WTCR - KOMOLY HÁTRÁNYBA KERÜLHET A HYUNDAI WUHANBAN
WTCR 2018: Wuhan - BoP- és súlytáblázat, Időterv

03718005_ff_0201_1.jpg

Minden jel arra mutat, hogy a Hyundai a zandvoorti után egy újabb kemény hétvégének néz elébe, ugyanis az i30-asok valamennyi rivális autónál nehezebb lesz. Michelisz Norbi szerint akár a hollandiai víkend is megismétlődhet.

Újabb baljós hétvége vár Michelisz Norbira, Gabriele Tarquinire, Yvan Mullerre és Thed Björkre, mivel a wuhani kompenzációs súlyok számítása során a Hyundaiok számára kifejezetten szörnyűre sikeredett zandvoorti hétvége időeredményeit már nem veszik figyelembe, miközben az elmúlt három helyszínen, azaz Portugáliában, Szlovákiában és Ningbóban nagyon is jól ment a Hyundai szekere.

Olyannyira, hogy ezen kilenc futamból csak két fordított verseny nem a dél-koreai gyártó győzelmét hozta: Vila Realban, a fordított rajtrácsos futamon Mat’o Homola állhatott fel a dobogó legtetejére a DG-Peugeot-val, míg a Slovakia Ring-i nyitóversenyt Pepe Oriola zárta győztesként a Campos Racing Cuprájával.

Így értelemszerűen a riválisok megszabadulhattak „néhány zsák krumplitól”: a Sébastien Loeb Racing Volkswagenjei – amelyek pár nappal ezelőtt még ugyannyit (60 kilogrammot) kaptak, mint a Hyundaiok – 40 kilós fogyókúrán estek át, akárcsak a Hondák, amelyeknek a ballasztsúlya 10 kilogrammra redukálódott. Eközben az Audik az 50, a Cuprák a 30, a Peugeot-k meg a 20 kilós büntetősúlyuktól szabadultak meg, az Alfa Romeók meg továbbra is nulla extra kilóval futnak.

A BRC Racing Team magyar versenyzője, Michelisz Norbert az index.hu-n vezetett blogjában elárulta, hogy mindennek tudatában azt sem tartja kizártnak, hogy a Hyundai számára Wuhan lesz Zandvoort 2: „Ningbo után rá kell jönnünk arra, hogy hol csúsztak el a beállításaink, ami Wuhanban azért is fontos, mert egy új, teljesen ismeretlen pálya, még belső kamerás felvételeket sem nagyon találni róla. Ha eltaláljuk a jó alapbeállítást, akkor több időt tölthetnék a pályán a szabadedzéseken, így több lehetőségem maradna a pályatanulásra. Borzasztóan nehéz versenyhétvégére számítok, ugyanis a kompenzációs súlyokat a korábbi három forduló eredményei alapján számítják, ami azt jelenti, hogy Wuhanban már kiesik a képletből Zandvoort, ahol a Hyundai pontot sem szerzett, és ami azóta a mi szempontunkból jó hatással volt a pluszsúlyokra. Enélkül mi maradunk a maximális plusz 60 kilón, de a második legnagyobb büntetősúlyt kapó gyártó már csak húsz kilót cipel majd. Ebből lehet akár egy Zandvoort 2 is: sajnos benne van a pakliban, hogy a Hyundai egyik leggyengébb versenyhétvégéje lesz a szezonban. De erre fel vagyok készülve, és bízom benne, hogy a korábbi hollandiai állomásnál több esélyünk lesz a pontszerzésre, mert a pálya ismeretlenségéből kiindulva itt több múlhat az egyéni vezetői kvalitásokon.”

Ami meg a hétvégi közvetítéseket illeti, valamennyi versenyt élőben fog közvetíteni az Eurosport 1 és az M4 Sport is. A szabadedzések és az első időmérő eseményeit a WTCR hivatalos Facebook-oldalán, a második kvalifikációéit meg az Eurosport Playeren lehet élőben nyomon követni – utóbbit vasárnap reggel 8:30-tól leadja felvételről az Eurosport 1.

Fotó: Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon, és csatlakozz a Facebook-csoportunkhoz!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr6814282083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása