Fujiban kiegyenlítettebbek lehetnek az erőviszonyok az LMP1-ben, miközben a GT-autók teljesítménykiegyenlítésén is módosítottak.
A két Toyota TS050 Hybrid két jelentősebb „nehezítést” is kap a hazai, japán versenyére: egyrészt megnövelt minimumsúlyon kell versenyezniük, másrészt az etapok hosszúságát illetően nem élvezhetnek előnyt a privát LMP1-es autókkal szemben. Az FIA Endurance Bizottsága által kiadott közlemény felvázolja, hogy ezek a változtatások csakis az LMP1H induló beleegyezésével lehetségesek – kvázi a Toyota elfogadta azt, hogy megfékezzék őket.
A minimumsúlyokat 26 kilogramm plusszal 904 kilogrammosra emelik, ami azt jelenti, hogy a Toyoták közel 100 kilóval lesznek nehezebbek a legkönnyebb privát autónál – a módosítással az a célja a WEC szabályalkotóinak, hogy kiegyenlítettebb legyen a versenyzés a hibrid és a nem hibrid LMP1-es autók között. Ami meg az etapokat illeti, a Toyotának mostantól odavész a kétkörös előnye, mégpedig abban a formában, hogy mostantól a privát autók is teljesíthetnek annyira etapokat, mint a hibrid kocsik.
Augusztusban, a szuperszezon silverstone-i fordulóján nagyon komoly fölényben volt a Toyota, négy kört verve a leggyorsabb privát LMP1-es egységre a 6 órás versenyen a Le Mans-i hétvégét követően eszközölt EoT-módosítások ellenére – az meg már egy másik kérdés, hogy aztán egy technikai szabálytalanság miatt mindkét Toyotát diszkvalifikálták.

A hétvégén a szervezők a GT-autókra vonatkozó a spái és a silverstone-i adatok alapján kikalkulált teljesítménykiegyenlítési intézkedéseket is közzétették, amiknek keretein belül a BMW-k járt a legjobban: a két M8 GTE 20 kilót könnyül, a motorjaik is magasabb fordulatszámon és magasabb turbónyomással pöröghetnek, továbbá üzemanyag-kapacitásukat két literrel megnövelték.
Eközben a Ganassi-istálló Fordjai 18 kilogrammos hízókúrán és lendületcsökkentésen estek át, míg a Porschék két kilóval nyomnak majd többet, motorjainak levegőszűkítőjének átmérője pedig 0.3 milliméterrel csökkentették. Emellett mindkét gyártó autóiba az eddiginél egy literrel kevesebb üzemanyagot lehet tölteni.
Az Aston Martinok és a Ferrarik változatlan BoP-vel állhatnak rajthoz ezen a hétvégén, Japánban.
A 2017-es specifikációjú Porsche 911 RSR-ek és az amatőr GT-kategóriában induló Aston Martin Vantage GTE-k 10, valamint 5 kilós súlytöbbletet kaptak.
Fotó: Joao Filipe / AdrenalMedia.com
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal