Nem volt könnyű dolga Romain Grosjeannak Szuzukában, de ennek ellenére értékes pontokkal bővítette a Haas mérlegét az év tizenhetedik futamán – a francia az 53 körös verseny nagyját telemetria nélkül és rossz hátsó felfüggesztéssel teljesítette.
Günther Steiner, az amerikai istálló csapatfőnöke a japán F1-es futam leintését követően elárulta, hogy a csapat ezúttal nem igazán volt Romain Grosjean segítségére: a franciának kezelhetőségi problémával kellett versenyeznie, aminek az eredete valószínűleg egy, a hátsó felfüggesztésben bekövetkezett probléma volt, azonban a verseny folyamán nem tudták a versenyző számára azonosítani a problémát, ugyanis csütörtököt mondott a telemetriarendszer, ami a mai Forma-1-nek szinte nélkülözhetetlen eszköze.
„Nem tudom, mi okozta a kezelhetőségi problémát, mert a verseny elején elszállt a telemetria. Nem láttuk a gumihőmérsékleti és -nyomási adatokat, mivel kifolyt egy kis olaj, és kigyulladt a kábelrendszer. Amikor azt mondta Romain, hogy ’az egyenesekben húz az autó, de nem tudom, melyik oldalon’, arra gondoltunk, hogy Magnussen törmelékein áthajtva defektet kapott, de végül nem így volt, így folytattuk” – idézte a motorsport.com Steiner szavait. – „Az egész futam nem volt valami könnyű számunkra, igaz, könnyebbnek látszott, mint amilyen igazándiból volt. Nem tudtuk, hogy mennyire melegek a gumik, pedig mindnyájan tisztában vagyunk vele, hogy ezt mennyire fontos tudni.”
Valamennyi viszontagság ellenére a szezon második felében egyre jobban teljesítő Grosjean behozta a nyolcadik helyre az autóját, amivel a Haas folytatta a Renault-ra való felzárkózását a konstruktőri bajnokságban, amelyben a harmadéves amerikai gárda számára a negyedik hely a cél. Pedig a francia sokáig a hetedik helyen haladt, de a kései virtuális biztonsági autós periódust követően Sergio Pérez megelőzte őt – Grosjean ezt követően a csapatrádión panaszkodva értetlenül állt az előtt, hogy miképpen volt képes a Force India versenyzője ennyire közel kerülni hozzá. Eközben a Haas másik pilótája, Kevin Magnussen feladni kényszerült a versenyt a Charles Leclerc-rel való koccanását követően.
Azonban Steiner leszögezte, hogy Pérez semmi szabálytalanságot nem követett el: „Semmi rossz nem volt abban, amit Pérez csinált. A szabály által néha előfordul a virtuális biztonsági autós fázisokban, hogy egy jobb vagy rosszabb pozícióba kerülsz a mini szektorok miatt. Ő jó volt ebben, a gumijai is jól üzemeltek, így a sikánból kifelé jövet jobb volt a tapadása, és megelőzte.”
„Összességében nagyon boldogak vagyunk azzal, hogy ebben a helyzetben is sikerült pontokat gyűjtenünk. Az általában nem sok jót jelent, ha az autód az első körben lángra kap” – zárta gondolatait a Haas csapatvezetője.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal