Alexander Albon vezetésével kettős DAMS-győzelmet hozott a kaotikusan alakult, oroszországi első verseny, amelyben többek között az is közrejátszott, hogy Artem Markelovnak a boxkiállását elszúrta a Russian Time – a thai pilóta így George Russell legfőbb kihívójává lépett elő, miután Lando Norris egy boxutcai slamasztika után kiesett a versenyből.
Remekül indult a verseny Alexander Albon, ugyanis a DAMS-Dallarával már a rajt után nyert két pozíciót, majd néhány körrel később, a 2-es kanyarban megelőzte George Russell-t, és a pole-ból indult Nyck de Vries nyomába eredet.
Eközben igencsak érdekesen alakultak a gumitaktikák, noha a mezőny nagyja (és a legjobb nyolcból mindenki) a szuperlágy gumikon rajtolt. Azonban ők csak az első körökben tudtak igazán jó tempót diktálni, majd azok kerültek fölénybe, akik a lágy gumikon vágtak neki a versenynek. Artem Markelov a 19. helyről – a rosszul alakult időmérőit követően szokás szerint – valami merészet próbált húzni: a lágy gumikon indult, ami után két körön belül tíz pozíciót nyert, az ötödik körben meg már a negyedik helyen haladt.
Később a Russian Time pilótája át is vette a vezetést, amikor az első helyezett kijött a kötelező boxkiállására, amelyek során Albon átugrotta De Vries-t. Markelov ez után az első pozícióban haladva megpróbált minél gyorsabb köröket produkálni, így körönként több mint egy másodpercet adott a mögötte haladó Antonio Fuocónak. Kilenc körrel a vége előtt aztán kijött a boxba, de a csapat a jelek szerint egyáltalán nem számított Markelov érkezésére, aki ezáltal visszaesett a mezőny második felébe, és így a tervük kudarcot vallott.
Ennek eredményeként, Albon kényelmes előnnyel vette vissza a vezetést, miután De Vries a depózását követően igencsak szenvedett a forgalomba kerülve. A holland így is éppen csak el tudott kerülni egy ütközést Arjun Mainival három körrel a vége előtt, de ezzel bukott egy másodpercet a második helyen haladó Nicholas Latifivel szemben, és a gumijait is elkoptatta.

Egy biztonsági autós fázist követően – amelyre Maximilian Günther és Markelov koccanása, valamint az előbbi kiforgása miatt volt szükség – simán aratott kettős győzelmet a DAMS, Albon meg több mint 11 másodperccel előzte meg Latifit, megszerezve idei negyedik győzelmét. De Vries bejött harmadiknak, míg Russellt a negyedik helyen intették le – az ART Grand Prix britje így már 30 pontra lógott meg az összetett élén, míg a thai futamgyőztes feljött másodiknak, köszönhetően Lando Norris katasztrofális versenyének.
A jövőre már a McLaren F1-es csapatának színeiben versenyző brit már a rajtnál több pozíciót veszített, és visszaesett a TOP-10 második felébe, majd a boxkiállásánál először rosszul állt be a garázsa elé, aztán még a jobb első kerekét is rosszul rögzítették a Carlin szerelői – ez Norris számára a verseny végét jelentette, és azt, hogy a bajnokságban visszaesett harmadiknak, 34 pontos hátrányt felhalmozva immár.
Csapattársa, Sérgio Sette Câmara lett az ötödik az alternatív stratégiát teljesítők közül a legelőrébb zárt Fuoco és a pályafutása első pontjait megszerző Alessio Lorandi előtt. A tridentes olasz mögött Roberto Merhit intette le nyolcadikként a kockás zászló, amivel a Campos Racing spanyolja megkaparintotta magának a pole-t a sprintversenyre. A TOP-10 a Honda-juniorokkal, Nirei Fukuzumival és Tadasuke Makinóval szemben – utóbbi a rajtnál csodával határos módon elkerült egy komolyabb baleset az 1-es kanyarban, miután összeért Merhi csapattársával, Luca Ghitottóval, amely az olasz kiesését okozta.
Sean Gelael számára meg már a felvezető körön véget ért a futam, Niko Kari meg kieséssel zárta első F2-es futamot, pedig a finn egészen jó teljesítményt nyújtva első pontjáért harcolt Fuocóval.
Vasárnap 10 óra 20 perctől bonyolítják le közép-európai idő szerint az oroszországi sprintet, amelyet az M4 Sport hétfőn 1:40-től közvetít, felvételről.
A főfutam végeredménye:
Fotó: FIA Formula 2 Media
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal