A francia gyári istálló már nem sokkal a leintés után felhívta az FIA figyelmét a #8-as rajtszámú VF-18-assal kapcsolatos szabálytalanságra. Miután pedig a felügyelőtestület is meggyőződött erről, diszkvalifikálta a monzai versenyről Romain Grosjeant – így a hatodik helytől lefelé mindenki javított egy pozíciót, ráadásul új pontszerzőt avatott a száguldó cirkusz.
Épphogy eltelt egy óra az Olasz Nagydíj leintését követően, a Renault óvást nyújtott be Romain Grosjean hatodik helye ellen, miután a francia csapatnál meg voltak győződve arról, hogy a Haas-Ferrari padlólemeze ütközik a szabályokkal. Ezt követően a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) technikai delegációja vizsgálódásba kezdett, s egyhamar megállapította, hogy valóban, a #8-as rajtszámú VF-18-as nem felel meg a Technikai Szabályzat 3.7.1 d.) cikkelyével, valamint a július 25-én kiadott direktívával.
Mint a stewardok által közleményből kiderült, a Renault már korábban is tett utalásokat arra, hogy egyes csapatok meglehetősen szabadelvűen kezeli a padlólemezre vonatkozó regulákat – emiatt adta ki az FIA a direktívát a Magyar Nagydíj előtt, amiben arra kérte a csapatokat – többek között a Haast is –, hogy az Olasz Nagydíjig gondolják újra a padlólemezeiket. A harmadéves amerikai istálló már ekkor haladékot kért a Szingapúri Nagydíjig a kötelező nyári leállásra hivatkozva, azonban az FIA nem adott helyet a reklamációnak.
Így közép-európai idő szerint nem sokkal vasárnap este 22 óra előtt az FIA megerősítette, hogy kizárja az idei tizennegyedik versenyről Grosjeant. Ennek köszönhetően a Force India versenyzői, Esteban Ocon és Sérgio Pérez a hatodik-hetedik helyen zártak, a pontszerző zóna pedig a renault-s Carlos Sainz-cal, valamint a két williamses pilótával, Lance Stroll-lal és Sergey Sirotkinnal lett teljes – ezzel a kétszeres GP2-es bronzérmes orosz első pontját szerezte a száguldó cirkuszban, s az idei évben immár valamennyi versenyző rendelkezik legalább egy világbajnoki egységgel.
A döntés nem mellesleg a bajnoki pontverseny alakulását is befolyásolta. Az eredeti végeredmény értelmében a Haas éppen átvette a negyedik helyet a Renault-tól a konstruktőri kiírásban, azonban a döntés révén a holtverseny 10 pontos különbséggé alakult át, a franciák javára. A cécónak pedig nincs vége, ugyanis a Haas már be is nyújtotta a fellebbezést a döntés ellen.
Az Olasz Nagydíj – átmenetileg – hivatalos végeredménye erre a linkre kattintva érhető el.
Fotó: Zimbio
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal