve, mivel Lopez idejét elvették, amiért az argentin a gyorsköre után átlépte a sebességhatárt a boxutcában – ezzel a #7-es egység csak a mezőny legeslegvégéről várhatja a piros lámpák kialvását.
Ezzel az #1-es Rebellion André Lottererrel, Bruno Sennával és Neel Janival előrelépett a második rajtkockába, nyomában a #3-as számú testvérautóval, amit Mathias Beche, Thomas Laurent és Gustavo Menezes triója terelget. A két Rebellion mögött a BR Engineering két egysége, a #17-es (Stéphane Sarrazin, Matevos Isaakyan, Egor Orudzhev) és a #11-es (Jenson Button, Vitaly Petrov, Mikhail Aleshin), a ByKolles-csapat #4-es számú autója (Oliver Webb, Tom Dillmann, James Rossister), valamint a BR-istálló #10-es számú gépe (Ben Hanley, James Allen) végzett.
Az LMP2-ben a #31-es DragonSpeed vívta zárt a legelőrébb Anthony Davidson, Roberto Gonzalez és Pastor Maldonado hármasával, megelőzve a Jackie Chan DC Racing Orecáit, valamint a #36-os Signatech-Alpine-t.
A GTE Pro-ban a #95-ös Aston Martin Vantage AMR vitte a prímet Nicki Thiimmel és Marco Sorensennel, a #82-es BMW és a #97-es rajtszámot viselő testvérautó előtt zárva, míg az amatőrök között a Dempsey-Proton-csapat #88-as számú Porschéja remekelt Matteo Cairolival és az újonc Satoshi Hoshinóval.
A hatórás verseny Fujiban magyar idő szerint vasárnap hajnali négykor rajtol majd el, az utolsó másfél órát élőben adják az Eurosporton.
Az időmérő edzés végeredménye:
null
null
Fotó: Joao Filipe / AdrenalMedia.com
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal