F1 - HIVATALOSAN IS ISMERTETTE JÖVŐKÉPÉT A FORMA-1

image_3.jpg

Nem sokkal az után, hogy kiszivárgott egy fotó a 2021-es Forma-1-es autó egyik lehetséges változatáról, a Forma-1 szervezői hivatalosan is lerántották a leplet a három forgatókönyvről. Az irányításnak mindenképpen az a célja, hogy megnövelje a „természetes” előzések számát.

Noha eleinte úgy tűnt, hogy csak motorfronton állhat be gyökeres változás, eléggé komoly pálfordulatot vettek a 2021-es tervek: a jelenlegi állás szerint pedig az erőforrások terén pusztán az MGU-H száműzése lesz az egyetlen számottevő módosítás, viszont 2014 és 2017 után 2021-ben újabb korszakot nyithat aerodinamikailag a Forma-1.

A tavalyi szezont megelőzően tulajdonosváltáson átesett sportág vezetői ugyanis azt akarják elérni, hogy a nézők sokkal több nem mesterséges – értsd: például DRS-sel végrehajtott – előzést láthassanak. Azonban ez az aktuális szabályok között lehetetlenség, ugyanis a kialakuló turbulens levegő miatt az autók nem képesek közel tartózkodni egymáshoz huzamosabb ideig. Mindennek tetejébe ezt az elképzelést egy igencsak látványos megjelenéssel szeretnék társítani – a napokban megjelent látványtervek azonban inkább megosztóak lesznek az eddigi rajongói megnyilvánulások kapcsán, ugyanis az irány meglehetősen futurisztikusnak fest.

„Amikor elkezdtünk ötletelni a 2021-es autók kapcsán, az elsődleges célnak azt tűztük ki, hogy az autók képesek legyenek egymás ellen versenyezni. Jelenleg ugyanis amint egy autó a másik közelébe ér, leszorítóereje 50%-át elveszíti, ami jelentős teljesítménycsökkenés. Aztán megértettük, mi miatt van, és miként tudunk rajta javítani. Örömmel mondhatom, hogy már 80%-nál tartunk” – osztotta meg első gondolatait a bő két év múlva érkező autók kapcsán a Forma-1 sportigazgatója, a korábbiakban a Ferrari, a Honda, a Brawn GP és a Mercedes háza táján megfordult és elismert szakembernek számító Ross Brawn.

„Az idő előrehaladtával pedig újabb elsődleges célokat fogalmaztunk meg: jól kinéző autókat akartunk készíteni. Azt akarjuk, hogy jobban nézzenek ki, mint egy videojátékban, és olyan autók legyenek, amelyeket a gyerekek kiragasztanak a falukra poszter formájában. Minden egyes szakaszban, azaz folyamatosan fejlesztettük az autót, a cél érdekében pedig még egy grafikusművészt is felkértünk, hogy tanácsot kérjünk tőle azzal kapcsolatban, hogy mi is néz ki jól” – tette hozzá. – „Persze, nem ez irányítja a fejlesztést, mert el akarjuk érni az elsődleges céljainkat. De miért is ne lennének mutatós autónk? Egy inspiráló autót akarunk. A Forma-1 ugyanis a motorsportok csúcsa, aminek megfelelően az autónak is szenzációsan kell kinéznie.”

A KONCEPCIÓK

A különféle kialakításokon a Forma-1 szervezői kéz a kézben működtek együtt a felügyelőtestülettel, a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA), persze, a csapatok is érintettek voltak a munkafolyamatban. Ezáltal pedig nem egy, hanem kapásból három változat is napvilágot láthatott közép-európai idő szerint a péntek kora délutáni órákban.

image_1.jpg

Az első koncepció: megmutatja, hogy a fejvédő eszköz, a Halo sokkal integráltabb, esztétikailag pedig sokkal kellemesebb is tud lenni.

image.png

A második koncepció: sokkal kifinomultabb, stilisztikailag meg agresszívabb – ez volt az, amely egy lesifotónak köszönhetően idő előtt láthatott napvilágot. Ezzel kapcsolatosan a következő gondolatokat fogalmazta Ross Brawn: „Ahogyan az aerodinamikai szakemberek alakítják az autót, úgy a grafikai dizájnerek is módosítanak minden egyes szakaszban. A 2-es számú koncepció egy kicsit már extrémebb. Az egyik szembetűnő különbség a nagyobb kerekek: a jövőt illetően ugyanis el vagyunk kötelezve a 18 colos kerekek iránt. Jobban néznek ki, de technikai szempontból is akad néhány indok, amelyek miatt akarjuk.”

image_2.jpg

A harmadik koncepció: ennek kapcsán az a legfőbb érdekesség, hogy ugyan ez a legújabb változat, de az ötletelők zsebében már most akad néhány érdekes ötlet, amelyekkel újabb koncepciók jöhetnek létre. Központjában az előzéseket elősegítő aerodinamika áll. „A gumik és a kerekek alkotják az autó legpiszkosabb területét, amely óriási zavart okoz a légáramlásban. Ezért már elkezdtünk olyan eszközökben gondolkodni, amelyek stabilizálni tudják a kerék felől érkező áramlásokat” – osztott meg információkat Brawn a harmadik látványtervről.

A vezetőség célja az, hogy legkésőbb 2019 végéig véglegesítsék a 2021-től érvénybe lépő szabályváltozásokat, amelyekkel a cél a versenysorozat bővítése és fiatalítása.

Fotó: formula1.com

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr2514241165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása