Egészen az utolsó utáni pillanatig úgy tűnt, hogy az Audi Jean-Karl Vernay vezetésével kisajátítja az első öt rajthelyet, de aztán Pepe Oriola beleköpött a négygyűrűsök levesébe egy második helyet érő körrel. A Hyundai továbbra is szenved, Michelisz Norbi meg egy – vélhetően taktikai – motorcsere miatt csak a mezőny végéről várhatja a piros lámpák kialvását.
Néhány percnyi késést követően kezdődött csak el a Túraautó Világkupa első időmérő edzése Wuhanban az utcai pálya síkosságmentesítése miatt. Az első percekben a Comtoyou Racing versenyzője, Frédéric Vervisch diktálta a tempót előbb egy 1:24.052-es, aztán egy 1:23.557-es körrel, majd többen is megelőzte a második szabadedzésen a leggyorsabbnak bizonyult belgát. Ekkor a vezetést a Team WRT pilótái, Gordon Shedden és Jean-Karl Vernay vették át – tíz perc után a skót BTCC-bajnok 1:23.109-cel állt az élen.
Picivel több mint negyedóra elteltével Denis Dupont, a Comtoyou-Audi másik belgája vette át a vezetést 1:22.959-cel – Sheddennel, Vervisch-sel, Berthonnal, Berthonnal és Vernay-jel így öt Audi vezetett néhány másodperc erejéig, de aztán Kevin Ceccon beférkőzött az RS3 LMS-ek sűrűjébe, a negyedik helyre.
Pár perccel később aztán változott a sorrend az élbolyban: Vernay 1:22.846-tal visszaszorította Dupont-t a második helyre, aki mögé Vervisch zárkózott fel, Sheddennel kiegészülve pedig ismét uralták az első négy pozíciót az audisok.
Még 10 perc volt hátra, amikor nem sokon múlt egy nagyobb találkozás a fallal Gordon Sheddennek, de aztán valahogy a skót meg tudta fékezni az #52-es WRT-Audit annyira, hogy annak hátulja éppen csak érintse a gumikorlátot. Ennek ellenére ekkor néhány perces kényszerszünetet rendeltek, mivel a skót korábban, az egyik sikánban odébb pöccintette az egyik gumibálát, amit vissza kellett tenni a helyére.
A piros zászlós fázist követően a mezőny nagyja kihajtott a pályára, azonban a körözést három perccel a vége előtt ismételten félbeszakított, mivel Nathanaël Berthon megállt a pályán a 11-es kanyarban; viszont pár perc múlva ismételten a zöld zászló lépett érvénybe.

Viszont az utolsó néhány minutumban csak nagyon kevesen tudtak javítani a köridőiken, így Jean-Karl Vernay az 1:22.8-as idejével megszerezte idei második pole pozícióját a Túraautó Világkupában. Sokáig úgy tűnt, hogy az Audi kisajátítja az első öt pozíciót, de aztán az utolsó utáni pillanatban Berthon, Dupont, Shedden és Vervisch elé, a második helyre odalopódzott Pepe Oriola a Campos Racing Cuprájával.
Az öt Audin és az egy Cuprán kívül még Yann Ehrlacher (Münnich-Honda), Kevin Ceccon (Mulsanne-Alfa Romeo), valamint a DG Sport Compétition versenyzői, Aurélien Comte és Mat’o Homola fértek be az első tízbe.
A kissé szokatlan TOP-10-es felállás miatt több nagy név is a mezőny második felébe szorult, kezdve a négy Hyundai-pilótával, akik közül Thed Björk a 17., Yvan Muller a 18., Gabriele Tarquini a 21., Michelisz Norbi meg a 24. lett – utóbbi minden bizonnyal nem is hozott ki mindent az autójából, mivel így is, úgy is a mezőny végéről vághat neki a versenynek egy motorcserét követően.
A Zengő Motorsport másfél szeme sír, fél pedig nevet: Szabó Zsolti ugyanis nagyon jól ment az időmérőn, 13. lett, csak kár, hogy kapott egy tízhelyes rajtbüntetést, amiért az első edzésen figyelmen kívül hagyta a piros zászlókat, míg Nagy Norbi a 23. pozícióban zárt annak ellenére, hogy lemaradása csupán 1.036 másodperc volt.
Micheliszen és Szabón kívül rajtbüntetése áldozata lett Ma Qing Hua is, amiért a ningbói második versenyen Yann Ehrlacher a zúzásának az áldozatává vált egy héttel ezelőtt. A kínai – aki egyébként a 15. legjobb időt rakta össze – öt rajthelyet kapott.
Az első versenyt magyar idő szerint délelőtt 10 órától bonyolítják majd le Wuhan utcáin.
Az első időmérő edzés végeredménye:
Fotó: Jean Michel Le Meur, Marc de Mattia / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal