DTM - ERIKSSON ELSŐ GYŐZELMÉT ÉS ZANARDI BRAVÚRJÁT HOZTA A MISANÓI ESŐKÁOSZ
DTM 2018: Misano - 3. szabadedzés, 2. időmérő edzés, 2. futam

dtm-1535323863.jpg

Az elmúlt évek egyik legfurcsább DTM-futamát láthattuk, amelynek bizonyos szakaszában mindössze öten autóztak körön belül. A győzelmet pedig az első kört az utolsó helyen záró újonc Joel Eriksson zsebelte be, aki így pályafutása során először nyert. A nap másik hőse pedig Alessandro Zanardi volt, aki az ötödik helyen látta meg a kockás zászlót. Mindeközben a bajnokságban Paul di Resta átvette a vezetést, miután Gary Paffett ismét nullázott.

Rasté az utolsó edzés

dtm-1535313455.jpg

Száraz pályán rendezték a DTM mezőnyének utolsó szabadedzését Misanóban. A leggyorsabb kört az Audi regnáló bajnoka, René Rast futotta 1:28.528-cal – a némettől a szombati versenyen diadalmaskodó mercedeses Paul di Resta hét ezredmásodperccel, a harmadik pozícióban záró audis Loic Duval pedig 0.044 másodperccel maradt el. A francia mögött a márkatárs Nico Müller lett a negyedik, míg a BMW vendégmunkása, a speciálisan átalakította M4 DTM-mel versenyző Alessandro Zanardi pedig az ötödik.

A legendás olasz pilótát három audis, Jamie Green, Mike Rockenfeller és Robin Frijns követte, az első tíz sorrendje meg a BMW-s Joel Erikssonnal és az audis Edoardo Mortarával lett teljes. A bajnoki éllovas Gary Paffett csak a tizenharmadik leggyorsabb köridőt tudta összehozni a Mercedesszel.

Az újonc Duval szerezte meg az Audi első 2018-as pole-ját!

dtm-1535310306.jpg

Kisebb bravúrral zárult a – szintén esős körülmények között megrendezett – második időmérő edzés Olaszországban, mert az Loic Duval pályafutásának legelső rajtelsőségét hozta! A francia versenyző – aki korábban többek között a Formula-E-ben is megfordult – 1:45.766-tal egyedüliként futott 1:46-on belüli köridőt és ezzel az Audi első pole-ját szerezte meg az idei szezonban, megelőzve Edoardo Mortarát és Daniel Juncadellát – a spanyolnak, akinek a lemaradása már több mint hét tizedmásodperc volt, az utolsó percekben volt egy kicsúszása a 14-es kanyarban, amelynek során a gumifalat is eltalálta, de önerőből vissza tudott evickélni a #23-as számú Mercedesszel a boxutcába.

Juncadella mögött három Audi és azok sűrűjében egy BMW zárt Mike Rockenfellerrel, René Rasttal, Marco Wittmann-nal és Nico Müllerrel. A bajnoki cím legfőbb várományosai, Gary Paffett és Timo Glock a 8. és a 10. helyre kvalifikáltak, szendvicsbe fogva Timo Glockot. Zanardinak pedig nem jött jól az eső, így csak a 19. lett a BMW-vel.

Eriksson első győzelmét és Zanardi bravúrját hozta a misanói esőkáosz

A nedves pályán kezdődött második futamon a piros lámpák elalvását követően nagyon jól rajtolt Edoardo Mortara a második helyről, s miután a pole-ból induló Loic Duval beragadt az indulásnál, az olasz mercedeses átvette a vezetést. Mögé a márkatárs Daniel Juncadella és Duval soroltak be, miközben hátul óriási volt a lökdösődés, de szerencsére nem történt nagyobb baleset.

dtm-1535316743.jpg

Mindenesetre az első kör végén Marco Wittmann máris kijött a depóba – vélhetően defekt miatt –, és slickeket kapott a BMW kétszeres bajnoka. Majd, a harmadik és a nyolcadik kör között a mezőny nagyja letudta a kötelező boxkiállást. A kilencedik körben aztán – egészen hihetetlen módon – megint rázendített az eső, így annak ismét ki kellett látogatnia a depóba, aki korábban száraz pályára alkalmas gumikra váltott.

A tizenkettedik körben pedig pályára lépett a biztonsági autó, ugyanis Lucas Auer a Mercedesszel kicsúszott a sóderágyba a 15-ös kanyarnál. Az osztrákot aztán kitolták a kavicságyból, majd bejött a boxba. Az újraindításra a 14. kör végén került sor – ekkor már csak öten – Mortara, Rast, Frijns, Zanardi és Eriksson – voltak körön belül.

Egy körrel később néhány másodperc erejéig ismét felbukkant a sárga zászló, ugyanis Augusto Farfus nekicsúszott a BMW-vel a boxutca falának, miután Nico Müller Audijához hozzáérve elveszítette az uralmát az autója felett – az M4 DTM hátsó része megsérült, így a brazil kiállni kényszerült a versenyből.

A 17. körben pedig folytatódott Gary Paffett vesszőfutása, ugyanis a második kanyarban, miközben Bruno Spenglert üldözte, Daniel Juncadella kiforgatta őt és saját magát is, így a két mercedeses visszaesett a mezőny végére, a 16-17. helyre.

Az élmezőnyben mindeközben a 19. körben kijött a depóba Alessandro Zanardi, öt körrel később pedig René Rast, így bő tíz perccel a vége előtt már csak Mortara és Robin Frijns volt adós a boxkiállásával. Két körrel Rast után Mortara is a depó felé vette az irányt viszont, Frijns meg csak bő másfél perccel a vége előtt – a holland a negyedik helyre tért vissza.

dtm-1535323880.jpg

Joel Eriksson az utolsó körökre alaposan beosztotta a közel 20 másodperces előnyét – annyira, hogy a befutónál mindössze 1.8 szekundummal előzte meg Edoardo Mortarát, de így is megszerezte pályafutása első győzelmét a Forma-3-as Európa-bajnokság tavalyi ezüstérmese. René Rast egy ideig üldözte az olasz Mercedes-pilótát, de végül be kellett, hogy érje a harmadik hellyel, Frijns előtt célba érve.

dtm-1535325202.jpgA BMW szabadkártyása, Alessandro Zanardi előtt pedig le a kalappal! 51 évesen, amputált lábakkal, egy speciálisan átalakított autóval és ilyen körülmények között helytállni és ötödikként befejezni egy DTM-futamot több mint bravúros – ráadásul úgy, hogy ezt a technikát a versenyhétvégét megelőzően csak egyszer tesztelhette, méghozzá másik pályán és eltérő körülmények között.

Azonban ezért a teljesítményért pontokat sajnos nem kap, így a pontszerző zóna Paul di Restával, Loic Duvallal, Jamie Greennel, Mike Rockenfellerrel, Nico Müllerrel és Bruno Spenglerrel egészült ki. Miután Di Resta kvázi az ötödik lett, Spengler pedig a Juncadellával ütközését követően csak a 14. helyig tudott felzárkózni, a 2010-es bajnok skót versenyző 10 pontot hozott a briten, így a két hét múlva esedékes, nürburgringi versenyeknek ő vághat neki bajnoki éllovasként.

A második verseny végeredménye:

null

null

Fotó: DTM Media

Írta: Kováts Olivér

Még több hírért, érdekességért lájkolj minket a Facebookon!

A bejegyzés trackback címe:

https://brakingnewsmotorsport.blog.hu/api/trackback/id/tr4914204541

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Braking News Motorsport

• Köszöntünk minden kedves Olvasót a Braking News Motorsporton! • Mottónk: Szenvedélyünk az autósport! • E-mail elérhetőségünk: brakingnewsmotorsport@gmail.com

sundaybelgium5-368788.jpg

Fordító / Translate

Impresszum, kapcsolat

süti beállítások módosítása