Mindkét autójában motort tervez cserélni a Red Bull Racing az Olasz Nagydíjat megelőzően, de csak Ricciardo járhat vele pórul.
A crash.net számára vasárnap megerősítette a Milton Keynes-i istálló, hogy Olaszországban mind Daniel Ricciardo, mind Max Verstappen autójában erőforrást fog cserélni a csapat – azonban miután a szezon első felében a Renault-erőforrások nem éppen a megbízhatóságukról voltak híresek, az ausztrál ezzel a cserével túllépi a büntetlenül felhasználható komponensek számát, így több mint valószínű, hogy hátra fogják sorolni őt a rajtrácson.
Max Verstappen e tekintetben valamivel szerencsésebb volt, mert ő pont most fog elérkezni ehhez a határszámhoz, így ő megúszhatja a büntetést.
Alapvetően meglepő, de ugyanakkor érthető is, hogy a Red Bull a csere mellett döntött. Ugyanis a Renault pont néhány napja tárta a nyilvánosság elé azt, hogy ugyan elérhető már a C-specifikációjú erőforrás, de annak megbízhatósági kockázata miatt a gyári csapat nem kívánja használni, szem előtt tartva a konstruktőri bajnokság negyedik helyéért vívott küzdelmet.
S miután jövőre a Red Bullokat már Honda-motorok fogják hajtani, arra lehetett számítani, hogy a bikák sem terveznek élni a lehetőséggel, hogy ne biztosítsanak több adatot a Renault számára. Azonban a monzai aszfaltcsík közismereten egy olyan pálya, ahol a motorerő kulcsfontosságú és ahol ebből kifolyólag a Red Bull általában nem versenyképes – ebből a szempontból pedig jól jöhet a plusz néhány lóerő, amit a frissített motorváltozat biztosít… Mindeközben viszont a Monza utáni állomáson, Szingapúrban a Red Bull méltó kihívója lehet a Ferrarinak és a Mercedesnek.
Emellett a cikk szót ejtett Daniel Ricciardo spái versenyéről, amely szintén nem alakult szerencsésen az ausztrál számára, ugyanis az lényegében már az első kanyarban véget ért számára, miután belekeveredett a Hülkenberg - Alonso - Leclerc trióféle rajtbalesetbe. Ennek következtében megrongálódott a #3-as számú RB14-esen a hátsó vezetőszárny, amelyet követően két kör hátrányban még egy fél táv erejéig visszaállt a versenybe, de aztán kihajtott a boxutcába.
„Daniel szerencsés volt abból a szempontból, hogy keresztül tudott jutni azon a káoszon, azonban a futama így is balszerencsésen végződött” – magyarázta Horner. – „Ugyanakkor a szerelőink fantasztikus munkát végeztek, ugyanis a hátsó szárny cserejét – ami normál esetben 45 perc vesz igénybe – 10 perc alatt megoldották. Ezután visszaküldtük a versenyben egy újabb biztonsági autós fázis vagy némi eső reményében.”
Ricciardo legutóbb a júliusi Német Nagydíjon indulhatott a rajtrács végéről, miután új MGU-K-t, energiatárolót és vezérlőelektronikát kapott. Azonban a hétszeres nagydíjgyőztesnek ennek ellenére műszaki hiba miatt kellett kiállni a versenyből.
Fotó: Getty Images / Red Bull Content Pool
Írta: Kováts Olivér
Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Kommentezéshez lépj be, vagy regisztrálj! ‐ Belépés Facebookkal