Thed Björk átmentette a pénteki formáját a közép-európai idő szerint a szombat hajnali órákban lebonyolított időmérő edzésre, igaz, csak századokkal előzte meg Frédéric Vervisch-t a pole pozícióért. Michelisz Norbert zárt mögöttük a harmadik helyen, míg rajta kívül egy másik magyar is be tudta verekedni magát a TOP-10-be: Szabó Zsolt Dávid hetedik lett a Zengő Motorsport Cuprájával.
Rendkívül szoros volt ismételten a WTCR mezőnye a kínai első időmérő edzésen, amelyről az árulkodik a legjobban, hogy az első tizennyolc (!) helyezett egy másodpercen belül tudott zárni. Az etalonidőt – a szabadedzésen látottaknak megfelelően – Thed Björk biztosította: az Yvan Muller Racing svéd versenyzője ugyanis bezsebelte a rajtelsőséget 1:51.028-cal.
Igaz, a svéd ezzel mindössze 53 ezredmásodpercet adott a Comtoyou Racing pilótájának, Frédéric Vervisch-nek, aki ma talán a kelleténél többször is a kamerák origójába került: először azért, mert lassan-lassan már többször járt az Audijával a pályán kívül, mint azon belül, majd pedig az utolsó percekben meghibásodott a hűtője, így a fináléban nem tudott részt venni.
Ennek ellenére nagyon szép teljesítményt nyújtott a belga, aki így megelőzte a BRC Racing mindkét Hyundaiját, amelyek házi csatáját Michelisz Norbi nyerte, ami azt jelenti, hogy ő lett a harmadik, míg Gabriele Tarquini a negyedik. 2009 túraautó-világbajnokát a legjobb hondásként a Münnich Motorsport argentinja, Esteban Guerrieri, valamint a mezőny hét főből álló francia különítményét uraló Nathanaël Berthon követték.

Viszont magyar szempontból ennél nagyobb meglepetést generált az, hogy Szabó Zsolt Dávid a hetedik helyre kvalifikált a Zengő Motorsport Cuprájával – a miskolci születésű pilóta csupán fél másodperccel maradt el Björk idejétől! Nagy Norbi sem ment rosszul, alapvetően még az a 8-9 tizedmásodpercnyi lemaradás sem lenne akkora tragédia, de miután nagyon kicsik a különbségek, ez most csupán a 16. helyre volt elegendő.
Szabó mögött egy újabb Comtoyou-Audi bukkant fel, Denis Dupont-nal, míg az első tíz sorrendjét a Sébastien Loeb Racing Volkswagenjei tették teljessé, Rob Huff-fal és Mehdi Bennanival. Nem kis meglepetésre két világkupa-élmenő is kiszorult a TOP-10-ből, méghozzá a két rokon, Yann Ehrlacher és Yvan Muller – a Münnich-Honda és a YMR-Hyundai által produkált köridők ugyanis csak a 12. és a 13. helyre voltak elegendőek.
A DG Sport Compétition számára pedig teljes katasztrófába fulladt az időmérő edzés. Az még hagyján, hogy elővigyázatosságból mindkét Peugeot-ban motort kellett cserélni, de mind Mat’o Homola, mind Aurélien Comte majdnem két és fél tizedmásodperces hátrányban, az utolsó két helyen zártak, pedig tudjuk, hogy egyikük sem fakezű versenyző… (Mondjuk a motorcsere miatt így is, úgy is az utolsó két helyről indultak volna az első futamon.) De ha mindez nem lenne elég, akkor a félórás session egyetlen piros zászlóját a szlovák pilóta idézte elő az utolsó fél percben egy kicsúszással.
Közép-európai idő szerint 9 óra 30 perctől kerül sor a folytatásra, az első versenyre, amelyet a WTCR hivatalos Facebook-oldala mellett az M4 Sporton is élőben kísérhetünk figyelemmel. Hozzá kell tenni azonban, hogy Tarquininek és Nagy Norbinak is van még egy öthelyes rajtbüntetése a szlovákiai hétvégéről, így az olasz a 9., a zengős pilóta meg a 21. helyről indulhat.
Az első időmérő edzés végeredménye:
Fotó: Jean Michel Le Meur / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal