Egy, a Nemzetközi Automobil Szövetség Fellebbviteli Bírósága által hozott döntésből kovácsolt némi előnyt Michelisz Norbert: ugyanis a Slovakia Ring-i turbónyomás-botrány miatti kizárást követő fellebbezést a Münnich Motorsport megnyerte, de a Boutsen Ginion Racing elveszítette, amellyel Benjamin Lessennes egy ötödik, Tom Coronel meg egy nyolcadik helyet bukott el.
Kész szerencse, hogy a Túraautó Világkupában közel negyedéves a nyári szünet: így jutott idő arra, hogy megtárgyalják azokat a fellebbezéseket, amiket két hondás csapat, a Münnich Motorsport és a Boutsen Ginion Racing nyújtott be azt követően, hogy Esteban Guerrierit, Benjamin Lessennes-t és Tom Coronelt kizárták a Slovakia Ring-i második és harmadik futamról.
Az említett versenyzők autóiban az erőforrás átlépte a megengedett turbónyomás-értéket, amely alig több mint egy nappal korábban közel valamennyi Hyundai időmérő edzésről való kizárását vonta maga után – az egyedüli kivétel Gabriele Tarquini volt, aki így megtarthatta rajtelsőségét.
Szeptember 17-én, tehát majdnem két héttel ezelőtt tartották a hondások meghallgatását Párizsban, ahol a Münnich Motorsportra kiszabott szankciót jóváhagyták, viszont a Boutsen Ginion Racing büntetését megerősítették. „De miért?” – merülhet fel joggal a híres vagy hírhedt (ezt mindenki döntse el maga) gyógyszerreklámban, kissé idegesítő hangszínnel elhangzott kérdés.

Pedig az ok egészen egyszerű: mind Tom Coronel, mind Benjamin Lessennes motorja a WSC – a TCR promóteri feladatait ellátó szervezet – által előírt maximális fordulatszám felett pörgött (és ez a dokumentum számít jogerősnek, nem az FIA-é, akárcsak a Balance of Performance-értékek esetén).
Ezáltal Lessennes elveszítette a második futamon szerzett ötödik helyét, míg Coronel egy nyolcadik helyezést bukott el a harmadik versenyről. Előbbi tényből pedig Michelisz Norbi profitált, aki egy pozíciót javítva plusz két pontot kapott, utóbbiból meg Szabó Zsolt, a Zengő Motorsport magyarja kovácsolt előnyt, mivel így az utolsó futamot a tizedik helyett a kilencedik helyen zárta.
Közép-európai idő szerint pénteken hajnalban kezdetét veszi az idei nyolcadik, ningbói versenyhétvége, amelynek úgy vágunk neki, hogy Gabriele Tarquini három ponttal vezeti a bajnokságot Yvan Muller, és 21-gyel csapattársa, Michelisz Norbert előtt.
Fotó: Jean Michel Le Meur, Francois Flamand / DPPI (FIA WTCR Media)
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal